“הדולר-שקל צפוי להתיישר שוב עם המגמה של הדולר בעולם”

בניגוד למגמת ההיחלשות של הדולר בעולם, התחזק בשבוע האחרון הדולר אל מול השקל. את שבירת הקורלציה הבולטת בין הדולר המקומי לבין הדולר בעולם ניתן לייחס הן למהלכים האחרונים של בנק ישראל והן לגורמים טכניים שככל הנראה השפיעו על קבלת ההחלטות של השחקנים בשוק בשבוע האחרון. 

"ההשבתה בארה"ב, אשר עלולה להימשך שבוע נוסף, עשויה להכביד על הדולר אולם ככל שנתקרב ל-17 באוקטובר (מועד תקרת החוב) רמת החשש בשוק צפויה לעלות", אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "המשקיעים יחפשו נכסי מקלט בטוח כדי להתגונן מפני תרחיש אפוקליפטי, והדולר צפוי להתחזק".

לטענת FXCM שבירה כה חדה בקורלציה הינה זמנית בלבד ואנחנו צפויים לראות במוקדם או במאוחר את הדולר-שקל מתיישר על פי התנועות בעולם: "המבוי הסתום בוושינגטון וההשבתה בממשל הפדרלי פגעו באמון של השווקים במקבלי ההחלטות, והכבידו על הדולר", אמרו במחלקת המחקר.

צילום: רויטרס

בשעה שהשביתה בממשל האמריקני בעקבות אי אישור התקציב נכנסת לשבוע השני, מוקד העניין עובר כעת אמור למגעים על העלאת תקרת החוב. ב-17 באוקטובר תגיע ארצות הברית לתקרת החוב שלה, ובמידה והקונגרס לא יאשר את העלאת תקרת החוב ארצות הברית לא תוכל לפרוע את חובותיה ותיכנס למצב של חדלות פירעון.

"תרחיש אפוקליפטי שכזה יוביל לתגובת שרשרת הרת אסון שתטלטל את השוק העולמי ותפגע בכלכלת העולם", אומרים ב-FXCM. "על פניו, זהו תרחיש בלתי סביר בעליל שהפוליטיקאים, חרף כל המחלוקות, לא יוכלו להרשות לעצמם שיתממש. ואמנם, מרבית הפעילים בשוק מאמינים כי בסופו של דבר תימצא הפשרה ותקרת החוב תועלה, ועל כן לא ראינו בשבוע האחרון עלייה חריגה ברמת הסיכון בשוק הפיננסי ומדדי המניות שמרו יחסית על רמות גבוהות".

את זאת גם יש לייחס לטענת FXCM לעובדה שהבנק הפדרלי החליט לדחות לעת עתה את צמצום ההרחבה הכמותית, "מה שבהחלט סייע בהרגעת השווקים. אולם, ככל שיתקרב המועד והצדדים ימשיכו להתבצר בעמדותיהם רמת העצבנות בשוק צפויה לעלות. עלייה ברמת הסיכון תגרום לנסיגה במניות ולעליית הדולר והאג"ח", סיכמו בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן