הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרת טרור שהובילה מעזה לישראל

צה"ל חשף מנהרת טרור שהובילה מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל – כך הותר הבוקר (א') לפרסום. המנהרה אותרה כבר לפני שבוע, וחשיפתה מנעה פיגוע גדול, חטיפת אזרח ישראלי או חייל.

בתוך המנהרה, שאורכה כשני קילומטרים והיא מגיעה עד לאזור המועצה האזורית אשכול, נמצאו אמצעים המאפשרים לחטוף אדם ולהכניסו לרצועה תוך זמן קצר.

בצה"ל מאמינים כי המנהרה נחפרה על מנת לחטוף חיילים או אזרחים, וייתכן שאף כדי לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע רחב היקף. גורמים בצה"ל ציינו כי החפירה מעידה על נסיונות הטרור הפלסטיני להוציא אל הפועל מתקפה.

"המנהרה הזאת נראית כמו הרכבת התחתית בניו יורק, עם בטונדות. זה לא מבנה שעשוי לשלום", סיפר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול שנכנס למתקן לאחר חשיפתו.

ילין, ששוחח עם גלי צה"ל, דחה את הדיווחים לפיהם המנהרה הגיעה עד לקיבוץ עין השלושה והבהיר כי אף פתח שלה לא אותר בתוך גן ילדים. "היא מרוחקת מהיישובים והקיבוצים כ-2 קילומטרים וחצי, היא עוברת בשדה חרוש", אמר.

מנהרת הברחה פלסטינית | צילום: רויטרס

ראש המועצה ביקש להודות לצה"ל על האיתור המוקדם ועל האמצעים הנרחבים והמתקדמים שעשה בהם שימוש כדי להגן על תושבי האזור. "אנחנו חיים פה 13 שנים בצל הטרור, אבל נמשיך להגיע לשדה ולקטוף את הפלפלים", הוסיף.

גם דני כהן, ראש צוות החירום של עין השלושה, הדגיש כי המנהרה לא נחפרה תחת אדמת הקיבוץ אלא במרחק של כשני קילומטרים ממנו, סמוך לגדר המערכת.

"אנחנו באמת לא מופתעים כי אנחנו חיים שנים במציאות הזאת", אמר כהן, שציין כי חשיפת המנהרה לא הביאה לשיבוש סדרי החיים, וכי כל המערכות ביישוב פועלות כיום כרגיל.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן