ההרגלים הקטנים שיכולים להביא לפיטורים: התמכרות לפייסבוק

לכולם יש הרגלים רעים. אם זה האהבה לרכל או חוסר דיוק במטלות העבודה. ההרגלים האלו לא עושים אותנו בהכרח לאנשים רעים אבל כשהם באים במקום העבודה הם יכולים לשקף דברים שליליים, ואפילו להביא לפיטורים.

"הרגל רע בודד ככל הנראה לא יביא לפיטורים באופן מיידי, אבל לאורך זמן יכול להיות שההשפעה המצטברת שלו תעלה לנו במקום העבודה", אומרת ד"ר קטרין ברוקס, מנהלת חברת שירותי ייעוץ וקריירה באוניברסיטת טקסס ומי שכתבה ספרים בנושא. "אנשים ששמים לב להרגל מגונה אחד גם יחפשו עוד כאלה", היא מוסיפה. קטרין טוענת כי הרגל מגונה אחד יכול להוביל לבידוד העובד בסביבת המשרד וכמובן להשפיע על איכות הביצועים ועל רמתם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ריק מיירס, מייסד ומנכ"ל אתר האינטרנט Talent Zoo, מסכים שהרגל רע משפיע על העבודה בתחומים רבים. "החלק הכי מצער הוא שאנשים לא מבינים שיש להם הרגלים רעים", הוא אומר. "עובד שרוצה להתקדם צריך להיות מודע לעצמו ולפעילותו ולפתח הרגלים שדווקא יביאו לקידומו בחברה".

לחיצת ידיים היא חלק משפת הגוף במקום העבודה | צילום: INGIMAGE / ASAP

אך מה הם בדיוק אותם הרגלים רעים שיכולים להביא עד כדי פיטורים? הנה ה-8 העיקריים:

1. דחיינות:  "הרגל שיכול מאוד לפגוע בעובד" אומרת ברוקס. "אם אתם מהאנשים שחושבים שהכל טוב יותר בדקה האחרונה, אתם כנראה לא מודעים להשפעה שיש לדחיינות הזה בסביבת העבודה שלכם". ברוקס מוסיפה שבעבודות רבות הדחיינות של העובד גורמת להוספת עבודה למישהו אחר, מה שמוביל למצבים מאוד מסוכנים.

2. שליליות: עובדים רבים נוהגים להתלונן, לקטר ולרכל, ופעולות אלו מובילות כולן לאותה תוצאה: "אתם הופכים לכאב ראש עבור המנהל הישיר שלכם", אומרת איימי הובר, מנהלת Talent Zoo. "המנהל שלכם מנסה להבטיח כי הצוות שלו יעבוד באווירה טובה ואופטימית ומי שפוגע בכך פוגע גם בפרודקטיביות של הצוות". עובדים כאלה בדרך כלל מעוזבים בסופו של דבר. אם יש לכם תלונות – גשו לדבר ביחידות עם המנהל.

3. איחורים: עובד שמגיע באיחור לעבודה או חוזר באיחור מהפסקות הצהריים מציג גישה של אדישות ושאננות. תגיעו מעט לפני ותראו לסביבת העבודה כי אכפת לכם מהעבודה ומהזמן של אנשים אחרים. "בין אם התכוונתם או לא, להגיע באיחור לעבודה מראה שאתם לא עומדים בחוזה של המשרד", אומרת הובר.

4. תקשורת אי-מיילים דלה: אם זה לא לענות לדואר אלקטרוני או לא להיות מודעים כיצד אנחנו נתפסים באותו מייל ששלחנו. "ייתכן כי דרך המייל העובד נשמע גס רוח או כזה המאריך במילים", אומרת ברוקס.

5. התמכרות לרשתות חברתיות: שביל מוכר וידוע בדרך לפיטורים הוא אובססיביות שיש לרבים מהעובדים לרשתות החברתיות. חברות לא מעטות כבר נוקטות צעדים להגביל או לחסום את הגישה של העובדים אל אותן רשתות.

6. שפת גוף שלילית: לחיצת ידיים חלשה, גלגול עיניים כאשר אחד העובדים אומר משהו ועוד כאלה ואחרים יכולים להיות משמעותיים מאוד. "אנשים חייבים להבין כי התנהגות יותר חזקה ממילים" אומרת רוקסן פפלאו, מנהלת תוכנית ייעוץ לקריירה. "רב התקשורת בין בני האדם עוברת בדרכים לא מילוליות". עובדים אחרים או אולי המנהלים יכולים לראות בשפת הגוף של העובד חצופה או לא מקצועית ולדברים אלו בסופו של דבר יש השפעה מכרעת.

7. שפת הדיבור:  "אם אתם שומעים מישהו מדבר ומשתמש בדקדוק לא נכון, סלנג או אפילו מקלל, זה מתורגם לחוסר השכלה" אומרת פפלאו. צריכים לעשות את ההפרדה מהבית או מעוד מפגש חברים.

8. סינדרום הזאב הבודד: עובדים רבים אוהבים לעשות את המטלה לבדם ואינם אוהבים עבודה בצוות, אך במקום העבודה להרגל כזה יש חשיבות עצומה. "בעוד עצמאות זה דבר חיובי בסיטואציות מסוימות, בדרך כלל העובד הקבוצתי יותר חווה יותר הצלחה במקום העבודה", אומרת ברוקס."אם עובד מסוים לא נחשב לשחקן קבוצתי במקום העבודה, כאשר הוא יצטרך משהו בכדי להתקדם, הוא לא יקבל את התמיכה לכך".

"הרבה מההרגלים הללו נוגעים לתקשורת", הובר מסכמת. "לכולנו יש הרגלים קטנים מעצבנים, ותקשורת היא באמת מפתח, משם, זה כבר תלוי באדם עצמו כדי לתקן אותם ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן