הזדמנות ישראלית: פוטנציאל ל-6.7 טריליון רגל מעוקב גז טבעי

שותפת חיפושי הגז הישראלית, הזדמנות ישראלית, פרסמה היום (א') הערכת דו"ח משאבים לפיו קיים פוטנציאל הפקה של יותר מ-6 טריליון רגל מעוקב (TCF) גז טבעי, ויותר ממיליארד חביות נפט בחמשת רשיונות הקידוח במים עמוקים שהיא מחזיקה. לשם השוואה, נזכיר כי בקידוח במאגר "לוויתן" עומד הפוטנציאל על 600 מיליון חביות נפט. עם זאת, סיכויי ההצלחה להפקת נפט בכל אחת מחמשת הרישיונות עומד על 12.3%.

נזכיר, כי הזדמנות ישראלית חתמה על הסכם רישיון עם פלאג'יק בתחילת 2011 לרכישת 10% מרשיונות החיפוש במים עמוקים. מדובר בחמישה רשיונות: "ישי", "אדיטיה", "ללה", "יהב" ו"יועד".
הממצאים בדו"ח המשאבים של החברה מדברים על המצאות משאבי הגז והנפט בשכבות העפר, בין הרבדים Jurassic ל- Cretaceous. בחלקים הסטרטיגרפיים הללו (כלומר בשכבות העפר), הופקו נפט וגז כ-100 ק"מ מזרחית לשטחי רשיונות פלאג'יק, על כן הרשיונות של החברה מוערכים בדו"ח בסיכויים של 100%.
הרשיונות הבולטים בסיכויים הגיאולוגיים הגבוהים להפקת נפט וגז הם "יועד" ו"אפרודיטה". ברישיון "יועד" קיים סיכוי של 28.5% להפקת 3.67 מיליארד רגל מעוקב של גז, וברישיון "אפרודיטה" סיכוי של 67.7% להפקה של יותר מ-3 מיליארד מטר מעוקב של גז.
נזכיר כי בשדה הקידוח הטבעי "תמר" למשל, עומד פוטנציאל קידוח הגז על 9.7 טריליון רגל מעוקב של גז .

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן