הזדמנות לבנות גשרים דרך יזמות: כנס Forbes Under 30 מגיע לארץ

בשבוע הבא כנס Under 30 של פורבס יקבץ יחד 600 מהצעירים המבטיחים בעולם – כ-200 מארה"ב, 200 מאירופה ו-200 מהמזרח התיכון, במקומות בהם ישנה רמה חסרת תקדים של יזמות: תל אביב וירושלים, שתיהן הלב של "אומת הסטארט-אפ".

אך יחד עם הלהט היזמי, אנחנו מזהים גם את האתגרים איתם מתמודד האיזור לו נקרא בית במשך שבוע. לכן, בזמן שנעבור מפאנלים, למסיבות, ומנאומים לקונצרטים – ננסה גם לעשות שינוי משמעותי, ולו במעט.

ואם להיות ספציפיים, במחצית השנייה של הוועידה וביומה האחרון נהיה בירושלים, ונעניק מזמננו בחזרה לשני הצדדים של הקו הירוק. המנהיגות הגלובלית הצעירה שתשתתף בכנס, אשר חוצה מגזרים וגבולות, תעבוד יחד עם עמיתים מקומיים כדי לקדם את הערך שמונח ביסודה של כל חברה ששואפת להצלחה ארוכת טווח: קיום משותף. אנחנו נפעל למען המטרה הזו לפי גישה בת שלושה מרכיבים: יזמות, חינוך ותרבות.

ביום רביעי, נדבר על נושאים שונים במיקום חשוב מאין כמוהו: מוזיאון ישראל, אשר משמש כבית לאלפי שנים של היסטוריה של האדמה המיוחדת הזו. נאזין לעשייה של סטארט-אפים מקומיים מגוונים, אשר מבצעים שינויים בתחומים שנעים מערים חכמות לבריאות מקוונת, ואף משמשים כמנטורים ליזמים צעירים ברחבי האיזור. נעבוד עם 12 במאים ישראלים וערבים אשר דרך קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, יוצרים סרטים שמתמקדים באפשרות של חיים משותפים בין יהודים לערבים. אנחנו אף הולכים לדון בשאלה כיצד לנהל דיון אזרחי – אשר מחזק מערכת יחסים בריאה.

ביום חמישי נשלח את הצעירים הכוכבים האלו כדי לפעול בשטח.

במהלך הכנס הצעירים ישתתפו בפרויקטים בתחום היזמות, החינוך והתרבות

בתחום החדשנות והיזמות, בשיתוף פעולה עם אחת מחברות הון הסיכון הישראליות המובילות, JVP) Jerusalem Venture Partners), אנחנו מארגנים האקתון של יום שלם. 75 יזמים מובילים שלוקטו מכל הרשימות העולמיות של Forbes 30 Under 30, יוצבו בצוותים יחד עם 75 יזמים יהודים וערבים עולים. הם ישתתפו באתגר ליצור או למנף מוצרים שמקדמים קיום משותף. הצוותים המובילים יקבלו לאחר מכן מנטורינג מתקדם יותר; חלק אף יציגו את המוצרים שלהם בכנס הגלובלי של Under 30 בבוסטון באוקטובר. ובתקווה שהם אף ייקחו איתם הלאה קשרים או רעיונות שמדגישים את העובדה שליזמות אין גבולות.

בנוסף, נשלח קבוצה של יזמים לעיר הפלסטינית רוואבי, שמתפתח בה מרכז חדש סביב סטארט-אפים, ושם הם יפגשו יזמים פלסטינים צעירים וישמשו כמנטורים שלהם, בתקווה שיווצרו ביניהם קשרים ארוכים יותר.

בתחום החינוך, נעשה משהו די דומה: נשלח מעל ל-100 משתתפים מהכנס ל-24 בתי ספר במערב ומזרח ירושלים, אשר לומדים יהודים וערבים, חילונים ודתיים, בנות ובנים – לתוכניות אינדיבידואליות שעוצבו כדי לקדם את המאמצים שלהם ביזמות והבנה האחד של השני.

לבסוף, בתחום התרבות, נשלח מנטורים למפגש שייצג 40 עמותות מקומיות, רובן מוקדשות לתרבות. אנשים כמו אוקיריטה אונאדבאן, כוכב להיט הברודווי המילטון, יעבדו עם קבוצות כמו מקהלת הנוער הירושלמית של ימק"א. המנטורים יכסו נושאים שנעים מדיאלוג (זרעים של שלום), דרך ספורט (PeacePlayers International) ועד לסביבה (EcoPeace).

כאמור, מדובר במאמץ חסר תקדים כמעט להפעיל יזמים צעירים במקום שבו פוליטיקאים נכשלו. בניית גשרים מצריכה סבלנות, אבל ליזמים האלו יש את מסגרת הזמן ואת תפיסת העולם כדי להתחיל את התהליך, ולהתחיל אותו בשבוע הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן