הזרים ממשיכים לחמם את שוק דירות היוקרה: "היו מקרים בודדים בהם אנשים איבדו את הבתים שלהם"

בניגוד למרבית האזרחים בישראל העסוקים בימים אלה בחישוב המשכורות החודשיות שיידרשו להם על מנת לרכוש דירה, בשוק נדל"ן היוקרה דווקא נהנים מיציבות ושגשוג. השוק, שמורכב ברובו מלקוחות זרים – בעיקר אוליגרכים ובעלי הון מאירופה – ממשיך לצמוח ולהתרחב, אולם נשאר עדיין בגבולותיהם הנוחים של מספר ישובים מצומצם בארץ. 

רוב נכסי היוקרה למגורים בישראל מרוכזים במרכז הארץ עם דגש על מטרופולין תל אביב ואזור השרון, כאשר היישובים המבוקשים ביותר הם תל אביב, הרצליה, כפר שמריהו, סביון וקיסריה. בנוסף, בזמן האחרון החלו להיבנות פרויקטי יוקרה גם בירושלים.

לדירוג פורבס: הבתים היקרים בישראל

170 מיליון שקל לדופלקס: הדירות היקרות בישראל בשנים הקרובות

לטענת אלון דנין, מנכ"ל משרד התיווך גלי התכלת בהרצליה פיתוח, הסיבה למשיכתם של זרים למקומות אלה היא מיקומם המרכזי: "אנשים מאוד אוהבים את הרצליה פיתוח, כי היא נמצאת על הים״, הוא מציין. ״יש פה איכות חיים מאוד גבוהה, כך ששוק הנדל"ן פה תמיד יציב". לדבריו, כמות התיירים שמגיעים לעיר ורוכשים בה נכסים הולכת וגדלה מדי שנה. 

בקיסריה לעומת זאת, הלקוחות מחפשים פחות את הקרבה למרכז ויותר את היכולת להתבודד. "לאזור הזה יש צביון כפרי יוקרתי", אומרת הלן דר־אל, מנכ"לית דר־אל נכסים. "מי שמגיע לפה מחפש סגנון חיים פרברי בדומה לזה שקיים בארה"ב, קנדה וגרמניה. אנשים מגיעים לפה אחרי שהם חוו את החיים העירוניים בתל אביב, כשהם רוצים לחיות חיים רגועים ושלווים, וקיסריה יכולה לתת להם את זה". 

לדברי דר־אל, האוכלוסייה בקיסריה מורכבת ברובה מתושבים בני 40 ומעלה, כאשר בנוסף לזרים הרוכשים בתי קיץ ונופש, בשנים האחרונות מגיעים גם אנשי עסקים ישראלים מבוססים שמחפשים חיי קהילה ומשפחה עשירים אך רגועים. "סגנון החיים כאן לא מתאים לצעירים בני 30־20. יש כאן חיי קהילה ענפים מלאים במגוון פעילויות – החל מספורט, כולל ספורט ימי, וכלה במרכזים קהילתיים עבור כל הגילים".

על אף שמדובר בלקוחות בעלי הון לא מבוטל, לטענת דר־אל סגנון הנכסים "אינו מנקר עיניים אלא סולידי". לדבריה, הלקוחות המקומיים לא מחפשים בניינים גבוהים וגרנדיוזיים. "הם רוצים בתים מודרניים בקו נקי, מלאים בצמחייה מסביב", היא מדגישה. "זה סגנון שמשקף את השקט של החיים פה". 

גם בהרצליה מחפשים הרוכשים סגנון חיים מודרני. לדברי דנין, הסגנון המאפיין את תושבי נכסי היוקרה בעיר הוא "מודרני ואף סופר מודרני. רוב הבתים מעוצבים בצורת קובייה עם תקרות גבוהות ובריכת שחייה דקה וארוכה". לטענת דנין, הלקוחות בהרצליה פיתוח מחפשים נכסים גדולים המשתרעים על פני שטח של 1,000 מ"ר לפחות. 

הסיבה ליציבות בשוק היוקרה היא העובדה שמדובר באנשים עשירים המסוגלים להעמיד הון עצמי בשיעורים גבוהים שלעתים מגיעים אף למחצית משוויו של הנכס. לטענת דר־אל, גם בעת שהמשבר הכלכלי מכה בעיקר במדינות אירופה, אין לכך השפעה על הלקוחות. "נדיר מאוד שאנשים פה סובלים מבעיות כספיות. היו מקרים בודדים בהם אנשים איבדו את הבתים שלהם, אבל לרוב זה נובע מסיבות אישיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן