הדרך לפסגה: 3 טיפים ממשיים שיעזרו לחברה שלכם לעצב את העתיד

בתור בעלי עסקים, מנכ"לים או מנהלים, אתם רוצים שהחברה שלכם תתרום לעתיד טוב יותר. אחרי הכל, ניהול חברה שתורמת לעתיד מוסרי, בר קיימא ומצליח הוא המורשת שאתם והחברה בניהולכם וודאי הייתם רוצים להיות ידועים בה.

אז איך תסייעו לחברה ולעובדים שלכם לחזק את ההתחייבות שלהם ליצור עתיד שהייתם רוצים להיות חלק ממנו?

ספקו לעובדים כלים ללימוד

דור המילניום מהווה את קבוצת המיקוד התעסוקתי הגדולה ביותר. הם מביאים איתם דרייב, תשוקה וצמא לידע, הם להוטים לשבור גבולות וההצלחה שלהם משמעה גם הההצלחה שלכם. אולם, עם הדחף להצלחה מגיע גם הדחף לעבוד במשרה בעלת משמעות ולא רק להסתפק בתלוש משכורת מנופח. למעשה, הצורך בהגשמה עצמית בתחום הקריירה ניכר בעובדה ש-58% מבני דור המילניום מצפים לעזוב את מקום העבודה שלהם תוך שלוש שנים או פחות, כלומר – אם המוחות המבריקים ביותר שלכם בחברה לא עסוקים ונמצאים בתהליך למידה מתמד, הם יעברו למקום אחר.

מתוך ידיעה שדור המילניום מחפש סיפוק שהוא מעבר לתגמול כספי, הציעו לעובדים שלכם את האפשרות ללמוד יכולות חדשות ולשפר את הטכניקות הקיימות שלהם, על מנת לאתגר אותם לשאוף גבוה. אחרי הכל, חברה בעלת ידע היא חברה חזקה.

כל תעשייה מצריכה מומחיות וכישורים ספציפיים. אולם, לאפשר לצוות העובדים שלכם לטפח את הכישורים שלו, בהתבסס על דרישות התעשייה, זו דרך נהדרת להבטיח את שביעות רצונם כך שיהיו מסוגלים ליזום רעיונות חדשים עבור עתיד התעשייה לה אתם שייכים.

השקעה בעובדים היא דרך הפעולה הנכונה ביותר אם ברצונכם לקדם את העסק שלכם. חשוב לסייע לעובדים לפתח ביטחון במיומנויות ובכישורים שלהם. עובדים צריכים להרגיש שהם עובדים במקום שבו מעריכים אותם וגורמים להם להרגיש טוב, וזו חובתה של החברה ליצור אוירה תומכת שכזו במקום העבודה.

עובדים שיפתחו את כישוריהם יקדמו גם את העסק שלכם ואת התעשייה | צילום: Fotolia

התמקדו באינדיבידואל

במרוצת הזמן, חברות מסיטות את תשומת ליבן מהניסיון להרוויח עוד כמה שקלים או דולרים, אל עבר הניסיון ליצור מוצרים ולהציע הצעות עסקיות שיתאימו לצרכים של קהל היעד שלהן.

כפי שאנחנו יודעים, נסיבות שונות דוחפות כל אדם לרצות לרכוש מוצרים ושירותים מסוימים. ההכרה בעובדות אלו לא רק מסייעת לחברות לבצע מכירה, אלא גם פועלת לטובת הצרכן. תחשבו על זה – אם מוצרים נבנים ספיציפית על מנת לפתור טרדות שאנחנו חווים, הם למעשה מסייעים להקל על התנהלותינו בחיי היומיום.

זאת הסיבה שאנשי שיווק פונים לפתרונות ביג דאטה, אשר מסייעים לקבץ מידע בנוגע למקטע משתמש ספיציפי, על מנת להבטיח שהמוצרים מסוגלים למלא את החלל שנוצר בשוק, וכך לגרום לחווית המשתמש להיות נעימה יותר.

"ניתוחי ביג דאטה מאפשרים לאנשי שיווק ליצור קמפיינים שיווקיים אישיים במיוחד, אשר מתבססים על רצונות ספיציפיים, צרכים, תחומי עניין, דפוסי התנהגות ופעילויות. בצורה כזו, אנחנו יכולים לזהות בקלות דרכים בהן נוכל לשפר את המוצרים שלנו כך שיסייעו לכל צרכן, ולא להציק לכולם עם הצעות שאינן רלוונטיות. במיטבם, ניתוחים נבואיים עוזרים לנו לדעת מה הלקוחות שלנו רוצים עוד לפני שהם עצמם יכולים לבטא את רצונותיהם במילים", אומר פיני יקואל, מנכ"ל חברת ההיי-טק Optimove, שרק לאחרונה הגיעה לשווי של 100 מיליון דולר. אותה טקטיקה אישית מסוגלת לשנות את התעשייה כולה, מכזו שפועלת למען תועלת עצמית בלבד לכזו שמונעת מפעולה על ידי תועלת הדדית.

יישור קו

כפי שאלברט איינשטיין אמר בעבר, "להעלות שאלות חדשות, אפשרויות חדשות, להתייחס לבעיות ישנות מזוית חדשה – כל אלה מצריכים דמיון יצירתי ומהווים התקדמות אמיתית במדע". אולם, בנוסף לדמיון ויצירתיות, יש צורך לטפח ולהעלות רעיונות חדשים. למרות שאנשים רבים מסוגלים להפוך את הרעיונות שלהם למיזמי עסקים מוחשיים בכוחות עצמם, רבים זקוקים לסיוע נוסף על מנת לקדם את היוזמות שלהם לשלב הבא.

למרות שזה מצער במיוחד, רבים מאתנו אינם מסוגלים לקבל את אותה ההזדמנות לפתח ולחקור את היוזמות היצירתיות שלנו. בין אם זה נובע מחינוך לוקה בחסר, הגבלה כלכלית או כל סיבה אחרת, מוחות גדולים ממשיכים לזכות להתעלמות משום שאין ביכולתם לקבל גישה לאמצעים להם הם זקוקים על מנת להצליח.

השקעה בעובדים שלכם על ידי הצעת מלגות, קרנות השתלמות ותמריצים שונים, תגרום להם להרגיש מוערכים ותעודד אותם ללמוד, להשיג מטרות של החברה וליזום את המוצרים הטובים ביותר בתעשייה.

כולם רוצים להיות המנכ"ל הבא של גוגל ואכן, השאיפה לעבודה בחברה משמעותית היא החלום האולטימטיבי. אולם, לפני שתגיעו לסטטוס של עבודה בגוגל, דרך נהדרת להבטיח שהחברה שלכם אכן מסייעת לשיפור העתיד היא להיות מודעים. השכילו את העובדים שלכם כך שהם ייצגו אתכם באופן המדויק ביותר, הפכו את חווית הצרכן לאישית יותר ועודדו למידה שתוביל ליזמות.

יואב וילנר הוא מנכ"ל חברת ראנקי ובלוגר במגזינים המובילים בעולם: Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן