הדולר ממשיך לרדת; השער היציג נקבע על 3.629 שקלים

לאחר שאתמול נחלש ב-0.27% ושערו היציג נקבע על 3.671 שקלים, המשיך גם היום הדולר האמריקאי לרדת כשהשער היציג נקבע על של 3.629 שקלים, ירידה של 0.548%. היורו לעומת זאת התחזק ב-0.387%, ושערו היציג נקבע על 4.8039 שקלים. 

בחברת FXCM המתמחה במסחר במט"ח העריכו אתמול כי המגמה הנוכחית היא למעשה התיקון הראשון של הדולר כלפי מטה לאחר העלייה החדה שרשם לאחר הורדת הריבית. בנוגע לרכישת הדולרים על ידי בנק ישראל אתמול, אמרו בחברה כי "התזמון הוא נכון אך ההיקפים דלים מדי".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בחודש שעבר, לצד הורדת ריבית מפתיעה באמצע החודש, הודיע הבנק על תוכנית במסגרתה ירכוש כ-2.1 מיליארד דולר עד סוף 2013. מטרת התוכנית הייתה למתן את השפעת יצוא הגז על השקל, ולמנוע את התחזקות המטבע המקומי. במהלך חודש מאי רכש בנק ישראל כ-950 מיליון דולר, מתוכם 230 מיליון דולר על פי תוכנית הרכישות שנועדה לקזז את ההשפעה מהפקת הגז בישראל.

"בנק ישראל יצטרך לכלכל את מדיניות ההתערבות באופן מחושב ולתזמן את ההתערבויות בחוכמה", טענו ב-FXCM. כזכור, שלשום רכש הבנק דולרים בהיקף של כ-50 מיליון דולר בניסיון נוסף למתן את היחלשות המטבע האמריקאי.

צילום: רויטרס

לטענת האנליסטים, "האירוע המשמעותי בשוק השבוע יהיה דו"ח התעסוקה אשר יתפרסם בארצות הברית אחר הצהריים. על פי התחזיות הדו"ח צפוי להצביע על תוספת של 170 אלף משרות חדשות בחודש מאי. עבור השוק, נתוני התעסוקה הינם בעלי חשיבות מכרעת וזאת בשל השלכתם על המשך מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק הפדראלי".

לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, בנק ישראל יידרש לפעול בהיקפים משמעותיים ולאורך זמן כדי לרכוש מיליארדי דולרים במטרה לקלוט את עודפי היצע המט"ח, במיוחד על רקע המעבר לצריכת גז הזול משמעותית ממוצרי הדלק האחרים והגורם להפחתה דרמטית בביקוש למט"ח מצד צרכני האנרגיה ובראשם חברת החשמל.

עוד הסביר אתמול פריימן: "להערכתנו, פוטנציאל הפחתת הריבית של בנק ישראל נותר מוגבל, שכן בנק ישראל השתמש עד כה בחלק נכבד מתחמושת זו, והעלייה המחודשת בתוואי האינפלציה תמנע כל אפשרות לפעולה באמצעות הפחתה נוספת בשער הריבית".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן