הדור הבא של היזמות החברתית: "נאפשר חיסכון של מאות דולרים בכרטיסי הטיסה"

"אנשים לא יודעים את זה, אבל המחיר של כרטיס טיסה משתנה מעל 90 פעם בממוצע לאחר מועד הרכישה", מסביר בראיון מיוחד למגזין פורבס ישראל אביאל סימן טוב, מנכ"ל חברת FairFly אשר השיקה הבוקר אפליקציה חדשנית, אשדר לדברי סימן טוב תוכל לסייע למשתמשים לחסוך מאות דולרים (כמעט) בכל פעם שירכשו כרטיס טיסה.

"המחירים משתנים ללא הרף, כשיש מגוון רחב של גורמים שמשפיעים עליהם", הוא מסביר. "עשינו לא מעט בדיקות, וגילינו שב-70% מהמקרים, מחירו של כרטיס טיסה יורד לאחר שרכשת אותו – ויורד בגדול". הבעיה היא שגם אם המחיר יורד, אין ערבות לכך שישאר נמוך – והוא יכול בהחלט לשוב ולטפס בתוך שעות בודדות. "נסענו לנתב"ג, לדבר עם נוסעים שהרגע קנו כרטיס", סימן טוב ממשיך. "87% בכלל לא בדקו אם מחירו של הכרטיס השתנה לאחר שרכשו אותו".

גם אתם רוצים? להרשמה לתחרות הסטארט אפים החברתיים של מגזין פורבס

להרשמה לכנס פורבס ליזמות חברתית טכנולוגית – לחצו כאן

ובאמת, למה שיבדקו? רבים מהצרכנים כלל לא מודעים לעובדה שמחירי הכרטיסים משתנים ללא הרף. אך גם אילו היו מודעים – כנראה שלא היו יכולים לעשות יותר מדי אם היו מגלים שמחיר הכרטיס ירד מאז רכשו אותו. "עד עכשיו לצרכנים לא נותר הרבה חוץ מלהתבאס", מסכים סימן טוב. "ולשם בדיוק אנחנו נכנסים. עכשיו, הצרכנים יוכלו לחסוך את הכסף הזה בלי להתאמץ".

מימין: סימן טוב, ליכטמן וגולדנברג | צילום: אלון גלבוע

הרעיון בבסיס האפליקציה פשוט. כל שהלקוח מתבקש לעשות זה לבקש כי כרטיס הטיסה ישלח לכתובת מיוחדת אשר מפעילה החברה. אז, ללא הפסקה, מתחיל מנוע החיפוש של FairFly לתור אחר שינויים במחיר הכרטיס. כשהמערכת מזהה מחיר נמוך משמעותית מזה אשר שולם, היא מחליפה את הכרטיס הישן בחדש הזול יותר. ההפרש חוזר לכיסו של הצרכן. גם לאחר ניכוי דמי הביטול אשר שולמו, סימן טוב בטוח כי המערכת מסוגלת להביא לחיסכון אדיר בכל טיסה.

"בדקנו כל מיני קווים ברחבי העולם", הוא מספר. "קח לדוגמא את קו ת"א – סן פרנסיסקו. בלא פחות מ-34 מהטיסות בקו שבדקנו, מחיר הכרטיס ירד ב-1000 דולר! במחלקת עסקים, שם יש השפעה רבה לביקוש על מחירי הכרטיסים, החיסכון הממוצע עמד על 822 דולר, ובמחלקת תיירים על 180 דולר – והכל בדיוק לאותו הכרטיס, לאותו המושב ובאותה הטיסה".

בנוסף לחיפוש אחר שינויים במחיר הכרטיס, המערכת מסוגלת לאתר גם כרטיסים טובים יותר – וזולים יותר מאלו שרכשתם. כך, למשל, אם ישנו מושב טוב יותר במטוס במחיר נמוך יותר, או אם קיים מושב בטיסה נוחה יותר (לדוגמא – ללא עצירות ביניים) במחיר נמוך מזה ששילמתם – המערכת תציג בפניכם את האפשרויות ותאפשר לכם לבחור.

בשלב הראשוני השירות מוצע בחינם לכלל הלקוחות, וסימן טוב מדגיש כי בעתיד, החברה לא תגבה דמי שימוש – אלא תסתפק באחוז מסוים מסך החיסכון אשר המערכת אפשרה ללקוח. "לא חסכת – לא שילמת", אם תרצו. בחברה חושבים גל על כיווני התרחבות נוספים, ומתכננים להיכנס גם לשוק המלונות, השכרות הרכב, וכו'. בינתיים, כאמור, הם מסתפקים בתחום התעופה – ומקווים שגם קהל הלקוחות יגיע במהרה.

"אנחנו לא מסמנים את חברות התעופה כאויבים", מדגיש סימן טוב, "אלא את מי שחשוב לנו וזה צרכן הקצה. עד היום הצרכן היה צריך לעבור דרך עשרות אתרים ולהשקיע שעות כדי לחפש את הכרטיס הזול ביותר. היום אנחנו עושים את זה בשבילו. אם יש שם מחיר טוב יותר עבורו – אנחנו נמצא לו אותו".

דוגמא לחיסכון: קו ת"א – הונג קונג | צילום: יח"צ

את החברה הקים סימן טוב ביחד עם גילי ליכטמן ועמי גולדנברג, כולם חברים מספסל הלימודים ובוגרי תכנית "זל" ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה. יו"ר החברה והמשקיע הראשון בה הוא אורי לוין, אחד ממיסדי חברת "וויז" אשר כבר מכיר היטב את עולם היזמות החברתית. "אין דבר מרגיז יותר מלגלות שהיית יכול לשלם פחות על הכרטיס שלך. עולם התיירות הוא עולם של ביקושים משתנים והיצע קבוע, עם תנודתיות מחירים מטורפת, שאינה שקופה לצרכן וממקמת אותו בעמדת נחיתות בבואו לבצע הזמנה. אנחנו כצרכנים לא יודעים האם המחיר נכון לעכשיו הוא נמוך או גבוה, ואילו ספקי התיירות מכירים היטב את ההיצע והביקוש ומתאימים את המחירים לביקוש", הוא מסביר.

האפליקציה המסקרנת זמינה להורדה החל משעות הבוקר, וכעת ממתינים בחברה שגם הלקוחות יתחילו לזרום. אם הכל יתקדם כשורה, לא מן הנמנע כי מדובר יהיה בשיפור הצלחה נוסף, אשר מקדם את ישראל צעד אחד קדימה אל עבר הפיכתה למובילה כלל עולמית בתחום הסטארט אפים החברתיים. כנראה שעבור החברה הצעירה רק השמיים הם הגבול – וגם שמים אלו זמינים כעת במחיר מיוחד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן