הזמן הירוק: האם תעשיית המריחואנה היא פוטנציאל ההשקעה המבטיח ביותר בארה"ב?

כנסי משקיעים בחברות ובמיזמים צעירים אינו דבר נדיר במיוחד, אך כנס מושקע עם מאות משקיעים, יזמים מתחילים ויועצים עסקיים אשר מסתובבים בחליפות יקרות ומשוחחים יחדיו על עתידו של "שוק המריחואנה" בארה"ב זה כבר סיפור אחר לחלוטין. זה בדיוק היה המקרה לפני כשבוע בארה"ב, שם ציינה מדינת קולורדו שנה לכניסתו לתוקף של החוק אשר אישר לציבור כולו לצרוך מריחואנה באופן חוקי והביא לקדמת הבמה את תעשיית הקנאביס כולה, אשר עד עכשיו התנהלה בהחבא, הרחק מהישג ידם של המשקיעים.

"תעשיית הקנאביס מגלגלת סכומי עתק כבר לאורך שנים", אומר סטיב דיאנג'לו, מראשי קרן ההשקעות ArcView אשר הובילה את הכנס המדובר, ומובילה כעת את תחום ההשקעות בתעשייה המתפתחת. "פשוט לאורך כל השנים היא גלגלה את הסכומים האלה בהסתר, הרחק מעינו של החוק. כעת התעשייה כולה עולה מעל לפני השטח – וגם המשקיעים השונים יכולים להצטרף לחגיגה".

דיאנג'לו בהחלט יכול להיות מרוצה מההיענות אשר נרשמה בכנס, כשמאות נציגים של בתי השקעות וקרנות מרחבי ארה"ב כולה הגיעו כדי להתרשם מהתחום המתפתח. גם טרוי דייטון, מנהל בכיר בקרן ArcView משוכנע כי תחום המריחואנה הוא תחום ההשקעה המניב ביותר שיש לארה"ב להציע כיום: "אנחנו מדברים על תעשייה שמתפתחת בקצב אדיר", הוא מספר. "נתח השוק של תעשיית הקנאביס החוקי עמד בשנת 2013 על 1.5 מיליארד דולר, ומוערך כיום ב-2.7 מיליארד דולר. זה זינוק של 73% במשך שנה אחת בלבד, וזה בלתי נתפס. זו התעשייה הצומחת ביותר בכלכלה האמריקאית כיום – ובפער ניכר על המתחרות".

צפו בסרטון המיוחד: ביקור בכנס המשקיעים של תעשיית הקנאביס האמריקאית

לראייתו, התחום המתפתח עדיין לא הגשים את מלוא פוטנציאל הגדילה הטמון בו: "אנחנו כיום רואים 'גל חדש' של משקיעים ושל יזמים, כאלה שחששו להצטרף לשוק בימין הראשונים, אבל מזהים כיום את הפוטנציאל ואת קצב הצמיחה האדיר. וככל שיותר ויותר יזמים ומשקיעים מצטרפים לסיפון, התעשייה הולכת ומתפתחת. בעתיד הקרוב אני מאמין שזו תהיה אחת מתעשיות הייצור הגדולות והמשמעותיות בארה"ב".

לכנס הגיעו, כאמור, מאות משקיעים פרטיים ונציגי בתי השקעות גדולים כקטנים, אשר הגיעו בכדי להתרשם מהיזמים הפועלים בתחום – ולתור אחר ההשקעה העסקית הבאה שלהם. 20 יזמים נבחרו בקפידה על ידי דיאנג'לו ואנשיו, והם עלו לבמה בזה אחר זה בכדי להציג את המיזמים השונים, ולנסות ולשכנע את המשקיעים השונים להשקיע דווקא בהם.

אז באיזה תחומים פועלות החברות הצעירות? מסתבר כי תחום הקנאביס מגלם בחובו לא מעט עולמות תוכן שונים ומגוונים. כך, ישנן חברות אשר פועלות בתחום התאורה ובקרת האקלים, במטרה לסייע לחקלאים לייעל את הליכי העבודה ולהוזיל עלויות בייצור הצמח הפופולרי. מיזמים אחרים מפתחים טכנולוגיות מתקדמות להפקה זולה ואיכותית יותר של הצמח, והרשימה עוד ארוכה – כשמיזמים הציגו חברה לייצור באנגים (כלי מיוחד לעישון המריחואנה) מעוצבים, חברה אשר שואפת להציב מכשירי מכירה אוטומטיים של מריחואנה ("קנאביס-מט"), ואפילו מיזם להקמת רשת חברתית לצרכני קנאביס, אשר מאגד כבר כיום למעלה ממיליון משתמשים קבועים.

"זהו חלון הזדמנויות אדיר להשקעה כיום", מסכם דיאנג'לו. "כלפי חוץ, רבים חושבים כי מדובר בחברות עם סיכון כלכלי גבוה, אך למעשה מדובר בסיכון נמוך מאוד. ההפרש הזה הוא בדיוק הסיבה לאפשרויות הרווח האדירות. את העסקאות שתוכלו לעשות כיום, לא תוכלו לעשות בעוד שנתיים או שלוש".

"קצב הצמיחה הגדול ביותר בארה"ב, ובהפרש ניכר" | צילום: thinkstockphotos

בראייה לאחור, בקולורדו מסכמים כעת בחיוב את השנה הראשונה להפיכת השימוש במריחואנה לחוקי, כשנראה כי תחזיות האימים בדבר עלייה בפשיעה ובתאונות הדרכים הוכחו כשגויות. גם בפן הכלכלי נראה כי קולורדו קיבלה החלטה לא רעה כלל, כשהכנסות המדינה ממיסוי המכירות שבר את כל התחזיות המוקדמות. כעת, מעניין יהיה לראות האם גם המשקיעים ינהרו להשקיע בתחום הצומח – והאם אכן תחזיתו של דיאנג'לו תתממש, ותעשיית המריחואנה תהפוך לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים במשק האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן