ההפוגה ההמוניטארית הסתיימה עם מטחי רקטות; בישראל מכחישים הדיווחים על הסכם הפסקת אש

הפסקת האש ההומניטארית, אשר נכנסה לתוקפה בשעה 10:00 הגיעה לסיומה. כבר בשעה 14:59 (דקה לפני תום ההפוגה עליה סיכמו ישראל והפלס') שוגר מטח רקטות אל עבר העיר אשקלון. במהלך 5 שעות ההפוגה נורו רקטות בודדות אל עבר ישובי עוטף עזה.

בשעות האחרונות דיווחו כלי תקשורת בינ"ל על הסכם הפסקת אש אשר הושג בין ישראל לבין החמאס, ואשר יכנס לתוקפו מחר בשעה 6:00. עם זאת, בישראל ובחמאס מכחישים במרץ את הדיווחים, ושר החוץ אביגדור ליברמן אמר לשגרירים כי הדיווח רחוק מהמציאות. בסוכנות הידיעות רויטרס ציטטו גורמים ישראלים אשר הסבירו כי רק הנציגים אשר שנמצאים בקהיר אישרו את הסכם הפסקת האש. מקורות מצריים אמרו לרשת אל ערביה שהם "אינם מודעים" על כל הפסקת אש בין ישראל וחמאס.

בהודעה שפרסם שליח האו"ם מוקדם יותר היום, ציין כי הוא מעריך את ההחלטה הישראלית וחוזר על קריאתו לחמאס ולפלגים האחרים כדי לכבד את ההפסקה ההומניטרית מהצד שלהם, כאינטרס של התושבים בעזה. סרי חזר על החשיבות של הגעה להבנה על הפסקת אש קבועה, וגם על טיפול בבעיות היסוד בעזה, בהקדם האפשרי. האו"ם, יחד עם שחקנים בינלאומיים אחרים, ימשיך לתמוך במאמצים בתחום זה, אמר.

במקביל, יימשכו המגעים בין נציגי ישראל לבין נציגי חמאס בתיווך המצרי להשגת הפסקת אש קבועה. ראש השב"כ יורם כהן, ראש האגף המדיני ביטחוני עמוס גלעד ושליחו של נתניהו, יצחק מולכו, המריאו לקהיר לקדם את המו"מ להפסקת אש.


הנזק מפגיעת רקטה בבית באשקלון אתמול | צילום: רויטרס

בתוך כך, לאחר לילה שקט יחסית, נורו מטחי רקטות לעבר קרית מלאכי, קרית גת, המועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ויואב. "כיפת ברזל", יירטה שלוש רקטות. נפילת רקטה בשטח פתוח באזור אשקלון גרמה לדליקה במקום. בנוסף, התגלתה רקטה שלא התפוצצה, מחבלי משטרה נטרלו אותה באופן מבוקר. אזעקות נשמעו בית שמש, שדרות, אזעקה נשמעה באזור ירושלים. המשטרה סורקת את האזור.

במקביל, חיל האוויר וחיל הים ממשיך גם הבוקר לתקוף יעדי טרור ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי ביתו של חבר הלשכה המדינית של חמאס חליל אל חיא הופצץ בעת שלא שהה בביתו. ביום התשיעי של מבצע "צוק איתן" הותקפו כ-1,800 יעדי טרור ברחבי הרצועה.

על פי דיווח של משרד הבריאות ברצועה, כ-220 פלסטינים נהרגו וכ-1,570 נפצעו בתקיפות צה"ל מתחילת המבצע. סוכנות האו"ם בעזה דיווחה כי 80 אחוז מההרוגים הנם אזרחים.

אתמול אישר הקבניט מדיני ביטחוני גיוס 8000 חיילי מילואים נוספים, שיתווספו ל45,000 שכבר גויסו בשבוע שעבר. במקביל, צה"ל ממשיך לתחקר את האירוע בו נהרגו אתמול ארבעה ילדים בני תשע עד 11 בתקיפת חיל האוויר בחוף הים ברצועה.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן