הדולר מתחזק ב-0.7%; מקבל רוח גבית מדוח התעסוקה הטוב שפורסם בשישי בארה"ב

הדולר-שקל כבר משלים 8 שבועות רצופים של עלייה, וזאת לאחר שבמרבית שבוע המסחר הקודם הצמד ביצע תיקון ונסיגה לאחור. הבוקר עלה המטבע האמריקאי ב-1.1% ונסחר סביב 3.683 שקלים, לפני שנחלש מעט לרמה של 3.7. "הטריגר למהפך החד ביום שישי היה דוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם בארצות הברית בשישי בצהריים והצביע על תוספת של כ-250 אלף משרות בחודש בספטמבר וירידה באבטלה ל-5.9%", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הנתונים הטובים גרמו לאופטימיות רבה בשוק והגבירו את הציפיות להעלאות ריבית מצב הפדרל ריזרב ב-2015".

"הנתונים הללו רק מחזקים את פערי הצמיחה והתשואה בין ארצות הברית לישראל, אשר צפויים להמשיך ולהניע את הצמד מעלה. העלייה מעל 3.68 ככל הנראה סימנה את סופו של התיקון הקצר שראינו בחלקו הראשון של השבוע שעבר. הרמה המשמעותית הבאה כעת של הדולר-שקל היא 3.70. פריצה מעל רמה זו עשויה לדרבן את הספקולנטים לדחוף קדימה ולסמן את המהלך המשמעותי הבא. רק ירידה מתחת ל-3.65 תטה את הכף כלפי מטה. אולם, לאור מצבו של הדולר בעולם בימים הללו, הסבירות היא להמשך מגמת העלייה".

הדולר. שוב במגמת התחזקות | צילום: shutterstock

אל נתוני התעסוקה מעבר לים יש להוסיף את ההתבטאות האחרונה של חטיבת המחקר בבנק ישראל אשר נתנה אור ירוק לכך שהריבית תוותר על רמה של 0.25% עד סוף 2015. "את השלכות ההצהרה נוכל להעריך בתיקון שוק טכני כלפי מעלה, שקל וחומר יביא למגמת החלשות נוספת של השקל", מציין דוד מסיקה, מנכ"ל מט"ח 24. עוד מוסיף מסיקה כי "בשבועיים האחרונים נשמעים לא מעט אנליזות של כלכלנים בכירים בבנק הפדרלי בארה"ב הקוראים בפומבי לבנק ישראל להוריד עוד יותר את הריבית לתחום של 0.15%-0.05% וליצור השלכות של פריצת החסם הפסיכולוגי של 3.70". 

בעולם, הדולר ממשיך להעפיל לשיאים חדשים למול המטבעות המרכזיים, כאשר הוא קובע שיא של שנתיים וחודשיים למול האירו, שיא של שש שנים למול הין ושיא של 9 חודשים למול השטרלינג. ב-FXCM ישראל מציינים כי מדד הדולר, הבוחן את ערכו של המטבע למול סל של מטבעות מרכזיים, נעל שבוע 12 ברציפות של עליות והוא נסחר ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010. "את התחזקות הדולר יש לייחס הן לסנטימנט החיובי לדולר בקרב המשקיעים על רקע השיפור בכלכלת ארצות הברית והן לחולשה של המטבעות האחרים עצמם על רקע המצב הכלכלי והגיאו-פוליטי במדינות השונות ומדיניותם המרחיבה של חלק מהבנקים המרכזיים, כגון אלה של גוש האירו ויפן", אומרים ב-FXCM.

"על רקע המשך מגמת השיפור בנתוני המקרו בארצות הברית והעלייה בתשואות על אג"ח של ארה"ב, מתחילה להיווצר קורלציה חיובית בין שוק המניות בוול-סטריט לבין המגמה של הדולר. דפוס זה מבטא יותר מכול את המפנה המהותי במגמה של הדולר בחודשים האחרונים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן