“הורדת הריבית לא תשנה את המגמה היורדת של הדולר-שקל”

"הזינוק של הדולר אתמול נבע הן מהתחזקות הדולר בעולם והן בעקבות החלטתו של בנק ישראל להוריד את הריבית בניגוד למרבית ההערכות המוקדמות" – כך מעריכים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"הבנק אמנם ציין את התחזקות השקל כאחד הגורמים מאחורי ההחלטה להוריד את הריבית, אבל נראה כי השיקול המרכזי של הבנק נבע מההרעה בתחזית הצמיחה של המשק הישראלי", הוסיפו ב-FXCM, "הן על רקע האטה בהתאוששות הגלובלית והן על רקע הצעדים הכלכליים של הממשלה שאמנם תורמים ליציבות הפיסקלית אך מקשים על הצרכן הפרטי והמגזר העסקי. כמו כן, אין ספק שגם החלטתו המפתיעה של הבנק הפדרלי בשבוע שעבר שלא להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית נתנה גושפנקא נוספת למהלך".

צילום: רויטרס

ב-FXCM סבורים כי בעולם הדולר התחזק בעקבות התגברות שנאת הסיכון בשווקים: "נראה כי החלטתו בשבוע שעבר של הבנק הפדרלי שלא להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית דווקא הגבירה את רמת החשש, הבלבול ואי הוודאות בשווקים. בשווקים מבינים כי החלטת הבנק מעידה על המצב הכלכלי הירוד ובגבהים הנוכחיים של מדדי המניות קשה למצוא סיבות להמשך הראלי. גם ההתכתשות בין ממשל אובמה לבין הרפובליקנים בנוגע לתקציב ולתקרת החוב מעכירה את הסנטימנט ומגבירה את הביקוש לדולר".

"יש עדיין להמתין ולראות האם מדובר במהלך עולה קצר טווח או שהולך ומתבסס מפנה רחב יותר", סיכמו ב-FXCM. "הורדת הריבית לבדה, וגם התערבויות במסחר, לא ישנו את המגמה היורדת של הדולר-שקל, אשר מושפעת בעיקר מהגורמים הגלובליים המכבידים על ערך הדולר בעולם. עלייה מעל 3.54 שקלים תסלול את הדרך ל-3.56 שקלים. מנגד, ירידה מתחת ל-3.5 שקלים שוב תאיץ את הירידה לרמות השפל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן