הדור הבא של הרובוטים כבר כאן ואפשר להדפיס אותו בבית

חוקרים ממעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית ב-MIT עומדים מאחורי פרוייקט המאפשר לכל משתמש ביתי לייצר את הרובוט המתאים לו אישית, באמצעות אחד מהחומרים הנפוצים ביותר בכל בית: נייר.

רובוט בהדפסה אישית

במסגרת הפרוייקט, קבוצת החוקרים הצליחה לייצר בהצלחה מספר רובוטים שונים, שאף מסוגלים לבצע פעולות שונות כגון הליכה, נסיעה ואפילו תפיסה ושחרור של אובייקטים שונים. אנקור מהטה (Ankur Mehta), החוקר הראשי בפרוייקט מסביר כי המטרה היא לאפשר למשתמשים הביתיים לייצר את הרובוטים המתאימים לדרישות שלהם, על פי העיצוב האידיאלי עבורם שיתעוררו לחיים בשילוב רכיבי אלקטרוניקה בסיסיים, העולים כ-20 דולרים וזמינים לקהל הרחב.

על מנת להפוך את החזון לאפשרי, היה על הצוות להתמקד באלמנט הבסיסי והראשוני בתהליך הייצור של הרובוטים: שלב התכנון והעיצוב שלהם. במסגרת המאמר שפרסמו, An End-to-End System for Designing Mechanical Structures for Print-and-fold Robots, ציינו החוקרים כי הכוח של עולם הרובוטיקה מגיע מיכולת ההתאמה האישית בעת עיצוב המערכת, אך לאור העלויות היקרות הכרוכות בחומרים הנדרשים בעת הבנייה של הרובוטים, התחום זמין רק למי שיכול להרשות זאת.

צילום: מתוך יוטיוב

בכדי לפתוח את התחום של רובוטים מותאמים אישית לביתו של הציבור הרחב, ציינו החוקרים כי תהליך העיצוב כולו זקוק לשכתוב מחדש, וזה בדיוק מה שהם עשו. הקבוצה פיתחה תוכנה המאפשרת לעצב את הרובוט הדרוש, בגודל הרצוי ובהתאם לדרישות השונות. כך לדוגמה, יכולים המשתמשים לעצב רובוט עם גלגלים בגודל מחשב נייד, או רובוט עם זרועות בגודל עכבר, ולא להסתפק בדגמים הקיימים בשוק.

מתלת מימד לדו מימד

מאחורי הקלעים, התוכנה משתמשת במספר סקריפטים של פייתון המנצלים גאומטריה חישובית, העוסקת במבני נתונים ובאלגוריתמים לפתרון בעיות גאומטריות באמצעות מחשב. בפשטות, התוכנה מסוגלת להפוך מודלים תלת מימדיים לדו מימדיים ולהדפיס את התוצאה.

מהטה מסביר במאמר כי התהליך והתוצאה הינם אינטואיטיבים, גמישים וניתנים להרחבה, כך שמאפשרים עיצוב מהיר של גופי רובוטים מתוחכמים, המודפסים כאמור על נייר סטנדרטי, כאשר המגבלה היחידה היא הדמיון של המשתמשים. ברגע שהודפסה הצורה המתאימה, כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא לחתוך ולקפל את הנייר במקומות המתאימים, לשלב את האלקטרוניקה הדרושה במידת הצורך – ולהנות מהרובוט החדש.

החוקרים מקווים כי הכלי שפיתחו יהיה לעזר בתחום לימודי הרובוטיקה, ויאפשר חקירה ובדיקה של דגמים מבלי להוציא יותר מידי כסף על חומרים יקרים. בעתיד מקווים החוקרים כי הטכנולוגיה תהיה כה נפוצה, שהמשתמשים יוכלו לגשת אל חנות ההדפסה הקרובה לביתם ובתוך 24 שעות לאחוז ביד ברובוט הייעודי שיעזור להם במטלות שונות ברחבי הבית.

אם הפרוייקט הנוכחי הצליח להלהיב אתכם, אתם לא היחידים שכן הפרוייקט זכה להצלחה כה רבה, שקיבל מענק בסך 10 מיליון דולרים מהקרן הלאומית למדע בארצות הברית, כמו וזכה במקום הראשון בתחרות Ultra Affordable Educational Robot Project 2014.

נכון להיום החוקרים מתמקדים במספר נקודות בפרוייקט, הכוללות פיתוח ממשק תכנות המיועד להפשטת הפונקציות השונות ותהליך העיצוב, שמשמעותם כתיבת אלגוריתמים שיאפשרו שליטה על ההרכבה של המכשיר ופעולותיו. החוקרים מקווים לייצר סביבת שפת תכנות קלה לשימוש ולעצב חומרים חדשים הניתנים לתכנות, במטרה לאפשר בעתיד יצירה אוטומטית של רובוטים מסוג זה.

לקריאת הכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

SlickLogin נכנסת לפעולה? גוגל תפתח את המחשב שלכם באמצעות הסמארטפון

Eye-Fi מציגה: מהמצלמה לכרטיס הזיכרון ומשם ישירות לענן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן