הגנה מלאה: ביטוח סייבר – הצעד הבא בעולם אבטחת הרשת

לאור הפריצות האחרונות לאשלי מדיסון ואתרים בולטים אחרים, יותר ויותר חברות קנדיות רוכשות ביטוח סייבר, כדי להגן על עצמן מדליפות מידע הרסניות, לפי אתר דה רקורד.

ביולי האחרון, אתר ההיכרויות הקנדי למבוגרים הגיע לכותרות לאחר שהאקרים פרצו לרשת החברה והדליפו מידע אישי של לקוחותיה, כולל מידע פיננסי רגיש והודעות ששלחו לחברים אחרים, ביניהם לא מעט ישראלים.

התביעה הייצוגית שנבעה מהפרשה, והחלטת המייסד והמנכ"ל נואל בידרמן להתפטר בסוף אוגוסט – היו ההתרחשויות האחרונות בסדרה של תאונות, אשר המומחים סבורים כי הן מייצגות תמרור אדום למנהלים, לגבי ההשלכות של הפגיעות הדיגיטלית על העולם האמיתי.

דאנקן סטיוארט, מנהל מחקר טכנולוגיה בחברת Deloitte, אמר כי בשנה האחרונה הייתה עלייה במודעות למתקפות סייבר, וחברות פונות לסוכני ביטוח כדי להתכונן למה שנראה כבלתי נמנע בעולם שהופך להיות יותר ויותר מקושר דיגיטלית. "מספר ההתקפות עולות, החומרה עולה, וכאשר הן מגיעות, הרבה יותר קשה להתמודד איתן", הסביר.

הדלפת מידע פרטי על לקוחות וריגול תעשייתי הן חלק מבעיות האבטחה | צילום: fotolia

לפי חברת האבטחה Websense, כ-36% מהעסקים הקנדים חוו פריצה לאבטחת ה-IT שלהם ב-2014, וייתכן שהמספר אף גדול יותר. סקר של מנהלי ביטוח נכסים קנדיים מעלה כי אבטחת מידע היא הסיכון השלישי בגודלו עמו מתמודדות חברות קנדיות ב-2015.

סטיוארט השווה את הפריצות המשמעותיות (כמו זו באשלי מדיסון) להתנגשות בין מכוניות שמסתיימת באובדן דרסטי של שווי הרכב. יחד עם זאת, על חברות לרכוש גם כיסוי אבטחת סייבר עבור התקפות קטנות וקלות שמתרחשות לעיתים קרובות יותר. לדבריו, ביטוח נגד התקפות סייבר צריך להיות חלק מהעלות העסקית.

חברות הביטוח מצידן, מרחיבות את ההצעות שלהן כדי לספק יותר מפיצוי והגנה בלבד על התקפות סייבר. מנכ"ל חברת הביטוח PACICC, פול קובאקס, מסביר כי החברות יצטרכו "עזרה מקצועית עם אמצעי התקשורת, החקירה המשפטית, שיקום המערכות והשבת ההגנה". הוא מוסיף כי חברות אשר מתעסקות עם מידע רגיש, כמו בתי חולים ומוסדות פיננסיים, היו בין הראשונות שהפכו למטרות, ולכן פיתחו מדיניות אבטחת רשת כוללת, אך כיום רוב העסקים הפכו למטרה.

המידע הפרטי של הלקוחות הוא לא היחיד שעומד על הכוונת, אלא גם ריגול תעשייתי בין חברות גדולות שהולך וצובר תאוצה, ככל שההאקרים הופכים ליותר ויותר מתוחכמים. האיום מגיע גם לחברות קטנות יותר, והופך לנפוץ יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן