הגולשים לא אהבו את "ריקי כהן": 69% הגיבו לסטטוס באופן שלילי

הסטטוס שכתב יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו, אודות ריקי כהן מחדרה, אשר שייכת לכאורה למעמד הביניים, ספג ביקורת מכל קצוות הקשת הפוליטית, מש"ס ועד מרצ. אולם מה חשבו הקוראים? לא ממש אחרת, מסתבר. 

על פי בדיקה שערכה חברת SpyTheNet, אשר ניתחה עבור פורבס את תגובות הגולשים הישראלים, הגיבו כ-69% למשל ריקי כהן באופן שלילי. 12% מהגולשים בלבד ציינו את התבטאותו של לפיד באופן חיובי, וסברו כי התבטאותו פורשה באופן שגוי וכי יש לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו. 19% התבטאו באופן נייטרלי כאשר עיקר התייחסותם של אלה היתה המלצות לפעולה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הדעות נעו מגולשים שטענו שלפיד אינו מבין את ההגדרה של מעמד הביניים, ועד לכאלה שצידדו בכך שניסה להבהיר שמשפחתה של ריקי כהן שייכת לשכבות שנושאות בנטל המסים העיקרי, ולכן יש צורך לדאוג להם.


לפיד. סטטוס לא פופולרי | צילום: מרק ישראל סלם

הדעה הדומיננטית ביותר ברשת בקרב הגולשים הישראלים היתה כי לפיד מנותק מהעם (40% מסך התגובות השליליות). 20% מן התגובות השליליות כללו הסבר לכך שמי שמעניינת באמת היא האישה הענייה משדרות ולא ריקי כהן.

רבים מן המגיבים חשו כי לפיד לא חושב על העניים או כי הוא לוקה בהבנתו ובהגדרתו את מעמד הביניים הישראלי. כמו כן כתבו חלק מהגולשים כי אין באמתחתו אג'נדה כלכלית מובהקת (11%) וכ-4% מהתגובות השליליות טענו כי לפיד מושפע מביבי ומפקידי האוצר.

מקור הסנטימנט החיובי היה בגולשים אשר סבורים כי יש לתת ללפיד זמן חסד, כי הוא רק נכנס לתפקיד (41% מסך התגובות החיוביות) וכי כוונתו טובה אך הוא טעה בחידוד המסר (26%). תגובות חיוביות נוספות כללו הסבר כי 20 אלף שקל ברוטו הם למעשה בערך 14 אלף שקל נטו, וכי זאת אכן הכנסה של שכבות רבות בציבור.

לאתר SpyTheNet

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן