החכם, הנגיש והרגיש: מיהם מכשירי האנדרואיד הטובים ביותר בשוק?

כשלושה מיליון סמארטפונים נמכרו בשנת 2014 בישראל. למעשה, כמעט כל אדם שני החליף בשנה שעברה את הטלפון הנייד שלו במכשיר משוכלל יותר, שמחירו, במרבית המקרים, עולה על 1, 000 שקל. כך עולה מנתוני חברת המחקר. IDC התחרות בשוק הסלולר עזה והרצון למכור יותר מביא את היצרניות להשיק מכשירים סופר משוכללים מבחינה טכנולוגית, מעוצבים לפי הטרנד האחרון ועתירי אפליקציות, שאפילו המשתמש המתוחכם ביותר לא יצליח להפעיל יותר ממאה מהן.

מול השפע הזה ניצב הצרכן הישראלי ולא יודע במה לבחור: האם ללכת על הסמארטפון הקלאסי של אפל, שתופס קרוב לשליש מהשוק בארץ, או אולי ללכת על בטוח ולבחור באחד ממכשירי האנדרואיד, ששולטים בשוק העולמי ובשני השלישים הנוספים של השוק הישראלי?

בשנים האחרונות היצע הניידים החכמים הולך ומתרחב. לצד המכשיר שהתחיל את כדור השלג שהפך לתעשייה הענקית הזאת (האייפון) ומציע מערכת סגורה, מציעה מערכת ההפעלה הפתוחה מבית היוצר של גוגל מגוון רחב בהרבה של מכשירים מחברות שונות. בעוד לאייפון קהל נאמנים שלו בלבד, אשר לא ימיר את המכשיר מבית אפל בשום מוצר אחר, עבור מי שמחפש מכשיר שמאפשר גמישות הפעלה רבה יותר, יש הרבה יותר אופציות בשוק.

מי מקום ראשון? | צילום: thinkstockphotos

לכל אחת מהחברות המובילות בארץ יש מבחר לא קטן של מכשירים – החל בקצה העליון של סקלת המחירים ועד למוצרים שעולים כמה מאות שקלים ובהחלט עושים את העבודה. נוסף על ההיצע זה, החלו מגיעים ארצה בעת האחרונה גם מכשירים מהשוק הסיני, שמתחיל לתפוס דריסת רגל בעולם הסלולר. ואם כל זה לא מספיק, הרי שישנן מגמות נוספות בתחום הסלולר שצפויות להשפיע על דפוסי ההתנהגות הצרכנית בארץ ובעולם, וגם אותן יש לקחת בחשבון.

כדי להכריע מיהו המכשיר הנייד הטוב ביותר בשוק יש לבחון שורה של פרמטרים, בהם תכונות המכשיר, עיצובו, מחירו, מערך השירות שמציעה החברה המייבאת, יתרונות יחסיים ביחס למתחרים ועוד. מגזין פורבס צלל לשלל הפונקציות והחידושים, המגע והתכונות שיש לדגמי הדגל של החברות המובילות ובחר את הסמארטפונים מבוססי־האנדרואיד הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק המקומי. הממצאים לפניכם.

כללית מושלם: עם אינסוף חידושים והמצאות, כמעט בלתי אפשר להוציא לשוק סמארטפון שיענה על כל הדרישות. אבל גלקסי S6 ו־ S6 EDGEמתקרבים

החברה המובילה את שוק הסלולר בישראל היא סמסונג, שהחזיקה בשנה שעברה בשליש ממכירות הסלולר בישראל. החברה מקפידה להשיק שני מכשירי דגל בשנה, ולצד הדגמים המובילים הציעה בישראל שורה של סמארטפונים שאמורים להתאים לכל כיס. כדי לשמור על ההגמוניה השיקה סמסונג בארץ שני מכשירים כמעט מושלמים – גלקסי S6 ו־S6 EDGE. למה כמעט מושלמים? יש למכשירים הללו כמה מגרעות קטנות – והאמת היא שבהתחשב בכמות החידושים שמציע היום תחום הסלולר, קשה למצוא מכשיר מושלם.

"החברה השקיעה הרבה זמן בתכנון המכשירים", מציין אורן מרון, מנהל פעילות המובייל של סמסונג בישראל. לדבריו, מוצרי החברה החדשים יוצאים לשוק רק לאחר שנלקחו במשך תקופה ארוכה משובים מלקוחות שרכשו דגמים קודמים של הסמארטפונים של סמסונג. ואכן, את התוצאות רואים בכמה תכונות חדשות של המכשירים: העיצוב המיוחד, המתבטא בצורה הקמורה של גב המכשיר והשוליים המיוחדים של המסך, לצד שימוש בחומרים מיוחדים כמו זכוכית מחוסמת בנוסף למסגרת המתכתית; המסכים האיכותיים (QHD) והמנועים שהותקנו בשני המכשירים הם הגורם העיקרי לציונים הגבוהים שקיבלו ממבקרי הסלולר המובילים בעולם.

צילום: יח"צ

נוסף על כך מצוידים המכשירים במצלמה חדשה עם צמצם f/1.9 ורזולוציה של MP 16 למצלמה האחורית ו־MP 8 למצלמת הסלפי הקדמית, מרובת האפקטים והאפשרויות (אפשר לצלם אפילו סוג של צילום תלת־ממד) ובמערכת הפעלה חדשה (לוליפופ של גוגל) – והרי לכם מתכון להצלחה.

גורם ייחודי נוסף הוא הממשק של המכשיר, שעבר גם הוא מתיחת פנים ניכרת כדי להתגבר על חסרונות הממשק הקודם, וניצב כעת בשורה אחת עם הממשקים הטובים של הסמארטפונים של החברות המתחרות. מבחינת האבטחה, מערכת זיהוי טביעת האצבע שופרה והיא יעילה יותר וכן גם ממשק ה־nfc המיועד לקניות באמצעות הסלולר בעתיד.

מה שלא מצא חן בעיני המבקרים היה מערכת הקול הסטנדרטית, שמתבססת על רמקול אחד בחלק התחתון של המכשיר, והסוללה הפנימית שאינה ניתנת להחלפה ולא תצלח יותר מחצי יום עבודה סטנדרטי (מצד שני, היא ניתנת לטעינה אלחוטית מהירה, עובדה שמחפה במידת מה על חיסרון זה). חיסרון נוסף הוא שלא ניתן להרחיב את הזיכרון של המכשיר באמצעות כרטיס זיכרון זעיר )ולא יקר(, אך גם מכשלה זאת אפשר לעקוף באמצעות פתרונות אלגנטיים ולא יקרים. בחברה החליטו גם לבטל את העמידות בפני מים ואבק (שהיתה קיימת בדגמים המקבילים של שנה שעברה), וחבל.

אבל כאמור, כמכלול, מדובר במכשירים משובחים למדי. יש לציין, כי לכל החידושים שהוזכרו למעלה יש מחיר: 4,000 שקל לערך. "למחיר הגבוה יש הצדקה", טוען מרון מסמסונג. "אמנם העברית מגיעה עם מערכת ההפעלה, אבל יש להתאים את המכשיר לחברות הסלולר שהן ערוץ המכירה הראשי של הסמארטפונים האלה בארץ. יש כמובן גם מסים שמעלים את המחיר בכמעט שליש לעומת המחיר בחו"ל". כמו כן הוא מציין כי הוקם מערך שירות טלפוני ללקוחות החברה בישראל.

מרכזי שירות אלה יתנו מענה לבעיות הסטנדרטיות גם במקרה של מכשירים שהגיעו ארצה בייבוא מקביל, אך הם לא יוכלו לכבד את האחריות הבינלאומית של המוכרים בחו"ל. בחברה מציינים כי יש דגמים שנמכרים בחו"ל ואינם מתאימים לארץ מבחינת התדרים ודרישות משרד התקשורת, ומי שיביא אותם עלול לסבול מניתוקים ומפעולה לא תקינה.

רוכשי המכשירים בארץ ייהנו מיתרון נוסף בדמות שירות ה־ VOD למבחר גדול של תכני וידאו שאין למתחרים. בנוסף, מקבלים רוכשי המכשירים בארץ מנוי לספריה הדיגיטלית "עברית" של הוצאת ידיעות אחרונות, שמאפשרת למי שרוצה לקרוא ספרים באמצעות האינטרנט לקבל ללא תמורה כמה ספרים לבחירתו מהמלאי הגדול של הספריה.

דגמים נוספים: בנוסף לשני הדגמים המובילים תשיק סמסונג בחודשים הקרובים עוד שישה מכשירים חדשים המיועדים לשוקי הביניים – בטווח מחירים שנע בין 899 ל־2,000 שקל. מכשירים אלו יציעו תמיכה בדור הרביעי ואיכות מסכים טובה. כמו כן, צפויה גם הוזלה במחירם של דגמים קודמים שהותאמו לדרישות השוק וזכו במסכים גדולים ותמיכה במרבית החידושים המקובלים כיום.

כמו סלולרי ליד: בחברת LG השקיעו במכשיר דק ומעוצב שנוח לאחוז בו, כיף לצלם איתו והוא לא ייכבה לכם באמצע היום

כמיטב המסורת, כחודש לאחר השקת מכשיר הדגל של המתחרה סמסונג, השיקה חברת LG, שמחזיקה ב־ 17% מהשוק המקומי, את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-G4. המכשיר הדק והמעוצב – עם מסך איכותי QHD בגודל 5.5 אינץ', מעבד 64 ביט של קוואלקום, זיכרון עבודה של שלושה ג'יגה בייט וסוללה חזקה שאפשר להחליף – קוצר לא מעט שבחים. תוסיפו לכך את העיצוב הארגונומי הייחודי עם הגב הקמור (שזוכה בחלק מהמכשירים בכיסוי חינני מעור במבחר צבעים) – והרי לכם קנדידט נוסף לפרס העיצוב בסלולר לשנת 2015 .

זיו קוריצקי, מנהל השיווק של LG בארץ, מציין כמה תכונות נוספות שעשויות לעניין את ציבור הקונים שמעוניין במכשיר פרמיום מתוצרת חברה מוכרת: ל־ G4 יש מצלמה באיכות גבוהה, שאמנם החיישן שלה הוא באיכות ,MP 16 אבל מפתח העדשה הוא F/1.8 שמכניס יותר אור לתמונה המתקבלת (שימושי בעיקר במקרים בהם כמות האור קטנה, כמו בצילומי לילה). עוד תכונה מוצלחת היא האפשרות להפעיל את המכשיר על ידי הקשה על הגב או לחיצה על כפתור ההפעלה שהותקן שם.

לדגם החדש יש סוללה חזקה שעשויה להחזיק חלק ניכר מהיממה, ובנוסף יש תכונה של תמיכה בטעינה מהירה (שאינה אופיינית לדגמים של המתחרים, שהסמארטפונים שלהם לא הטמיעו את התכונה הזאת במכשיר הפרמיום שלהם). עם זאת הסוללה אינה מספיקה ליום שלם והטעינה אינה אלחוטית. מערכת ההפעלה של ה־ G4 היא לוליפופ 5.1  שיש לה כמה יתרונות מכובדים והיא מערכת ההפעלה של כל הדגמים החדשים בשוק שאינם מתוצרת אפל או מיקרוסופט. למכשיר ה־G4 חסרונות מעטים: רמקול בודד אחד (אם כי זה אופייני למרבית המכשירים), ממשק משתמש סטנדרטי ולעתים יש זיוף בצבעים.

צילום: יח"צ

כחברה שמעריכה את דעתם של הקונים החליטו ב-LG לאחר קריאת המשובים ששלחו אליה לקוחות רבים שקנו את הדגם המוביל הקודם, G3, לבצע כמה שינויים במבנה ובתכונות המכשיר החדש. כהשלמה לניתוח המשובים שקיבלו, החליטו בחברה העולמית לחלק בכל מדינה 40 מכשירים חדשים לתקופת ניסוי לכמה מכותבי הפוסטים על המכשירים או לאלה שבחנו את המכשיר מרחוק, ולא גיבשו עדיין דעה על איכותו. לאחר שיקבלו את מסקנות הנסיינים יגבשו ב־ LG את שיטות ההפצה בכל אחת מהמדינות בהן נערך הניסוי.

כמו אצל יתר היבואנים, גם LG ישראל סובלת מהייבוא המקביל של אנשים או חברות שמייבאים את הטלפונים ללא פיקוח ומבלי לבדוק את התאמתם לנדרש בארץ. לאחרונה הגיעו לארץ מכשירים מאסיה שלא מתאימים לרשתות המקומיות. לאלה שיביאו מכשירים מחו"ל תהיה גישה למעבדה של חברת רונלייט, היבואנית בפועל של מכשירי LG , אבל הם יצטרכו לשלם על תיקון תקלות, גם על כאלה שבאחריות היצרן.

דגמים נוספים: לצד מכשירי הדגל מפיצה LG בישראל עוד שורה של סמארטפונים זולים יותר ממותג הדגל, שעונים על הביקוש למכשירים זולים שמקורם בחברת מותג. החברה מציעה מכשירים במחיר הנע סביב ה־1,000 שקל, שגולשים בתדרי הדור הרביעי. לדוגמה דגם C70 שיש לו מסך 4.7 אינץ', מצלמה של שמונה מגה פיקסל וזיכרון עבודה פנימי של שמונה ג'יגה בייט.

נגיעה אישית: הסמארטפון של HTC מתבלט בטאצ' עיצובי יוצא דופן ובממשק שיאפשר לכם לבצע התאמות אישיות בתצורת המסך שלכם

חברת HTC הטאיוונית היא חברת בוטיק שמייצרת זה שנים מכשירים איכותיים ויפים עם טוויסט בכל אחד מהדגמים. בהשקה האחרונה הוצג מכשיר הדגל – One M9 סמארטפון מעוצב עם מסך בגודל 5 אינץ', באיכות FHD . גוף המכשיר עשוי מאלומיניום, עם מסגרת מעט בולטת שעלולה להפריע למי שהתרגל לצורה העגלגלה של המכשירים המתחרים. המנוע הפנימי של המכשיר הוא בעל שמונה ליבות מתוצרת קוואלקום )ביצועים מעולים ותמיכה בכל הנדרש מסמארטפון מהשורה הראשונה). המנוע נתמך בזיכרון עבודה של שלושה ג'יגה בייט וזיכרון למדיה של 32 ג'יגה בייט. הוא חסכוני בצריכת האנרגיה, אם כי הסוללה הקבועה לא מספיקה ליום שלם, ותצטרכו תדלוק אי שם באחר הצהריים של יום פעיל. המכשיר נטען מהשקע הסטנדרטי, כיוון שהחברה אינה מאמינה בטעינה אלחוטית כמו כמה מהמתחרים שלה.

איכות הצילום: המצלמה האחורית עם העדשה הגדולה היא ברגישות של 20 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי שעובד טוב באור יום, אבל מזייף באור חלש. המצלמה יכולה להפיק סרטי 4K אבל מחייבת כרטיס זיכרון גדול כדי להכיל את הסרטים. כשאר המתחרים, מצלמת הסלפי היא ברגישות ארבעה מגה פיקסל עם שיפור בתוכנה לעיבוד התמונות. הגורם האיכותי ביותר במכשיר הזה הוא מערכת הקול, שהצטיינה בעבר ובמכשיר החדש שודרגה לדולבי סראונד עם רמקולים מסוג Boom Sound.

התכונה החשובה של ה־M9 בדומה לדגמים הקודמים לו, היא ממשק המשתמש שמכונה sense,  שחש את מאוויי המשתמש ומאפשר לעצב את המסך כרצונכם עם אלפי אפשרויות לארגון האייקונים והווידג'טים ועם תוספות מרובות.

צילום: יח"צ

לזכות היבואנים אפשר לציין את העובדה שהמכשיר המתקדם הזה הגיע לארץ לאחר גיור והתאמה כחודש לאחר שהושק בעולם. "החברה דאגה גם לשלב את הדרישות המיוחדות של חברות הסלולר הישראליות, שהן המפיצים העיקריים של המכשירים בארץ", מוסיף דני תשובה, סמנכ"ל המוצרים של היבואנית ־.Touch Group

הסמארטפון הזה הוא אחד מהיקרים בשוק הישראלי, ויש לו שוק מקביל קטן כיוון שהלקוחות ששילמו פחות מהמחיר הרשמי גילו שהמכשיר שלהם בעייתי וללא אחריות. "אנשים מבריחים M9 ממזרח אסיה, משלמים חצי מחיר, אבל מגלים שהנתונים שלו לא מתאימים לישראל בתדרים – בעיקר לגבי הדור הרביעי", טוען תשובה. "אלה שמבריחים אותו מארצות הברית יגלו שהמכשיר שלהם אולי פועל במרכז הארץ, אבל לא בפריפריה – שם אין כיסוי לחלק ניכר מהתדרים בהם פועל המכשיר האמריקאי".

היבואנים הקימו לאחרונה מעבדת שירות איכותית שבאה לשפר את התדמית הגרועה שהיתה למעבדת השירות הקודמת. ללקוחות שקנו את המכשיר בארץ הם מספקים שליחות עד הבית, כיאה למכשיר פרמיום. המעבדה לא תספק שירות במסגרת אחריות למכשירים שיובאו באופן עצמי מחו"ל, אלא תמורת תשלום. "יש דגמים שאין לנו חלקים עבורם והלקוח יצטרך לפנות לנקודת המכירה שלו כדי לקבל שירות, אם זה בארץ או בחו"ל". תיקון המכשיר במעבדות פרטיות עלול לבטל את האחריות למכשיר והלקוח ייאלץ לחפש פתרונות במקום אחר.

דגמים נוספים: למותג HTC יש עוד מבחר מכשירים במחירים נמוכים יחסית (800 שקל ומעלה), סמארטפונים שהולכים טוב במכרזים של חברות ומוסדות שמכירים באיכות המכשירים ובעמידותם. תמורת 1,000 שקל תוכלו להתחבר לדור הרביעי עם מכשיר בשם ,Desire 510 ולו מסך בגודל 4.7 אינץ', המציע יחס איכות/מחיר טוב מאוד.

נגד הזרם: על אף שמדובר בסלולרי מעולה, עמיד למים ולקורוזיה ובעל מצלמה מהטובות בשוק, Z3 של סוני לא מצליח לסחוף את הקהל הישראלי

אחת החברות שחלקה בשוק הסלולר הישראלי ירד משמעותית בשנים האחרונות היא סוני. לפני שנתיים החזיקה החברה ב־8.5% מהשוק, בשנת 2014 היא ירדה ל־3.5% והשנה, כך מקווה מיקי ביטון, מנהל פעילות סוני מובייל בישראל, תרחיב החברה את אחיזתה בשוק ותפגין התאוששות במכירות. היחלשות המכירות, יש לציין, אינה תוצר של ירידה באיכות המכשירים בהשוואה לדגמי עבר או בהשוואה למתחרים. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שהחברה הכריזה על צמצום במספר המכשירים שיושקו והמבחר הקטן שהוצע ללקוחות בארץ.

בסדרת הסלולריים שנקראת Xperia Z יש לחברת סוני יתרון גדול על המתחרים: המכשירים שלה מוגנים היטב נגד מים וקורוזיה – אחת המחלות הנפוצות של מכשירי הסלולר בישראל. אם בשנה שעברה היתה לסוני תחרות רק מצד גלקסי 5 של סמסונג שהיה עמיד במים, היום יש לה תחרות בתחום זה רק מצד LG, ובכל זאת מכירת המכשירים לא ממריאה כפי שהיה צפוי. בארץ מסתפקת היבואנית אלקטרה בקידום הדגמים מהסוג הבינוני־עליון, ופחות את מכשיר הדגל שלה ה־.Z3 Xperia

Z3 מגיע עם מסך FHD בגודל 5.2 אינץ', מנוע חזק בן ארבע ליבות )שנחשב כיום נחות לעומת המתחרים המתהדרים במעבד בן שמונה ליבות( ומצלמה – מהטובות בשוק – ברגישות של 20 מגה פיקסל. המכשיר משווק בעיקר אצל החברות הסלולריות, עם שנתיים אחריות במחיר הנמוך בכ-1,000שקל מהדגמים המובילים של המתחרים – ועדיין, המכירות אינן בשמים. הבעיה העיקרית של ה־ Z3 היא שהוא שדרג רק במעט את מוביל השוק העיקרי של סוני – Z2 שהיה להיט לפני קצת יותר משנה.

צילום: יח"צ

כדי לזרום עם הדרישות של הצרכנים בארץ יושק בחודש הקרוב הדגם החדש .M4 Aqua ,מכשיר מהסוג הבינוני, עמיד במים עם מעבד קוואלקום שמונה ליבות, מסך בגודל 5 אינץ' ,מצלמה MP 13 HD וזיכרון של שמונה ג'יגה בייט, במחיר משוער של 1,900 שקל. מדובר במכשיר שנותן תמורה טובה לכסף, ובהשקה יקבלו הרוכשים צ'ופר בדמות ערכת אביזרים ששווה 250 שקל.

המנכ"ל החדש פועל לשיפור היחס ללקוחות גם באמצעות מוקד חדש ומעבדה משוכללת של לקטרה, שיתנו מענה לצרכים של רוכשי המכשירים של סוני, שלא פונקו עד כה כמו חבריהם שקנו מכשירים אצל החברות המתחרות.

דגמים נוספים: לסוני מבחר קטן של מכשירים בשוק. נוסף למכשירים שצוינו מעלה, מציעה סוני את דגם ה־ Z3 compact שדומה בתכונותיו למכשיר הדגל, רק עם מסך קטן יותר (4.6 אינץ'). למחפשים מכשיר זול יותר מציעה החברה את הדגם הקומפקטי של Z1 מסך 4.3 אינץ', מעבד בינוני, עמיד במים – שמחירו 1,700 שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן