החל משבוע הבא: פרויקט החלפת המקררים והמזגנים חוזר

משרד האנרגיה והמים הודיע היום על החזרתו של פרויקט החלפת המקררים המזגנים. במסגרת הפרויקט החדש שייצא לדרך בשבוע הבא ויימשך עד סוף 2013, מתכנן המשרד לסבסד 140 אלף מקררים, 55 אלף מזגנים וחצי מיליון נורות חסכוניות. הפרויקט מיועד לכלל האוכלוסיה. 

תקציב הפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקל, ובדומה למבצע הקודם שערך המשרד בחודש אפריל 2012, יסבסד המשרד עד 30% מעלות המקרר הנרכש בסכום שבין 800 עד 1,250 שקל למקרר. חשוב לציין, כי מחיר המקרר לצרכן כולל גם את הובלתו של המקרר החדש לבית הלקוח, פירוק דלתות או החלפת צד פתיחה במידת הצורך, פינוי המקרר הישן מבית הלקוח והעברתו לאתר גריטה ואחריות כוללת של שלוש שנים.

החלפת המקררים תתאפשר למשך 12 חודשים ו/או עד גמר המלאי. תנאי ההשתתפות נותרו זהים לפרויקט הקודם: על המקרר המוחלף להיות תקין ולא מקולקל, בנפח של לפחות 300 ליטר וגילו בן 7 שנים ומעלה. 

צילום: רויטרס

במסגרת הפרויקט, שישה ספקים זכו במכרז לאספקת המקררים: סמליין, ראפ, ראלקו, ברימאג דיגיטל אייג', אלקטרה ותדיראן. הצרכנים יוכלו לבחור בין 13 דגמים שונים של מקררים משלוש קבוצות נפח שונות, בטווח שבין 350-560 ליטר ובצבעים שונים. כל דגמי המקררים המשתתפים במבצע הינם בעלי דירוג אנרגטי B, ושייכים למותגים המובילים: SAMSUNG, HITACHI, SHARP, LG, WHIRLPOOL, Graetz, BEKO ואמקור.

להלן רשימת דגמי המקררים ומחירם: 

ממשרד האנרגיה והמים נמסר כי הפרויקט צפוי להוביל לחיסכון שנתי של יותר מ-60 מיליון קוט"ש למשק האנרגיה, המוערכים בכ-750 שקל בחשבון החשמל של כל משק בית.

עם תחילת הפרויקט, תפורסם באתר משרד האנרגיה והמים ובעיתונות רשימת החנויות הפרוסות בכל רחבי הארץ בהן ניתן לרכוש את המקררים. כמו כן, יפעיל המשרד מוקד מידע טלפוני לפניות הציבור.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן