הושק אייפון 7: עמיד למים, נפרד משקע האזניות ועובר לאלחוט

עמידות במים, איכויות תצוגה משופרות, שינוי מהותי בכפתור הבית ועוד מיני שיפורים ושכלולים אפיינו את המכשיר החדש שהושק אמש בקול תרועה רמה, האייפון 7. אבל בנוסף – המכשיר נפרד לשלום משקע האזניות הסטנדרטי.

לאפל יש היסטוריה ארוכה של לנסות לעשות הכל בעצמה, כולל להכין לבד את שבבי המעבד שלה. כעת אפל לוקחת את הנטייה הזו שלה לרמה חדשה לגמרי ועושה את הצעד הראשון שלה בעולם האלחוטי. באירוע השקת האייפון 7 המתוקשר שהתקיים אמש, אפל הציגה גם את האוזניות האלחוטיות שלה, ה-AirPods. בתוך האזניות החדשות מצוי מה שאפל מכנה שבב ה-W1, שבב האלחוט הראשון שלה אי פעם.

הטריילר שמציג את האזניות החדשות

אזניות אלחוטיות עושות בדרך כלל שימוש במשדרי רדיו של Bluetooth, וסביר לומר כי שבב ה-W1 הוא נגזרת של הסטנדרט הזה. אפל טרם שיתפה פרטי מידע כלשהם בנוגע לטכנולוגיית הרדיו, למעט העובדה שמדובר בטכנולוגיה המצריכה "עוצמה נמוכה במיוחד", שיש לה שליש מצריכת האנרגיה של שבבי אלחוט אחרים. הדבר מאפשר לאוזניות לפעול במשך חמש שעות רצופות של האזנה.

האנליסט פטריק מורהד אמר כי סביר שאפל הסירה חלק ניכר מההפרעות ואי-הסדר שמאפיינים את תקן ה-Bluetooth. Bluetooth סטנדרטי נגוע על פי רוב בבעיות קישוריות וצימוד. "ה-Bluetooth מנסה לעשות יותר מדי דברים בעת ובעונה אחת", הוא אומר.
באירוע ההשקה הודיעה אפל כי אוזניות אלחוטיות חדשות מבית Beats, ה-Solo3, יכללו גם כן את שבב ה-W1, שיספק להן 40 שעות של האזנה.

באפל עבדו על טכנולוגיות האלחוט הזו לפחות מאז שנת 2013, כשהחברה רכשה את הסטארט-אפ הקטן המתמחה בתחום, Passif Semiconductor. אחד מהאנשים המכירים את הפרויקט סיפר לפורבס שבאפל רצו במקור להוציא את האוזניות כבר ב-2015, אבל הצוות נתקל בבעיות ביצועים ואמינות.

הצגת המכשיר החדש

היסטורית, אפל נהגה להשתמש בשבבים של ספקי צד שלישי עבור טכנולוגיית האלחוט שלה. המודמים הסלולאריים שלה הגיעו מחברת Qualcomm, ושבבי ה-Bluetooth וה-WiFi שלה הם של Broadcom. כעת, הפיתוח מקצץ כמה עסקים פוטנציאליים עם Broadcom, וככל הנראה יוביל את אפל לדלל את השימוש שלה בשבבי ה-Bluetooth של החברה במכשיריה העתידיים.

הקפיצה הגדולה של אפל לקראת ייצור שבבים משל עצמה הגיעה ב-2010 עם השקתו של מעבד ה-A4 במסגרת הדור הראשון של ה-iPad. מאז, החברה דחפה קדימה את תעשיית השבבים כולה. לדוגמא, בשנת 2013 היה שבב ה-A7 של אפל, שהושק במסגרת מכשיר האייפון 5S, היה מעבד ה-64bit הראשון בטלפון חכם אי פעם. אולי כעת תוכל אפל לדחוף קדימה את התעשייה גם בתחום האלחוט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן