הגלישה חובה: 20 אתרי אינטרנט שמנכ"לים חייבים להכיר

לקצר את חיי המדף שלכם כמנכ"לים זאת משימה קלה: פשוט היו בלתי מעודכנים ומנותקים. אבל סביר להניח שלא זו המטרה שלכם; שם, מחוץ למשרד, יש עולם גדול ואם אתם מנכ״לים – מומלץ בחום שתצאו מהבועה שלכם ותחוו אותו בעצמם. 

הבעיה היא שיותר מדי מנהלים חיים כיום בעולם מבודד של נסיעות בלתי פוסקות, מדיניות ציבורית, ישיבות דירקטוריון ותדרוכים לצוות הניהולי, וכל דבר מסונן, נארז ונלעס עבורם. 

במקביל, מנכ״לים רבים סובלים מהתמכרות לאימייל, לאייפד או לסמארטפון, אבל הזמן שמבוזבז על המכשירים האלה קשור ברובו לאימייל, לקביעת פגישות וללוגיסטיקה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הפספוס הגדול כאן הוא שמעט מאוד זמן מוקדש לשימוש ברשת כמדיום למידה דיגיטלי. מנכ״לים מצליחים אינם מאצילים למישהו אחר את העיסוק במודיעין עסקי, בלמידה ובהקשבה. הם עושים זאת בעצמם. 

אחדד את הנקודה: בעידן הנוכחי בידוד שווה להתאבדות מקצועית. אין לבלבל בין האצלה לוויתור ואסור לבלבל בין מרחב שליטה למרחב השפעה או מודעות. איני אומר שמנכ״לים עסוקים במשך שעות בפעילות גלישה מטופשת, אבל אני רומז לכך שהם משתמשים באינטרנט לצורך התפתחות אישית/מקצועית או מחקר ומודיעין עסקי באותו אופן ששאר העולם משתמש בה. 

אילוסטרציה: IngImage / ASAP

אז איך יכולים מנכ״לים להשתמש באינטרנט ככלי חיוני לצורכי עבודה? בדיוק לשם כך הכנו את הרשימה הבאה, המונה 20 אתרים מובילים, שמספקים את המידע הרלוונטי המעודכן ביותר עבורם ושניתן בהחלט להשתמש בהם ככלי עבודה:

לזכור את הברור מאליו

1 אתר האינטרנט של החברה שלכם

תופתעו לדעת לכמה מנכ״לים פשוט אין מושג מה מתפרסם באתר שלהם עצמם. טעות גדולה. באחרונה התבקשתי על ידי אחת מחברות הפורצ׳ן 100 לעבוד עם המנכ״ל החדש שלה, וכאשר שאלתי מדוע הוא לא רשום באתר של החברה, הוא הצהיר בביישנות שהוא נמצא בתפקיד שישה חודשים ועדיין לא הספיק לגלוש בו. 

אין פה חכמות. אם אתם מנכ״לים, עליכם להבין את המכלול של דריסת הרגל הדיגיטלית של החברה שלך (אתרים ציבוריים, אתרים מאחורי חומת האש, חשבונות במדיה החברתית, אתרים של שותפים ועוד).

2 האתרים של המתחרים

אין הרבה כלי מודיעין תחרותיים יעילים יותר מהפרופיל המקוון של המתחרים שלכם. תמיד נמצא הפיתוי הגדול להאציל את הפעילות הזו לאנשי הצוות, אבל לכל הפחות ודאו שאתם מקבלים עדכון על בסיס קבוע. השיטה הטובה יותר היא להשאיר אצלכם לפחות חלק משיעורי הבית וכך לגלות שהידע שרכשתם לא יסולא בפז.

3 האתרים של הלקוחות

קשה ליצור יחסים עם הלקוחות שלכם אם אינכם מכירים ומבינים אותם. זמן מועט שיוקדש להבנת טביעת האצבע הדיגיטלית של הלקוח, יוכל להוביל לשיחות נהדרות ולעסקים גדולים. כשהלקוחות מגלים שהשקעתם זמן בהכרת החברה, התרבות, האתגרים וההזדמנויות שלהם, אתם מעלים את היחסים ביניכם רמה אחת מעלה.

החשוד הלא מיידי

4 פוריין אפיירס

foreignaffairs.com

יש מעט מאוד עסקים (בכל סדר גודל שהוא) שאינם יכולים להרשות לעצמם לחשוב באופן גלובלי, ואין כלי שיכול לעדכן אתכם בחדשות ובמידע בינלאומיים טוב יותר מפוריין אפיירס.

5 סייכולוג׳י טודיי

psychologytoday.com

אחד המגזינים מעוררי המחשבה והאינפורמטיביים ביותר העוסקים בנפש האדם. מנכ״לים נמצאים בראש ובראשונה בעסקי האנשים, ואין הרבה כלי תקשורת המציעים תובנות כאלה על המצב האנושי.

6 מאשאבל

mashable.com

זהו המקום שבו הילדים המגניבים מבלים כדי לקלוט חדשות ומידע. עם 20 מיליון מבקרים "יוניקים״ ושישה מיליון עוקבים במדיה החברתית, מאשאבל הפך לאחת מהקהילות החדשות המקוונות העסוקות ביותר. האתר כולל תוכן שנאסף לצד תוכן מקורי, וערוצים רבים בנושאים שעל סדר היום.

7 דה בילד נטוורק

thebuildnetwork.com 

אחד מכלי התקשורת/אתרים החדשים החביבים עליי ביותר. הפורמט ייחודי והמידע כאן קצר, מגניב, רלוונטי ושימושי. בהחלט שווה ביקור.

8 טוויטר

twitter.com

אחת מתחנות המידע הטובות ברשת. למעשה, כל מותג גדול מיוצג בטוויטר, וכך גם מובילי דעה רבים ומנכ״לים כמו ריצ׳רד ברנסון, מייקל דל, מריסה מאייר, תומס גייזל, רופרט מרדוק ורבים אחרים. אם נדמה לכם שאתם עסוקים מדי או חשובים מכדי להיות בטוויטר, חשבו שוב.

9 טד

ted.com

רוצים לדעת מה הדבר הבא? בקרו באתר טד וצפו בסרטוני וידיאו מהממציאים וממובילי הדעה הלוהטים בעולם. 

10 לינקדאין

linkedin.com

מדובר כנראה במנוע הכישרונות הגדול ביותר בעולם, המעניק לכם גישה חסרת מגבלות למועמדים פסיביים, אם תהיו מוכנים לשלם דמי מנוי צנועים. בהחלט שווה את המחיר.

חדשות ופרשנות

11 פורבס

forbes.co.il ,forbes.com

אתם קוראים אותנו עכשיו, אז אתם בטח מסכימים. לפורבס יש כמה מהכותבים ובעלי הטורים הטובים בענף. באתר האמריקאי והמקומי תוכלו למצוא חדשות כלליות, כמו גם תוכן מערכתי רלוונטי ועשיר.

12 CEO.com

ceo.com

האתר מציע תוכן שנאסף לצד תוכן מקורי, המיועד במיוחד למנכ״לים. מי נחשב ומי לא, אין או אאוט, טיפים ועצות למנהל הכללי. זוהי חנות כלבו נהדרת לאייטמים המעניינים את הדרג הניהולי הגבוה.

13 צ׳יף אקזקיוטיב מגזין

chiefexecutive.net

לכל תעשייה יש עיתון ענפי מוביל, וזהו העיתון למנכ״לים. האתר כולל חדשות, חומר מערכתי ומחקרים והכל נועד לשרת את המנהל/ת הכללי/ת. 

14 וול סטריט ג׳ורנל

europe.wsj.com

הוול סטריט ג׳ורנל הוא ללא ספק אתר מוביל בכל הקשור לחדשות פיננסיות ובכלל ולפרשנות מעמיקה.

מחקר ומודיעין

15 קורפורייט אקזקיוטיב בורד

executiveboard.com

אין הרבה מותגים גלובליים שאינם חברים כאן, אז מה התירוץ שלכם? מעולם לא נתקלתי במנכ״ל שלא יכול להפיק תועלת ממידע טוב יותר. 

16 פורסטר

forrester.com

ככל הנראה פירמת המחקרים העסקיים הידועה בעולם. פורסטר מכסה את כל הסגמנטים העיקריים בעזרת אנליסטים מהשורה הראשונה.

17 יוטיוב

youtube.com

מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (חברה בת של הראשון) הוא מקור נהדר כשאתם זקוקים לתוכן וידיאו בנושאים עדכניים בקצות אצבעותיכם. באחרונה דווח כי בכל חודש צופים כלל המשתמשים בערוץ ב־4 מיליארד שעות של סרטונים.

מנהיגות ואסטרטגיה

18 סטרטג׳י אנד ביזנס

strategy-business.com

המו״לים של האתר הם Booz & Co, ותמצאו בו מידע מעודכן על אסטרטגיה בכל הנושאים וגם מעט תוכן עדכני על מנהיגות. האתר טוב במיוחד במחקרים הנסקרים במאמר מערכת. 

19 האק מנג׳מנט 2.0

managementexchange.com

האתר מעודד ויכוח מרענן בנושאים הקשורים למנהיגות וניהול. האתר גם מממן תחרויות רבות לפרויקטים חדשניים בנושאים העסקיים החמים של היום. תמצאו כאן נושאים רבים מעוררי מחשבה ששווים את זמן החיפוש.

20 The N2growth Blog (המועדף עליי אישית)

www.n2growth.com/blog

אם אהבתם את מה שכתבתי בפורבס, בוושינגטון טיימס וכדומה, סביר להניח שתיהנו גם מבלוג המנהיגות של החברה שלי, המיועד באופן ספציפי למנכ״לים. כבונוס, אמנה כמה בלוגים אחרים של מנהיגים, שמהם אני נהנה: הבלוג של ריצ׳רד ברנסון, הבלוג של מארק קיובן והבלוג של טום פיטרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן