החברה שרוצה לעזור לכם לקחת את התרופות שלכם

קשה להגיד שיש מחסור בחברות שמנסות לעזור לנו לזכור לקחת את התרופות שלנו. הן מנסות לעשות זאת באמצעות אפליקציות (Mango Health), בקבוקי כדורים חכמים (AdhereTech), עיצובים חכמים (PillPack) או ממש בני אדם (HomeHero). האחרונה שנכנסה לתחום העמוס זה מכבר היא HERO, חברה שמייצרת מנפק כדורים ואפליקציה בעלת פונקציות של רשת חברתית שמתלווה אליו. כי איך אפשר בלי רשת חברתית?

מייסדי החברה, קאט אקדוגן (27) וקאל ופורי (34), אומרים שהקימו את החברה לאחר שהבינו שתהליך צריכת התרופות שלנו לא מתאים לפיתוחים אחרים שהתקדמו מאז התפשטות השימוש בחשמל. "התחלנו להבין שיש בעיה באופן בו אנחנו מטפלים בעצמו מחוץ למערכת הבריאות", מסביר אקדוגן. "הטיפול שלנו בעצמו לא התפתח בצורה משמעותית במשך 50-100 השנים האחרונות", מוסיף ופורי ששני הוריו של האחרון עבדו במערכת הבריאות כשהיה ילד, מה שלטענתו חידד עבורו את החשיבות של נטילת תרופות.

יותר מעשרה סוגים של כדורים

אבל היום, אמו הרופאה טוענת שהדבקות שלה עצמה בנטילת התרופות (היא נוטלת 18 סוגי כדורים שונים) כנראה עומדת על פחות מ-60%. ופורי חשב לעצמו שחייבת להיות דרך טובה יותר והתוצאה היא מכונה שדומה במידה מה למכונת ממתקים: המשתמשים יכולים להכניס לתוכה יותר מעשרה סוגים שונים של כדורים, שהמכונה מכניסה באופן אוטומטי לכוסות בצירופים המתאימים ובזמן הנכון. למכונה יש גם חיישן שיכול לדעת מתי עדיין יש כדורים בתוך הכוס, כך שהיא יודעת אם לקחת אותם ויכולה להעביר את המידע המתאים לאפליקציה עימה היא מגיעה.


"אף אחד לא רוצה לצאת מהמיטה כדי לקחת כדורים" | צילום: fotolia

החור הראשון בפיתוח הזה, הוא שזה אמור לשפר את הדבקות שלנו בתרופות, הוא יכול לדעת רק מתי המטופל הוציא אותן מהכוס – אין שום דרך לדעת אם הוא באמת נטל אותן (למרות שישנן כמה חברות אחרות שעובדות גם על זה). זו בעיה שאקדוגן וופורי מודעים אליה היטב. "אם יש לך דמנציה יש לך דרך מצוינת להסתיר את העובדה שלא לקחת כדור", מודה אקדוגן.

"כמו ללחוץ על כפתור ההפעלה של מכונת הקפה"

למרות זאת, מוסיף שותפו, אנשים שעלולים לא לקחת את הכדורים שלהם בגלל מצב כזה, הם כנראה בעלי איזשהן מערכות גיבוי. "לאדם עם דמנציה כנראה יש גם מי שמטפל בו", הוא מדגיש. "HERO היא כלי שיכול לעזור להבטיח שטעות אנוש לא תתרחש". במקום להתמקד במקומות בהם המכונה לא יכולה לעזור, שני היזמים מעדיפים להתמקד במה שנשמע כמו משימה די משונה: הם רוצים להפוך את מטלת נטילת התרופות למהנה. "אף אחד לא רוצה לצאת מהמיטה כדי לקחת כדורים", אומר אקדוגן. אז הוא משווה את HERO ל"משהו שאתה נרגש לצאת מהמיטה בשבילו, כמו ללחוץ על כפתור ההפעלה של מכונת הקפה בשביל לקבל כוס של המשקה".

כך שאם המכשיר לא יכול ממש לעקוב אחר צריכת התרופות, היא יכולה לפחות (כך מקווים המייסדים) ליצור מוטיבציה בקרב האנשים שלוקחים אותן. עוד נקודה ששונה בפתרון הזה לעומת האחרים בתחום, היא העובדה שהמוצר לאו דווקא משווק לאנשים מבוגרים, שמרותקים לביתם. במקום, מייסדי החברה מעדיפים להתמקד במשפחות ואנשים בעלי סדר יום צפוף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן