הדולר ממשיך להחלש: "ממתינים לישיבה של הבנק הפדרלי"

הדולר המשיך להחלש היום ואיבד 0.02% מערכו. המטבע האמריקאי נסחר סביב 3.56 שקלים. היורו התחזק ב-0.25% ושערו הסחיר עומד על 4.73 שקלים.

"הדולר-שקל ממשיך לצלול מטה וכבר נגע ברף המשמעותי של 3.55 שקלים", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "במומנטום הזה הוא יגיע במהרה לרמת השפל האחרונה של 3.5250 שקלים. ירידת שער החליפין היא תולדה של היחלשות הדולר בעולם וההשפעה החיובית של ביטול המתקפה בסוריה על אמון המשקיעים בשקל, שסבל בשבועות האחרונים מדיבורי המלחמה בין סוריה לישראל. ירידה מתחת רף 3.55 שקלים למעשה תהיה המחסום האחרון בדרך לשפל חדש".

ב-FXCM מדגישים כי בשוק העולמי ממתינים כעת לישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי בשבוע הבא: "תוצאות הישיבה יקבעו את כיוון הנכסים בטווח הקרוב, וגם הדולר. עליות השערים שאנחנו רואים כעת בשווקים מבטאות את ההערכה של השווקים כי "הצמצום" (Taper) יהיה מינורי, בין 10-15 מיליארד דולר, וכי הבנק הפדרלי יציג תהליך הדרגתי, בכפוף להתאוששות הכלכלית. כרגע בשווקים מסוגלים לחיות עם זה".

צילום: רויטרס

מתכונת כזו תכביד לדעת FXCM על הדולר בחודשים הבאים: "התיקון שראינו בשוק לאחרונה ביטא את ההפנמה של השוק כי הבנק הפדרלי מתחיל כעת בצמצום. מנגד, אם הבנק יציג תהליך אגרסיבי יותר של צמצום, נראה נסיגה לאחור של השוק והתחזקות הדולר".

"כרגע אנו עדים למומנטום חזק בשוק", סיכמו ב-FXCM, "שעדיין נהנה מאנחת הרווחה בעקבות ביטול המתקפה. ואולם ייתכן שבימים הקרובים נראה התמתנות בתנועות בשוק, וגם בירידה בשער החליפין של הדולר-שקל, בהמתנה לתוצאות ישיבת הפד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן