החלה הזרמת הגז ממאגר פינקלס: תחסוך למשק 650 מיליון שקל

החברות נובל אנרג'י ודלק הודיעו היום כי הגז הטבעי מבאר פינקלס יחל לזרום כבר היום – כמעט חודש לפני המועד המשוער להזרמתו. הבאר צפויה לספק 150 מיליון מטר קוב גז טבעי ליום. לדברי נובל אנרג'י, הדבר יאפשר למדינה לחסוך כ-650 מיליון שקל במהלך הקיץ.

מפיקי הגז יקבלו עבור הגז 5-6 דולרים ליחידת אנרגיה (mmbtu) ומכיוון שהגז מהפינקלס יחליף דלקים כמו סולר ובנזין לייצור חשמל – החיסכון למדינה ברכישת הדלקים יסתכם בכ-13 דולר ליחידת אנרגיה mmbtu.

לוח הזמנים של פרויקט הפינקלס היווה אתגר נוסף: כל יום איחור היה עלול לעלות למדינה ב-7 מיליון שקל וב-3 מיליון ק"מ של פליטות פחמן דו חמצני. 

בנובל ציינו כי הפיתוח המהיר של פרויקט הפינקלס הוא "הוכחה נוספת לנחישות של נובל ושותפותיה לספק גז חיוני למשק הישראלי עד הגעת הגז מתמר באפריל 2013".

לאוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י מזרח ים תיכון, אמר: "אנו גאים להביא את באר הפינקלס לכדי פעילות. בשל לוח הזמנים הדוחק, החלטנו לנצל את אסדות הקידוח שלנו הפועלות במסגרת תכנית הקידוחים בים התיכון ולפרוש ציוד תת-ימי המיועד לפרויקטים גלובליים אחרים שלנו. באותו אופן אנו עובדים במלוא המרץ בכדי להאיץ גם את פיתוח באר נועה ".

נובל אנרג'י מחזיקה בכ-47.1% מהזכויות במאגר פינקלס, יחד עם דלק קידוחים (25.5%), אבנר חיפושי נפט (23%) ודלק השקעות ונכסים (4.44%).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן