ההרוג בהתרסקות המטוס באילת: רואה החשבון יגאל ברייטמן

רואה החשבון יגאל ברייטמן, בן 67, יו"ר פירמת רואי החשבון "דלויט, ברייטמן, אלמגור, זהר", אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל, הוא ההרוג בהתרסקות המטוס הקל אתמול (ה') בבאר שבע. רואה החשבון המנוח הותיר אחריו שלושה ילדים.

ברייטמן הקים את המשרד לבדו בשנת 1972, וב-1994 החל לשתף פעולה עם דלויט, אחת מפירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם. ברייטמן אף משמש מזה שנים רבות כחבר בוועד המנהל של מוזיאון תל אביב, כמו גם בוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובוועד המנהל של בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב. 

הבוקר תתחדש חקירת התאונה, כאשר החוקרים של רשות התעופה האזרחית יבדקו את נסיבות התאונה וינסו לברר האם תקלה טכנית או טעות אנוש הובילו לטרגדיה.

זירת ההתרסקות באילת | צילום: איחוד הצלה

"על פי כלל הניסיון העולמי, ב-75 אחוז מהתאונות הגורם לתאונה הוא הגורם האנושי", אמר לגלי צה"ל ראש מינהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום. "עם זאת, בדרך כלל זה מתחיל מבעיה טכנית. כדי לדעת מה באמת קרה שם, נצטרך לחכות לתוצאות החקירה".

"נדיר שיש תקלה ממש לפני הנחיתה. כעיקרון, מטוס אמור להמשיך לטוס לא משנה מה קורה לו, צריך לדעת להטיס אותו נכון. הרוב המכריע של תאונות אוויריות מתרחשות ברדיוס של 6-7 מייל משדה התעופה, או בסמוך להמראה או לנחיתה", הוסיף רום.

על פי החקירה הראשונית עולה שהמטוס המריא בשעה 17:00 משדה התעופה בהרצליה ומסיבה שעדיין אינה ברורה הוא התרסק על שביל עפר בין מרכז הקניות "ביג" לנמל התעופה באילת, בעת שהיה בהנמכה לקראת הנחיתה. שני הנוסעים הנוספים שנפצעו בהתרסקות עדיין מאושפזים בביה"ח.

ד"ר קרנית פלוג, משנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, הביעה צער עמוק על מותו של בריטמן, שהיה חבר הועדה המייעצת לנגיד לענייני בנקאות: הנהלת בנק ישראל, המפקח על הבנקים ועובדי הבנק משתתפים בצער המשפחה ובצער עובדי פירמת דלויט בריטמן אלמגור זהר,, נכתב בהודעת בנק ישראל. "רו"ח ברייטמן היה מראשי המגזר הפיננסי בישראל. מותו הוא אובדן גדול לקהילה העסקית ודמותו תחסר בנוף הציבורי", אמרה פלוג.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן