הושלמה מכירת פרטנר לסבן; ״התחרות תעבור לתחום התוכן״

"מדובר בעסקה מצויינת לכל הנוגעים בדבר: המשקיעים כיום מקבלים שיפור דרמטי ביציבות וביכולת להשקיע בפיתוחה העתידי של החברה", כך מנתח אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI, את עסקת רכישתה של חברת פרטנר בידי איש העסקים חיים סבן שההודעה הרשמית עליה הגיעה אמש סמוך לחצות. 

"האצ'ינסון תפרוס את החוב למספר שנים רב יותר אך תהנה מלווה בדירוג גבוה יותר", אומר ליכט. "בעלי האג"ח של סקיילקס ברמות האלה יהנו משקט תעשייתי ומהחזר חוב מלא או כמעט מלא, ובטח מצבם הוטב מיום לפני העסקה. אילן בן דב הצליח ברגע האחרון לקנות עוד זמן; שלא יהיה ספק, גם אחרי העסקה ההתחייבויות בסקיילקס שוות יותר מהנכסים, אך הפער הפך להיות קטן ביותר (אחוזים בודדים) ויש ערך גדול לזמן שירוויחו בעלי מניות סקיילקס".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"על פי מתווה העסקה סבן ייקח על עצמו את ההלוואה של האצ' ,הלוואה בסך 300 מיליון דולר, ובתמורה יקבל את מניות האצ' המשועבדות (19 מיליון מניות) ועוד חלק ממניות פרטנר שבידי סקיילקס", מסביר ליכט. "את יתרת המניות הלא משועבדות שבידי סקיילקס סבן ירכוש. בנוסף, על פי פרסומים, הוא צפוי לרכוש חלק ממניות פרטנר שבידי לאומי ואולי את מניות פרטנר שסאני וגופים מוסדיים נוספים מחזיקים". 

סבן (מימין) ובן דב | צילום: רויטרס ויוסי זליגר

מדוע עשה זאת? "עבור סבן העסקה לא מאוד יקרה, הוא מביא מהבית סכום של כ-250 מיליון שקל בלבד ומשתלט על פרטנר", מנמק ליכט. "המימון זול, פרוס, מאוד נוח ונון ריקורס".

ומה הוא מביא עמו לפרטנר? "כמה יתרונות עיקריים: יכולת התמודדות משופרת עם הרגולציה – לסבן יש דלת פתוחה לא רק במשרד התקשורת אלא אצל הדרגים הגבוהים ביותר. סבן הוא גם שחקן משמעותי בתוכן – הוא ככל הנראה מעריך שהתחרות על לב הצרכן תעבור לתחום התוכן. התוכן להערכתנו יהפוך לגורם מכריע בבידול בין החברות, והוא כטייקון מדיה יכול להביא קשרים רבים, ערוצים רבים ותוכן רב במחירים נמוכים יחסית. בנוסף כל המהלך הצפוי של הקמת שוק סיטונאי ותחילת המאמצים של חברות הסלולר להשיג דריסת רגל בבית הלקוח, יהפכו את התוכן לחלק משמעותי ביותר בהצלחת כל האסטרטגיה".

"מבחינת שקט פיננסי – הצורך הדחוף שהיה עד כה לבעלת השליטה בפרטנר – סקיילקס הובילו למינוף גבוה יחסית בפרטנר והיקשו עליה לבצע השקעות משמעותיות בפיתוח זרועות פעילות נוספות", מסכם ליכט. "כניסתו של סבן יכולה להוריד את הלחץ מפרטנר ולאפשר לחברה להתכונן למאבקים הבאים בתחום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן