הגאדג'ט הקטן שבזכותו קל יותר לגנוב את מכוניות היוקרה של לונדון

הימים בהם גנבים השתמשו בקולבי בגדים על מנת לפרוץ למכוניות קרובים מאי פעם להיכנס לספרי ההיסטוריה.

כמעט מחצית מ-89 אלף הרכבים שנפרצו בלונדון בשנה שעברה, נפרצו ללא הפעלת כוח, אלא באמצעות גאדג'טים אלקטרוניים, כך על פי משטרת המטרופולין של לונדון.

הפורצים מכוונים בעיקר למכוניות יוקרה, כאלה שגבוהים הסיכויים למצוא בהם יחידות מחשוב קטנות מסוגים שונים שניתן לפרוץ אליהם.

"פריצה לרכבים אינה שמורה עוד לגנבים אופורטוניסטים, היא התפתחה והפכה לפעילות הרבה יותר מתוכננת, שמתמקדת בעיקר ברכבי יוקרה שנגנבים לפי הזמנה", אמר אנדרו סמית', מנכ"ל חברת קוברה לאבטחת רכבים.

אחד המכשירים לרפיצת הרכבים

הגנבים פורצים למערכות המחשוב של הרכב באמצעות מכשירים אלקטרוניים שפותחו עבור פורצי מנעולים מוסמכים גודלם כגודלו של טלפון סלולרי, ועלותם כמה עשרות דולרים.

אחד המכשירים השכיחים יכול פשוט להערים על המכונית לחשוב שהמפתח האלקטרוני של הבעלים נמצא בסביבה, וזאת באמצעות גלי רדיו שמשודרים ומחקים את אות המפתח. סוג נוסף של מכשיר לפריצת רכבים יכול להתחבר באופן אלחוטי ליחידת האבחון של הרכב, מה שמאפשר לגנבים לתכנת מפתח ריק לצורך הנעת הרכב. כל מבצע פריצה כזה לוקח בממוצע 10 שניות בלבד.

את המכשירים ניתן לרכוש די בקלות באינטרנט, בעיקר דרך אתרים שמקורם בבולגריה, כך על פי רשת סקיי יוז. מדריכי וידאו לשימוש במכשירים מצויים גם הם ברשת, ונדמה שדווקא הרכבים הפחות חכמים, הם אלה שגם יותר מוגנים כיום. ואם תשאלו אותי, אני לא הייתי ממהר להחליף את המפתח הרגיל באלקטרוני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן