הזיהוי הביומטרי באייפון 5S: לא כדאי למהר להיפטר מהסיסמאות

האייפון החדש כאן, ויחד עימו סורק טביעת האצבע המובנה. אבל עבור משתמשים החרדים לפרטיותם יהיה זה מהלך נבון לחשוב פעמיים אם להיפטר מהסיסמאות. עדיף יה הלהם להשתמש בטביעת האצבע כשכבת הגנה נוספת מאשר כתחליף לסיסמאות המיושנות.

"יש לנו כל כך הרבה מהחיים האישיים שלנו על המכשירים האלה … והם נמצאים איתנו בכל מקום שאליו אנחנו צריכים ללכת", אמר אתמול סמנכ"ל השיווק של אפל, פיל שילר, וציין כי רק מחצית ממשתמשי האייפון נועלים את מסך המכשיר שלהם באמצעות סיסמה. "אנחנו חייבים להגן עליהם", הוסיף. האימות של טביעת האצבע, ציין שילר, יכול יותר מאשר רק להחליף את קוד הגישה הראשוני לאייפון. ניתן להשתמש בו גם כדי לקנות בחנות היישומים של אפל, כלומר להחליף גם שם את הססמאות.

אבל אם אפל טוענת כי מדובר בחלופה לסיסמה המסורתית, עבור אלה מאתנו אשר מחזיקים במידע רגיש ובנתונים אישיים, כדאי אולי לחכות, בהתחשב בעבר "הפחות ממושלם" של תעשיית האבטחה הביומטרית. "ההגנה מפני התחזות עלולה להתפצח", מזהיר האנליסט ברנט קנדי.

צילום: רויטרס

"קורא טביעות אצבע עשוי להיות בטוח יותר מאשר סיסמה בת ארבע ספרות, אבל הייתי מזהיר את המשתמשים מפני שיטות לפרוץ אותו", אומר קנדי. "לא הייתי מסתמך אך ורק על זה, בדיוק כמו שלא היית עושה זאת עם כל טכנולוגיה חדשה".

טלפון גנוב, אחרי הכל, מכוסה בדרך כלל מכוסה בטביעות אצבעותיו של הבעלים, מה שהופך את העבודה של כל מי שרוצה להיות "קרקר" להרבה יותר קלה. חוקרים מצאו שפע של שיטות כדי לפרוץ קוראי טביעות אצבע מסחריים בעבר. צוות מאוניברסיטת מערב וירג'יניה עשה זאת בעזרת פלסטלינה ובניסוי נוסף, הערימה ב-2002 טביעת אצבע של גופה על מגוון רחב של חיישנים אופטיים ומבוססי מוליכות. חוקר יפני העתיק טביעת אצבע באמצעות ג'לטין כדי להטעות יותר מ-10 מנגנוני אבטחה ביומטריים של מוצרים מסחריים. פרק אחד של תכנית הטלוויזיה מכסחי המיתוסים הוכיח כי קוראי טביעות אצבע יכולים להפרץ על ידי מספר דרכים שונות נוספות.

טכנולוגיית טביעות האצבע השתפרה אמנם מאז, אולם ניתן עדיין לזייף טביעות אצבע, למרות שמנגנוני אבטחה משוכללים מסקלים כיום את רוב אם לא את כל ניסיונות הזיוף. שילר התפאר אתמול בכך שהמנגנון החישה מזהה אפילו "שכבות עור תת אפידרמיסיות". אבל השאלה אם טבעת הזיהוי של אפל כוללת הגנה מספקת לשם שלילת זיופים מתקדמים – לא תענה ככל הנראה עד שהמוצר יגיע לשוק ויהיה נתון לבדיקה של הציבור. "אם אפל מאפשרת להשתמש בשניהם, כדאי להנות משני העולמות", מסכם קנדי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן