הטרנד מתרחב: כך חברה צעירה מסן פרנסיסקו רוצה להפוך ל-"Uber של הסעות הילדים"

אחרי שחברות ענק כמו Uber ו-Lyft (ובקרוב גם Waze) כבר ביססו את מעמדן של ה"נסיעות השיתופיות" כאחד הטרנדים החמים ביותר בעולם, מגיע הדור הבא של התחום – שמיועד, באופן מעט מפתיע, לבני הדור הבא בעצמם – הילדים, אשר תלויים כיום באופן כמעט אבסולוטי ברכבים של הוריהם. המיזם החדש הפועל בסן פרנסיסקו תחת השם Shuddle מתוכנן להשיק את השירות החדשני כבר בשבועות הקרובים, ולפחות על פי התכנית מתכוון להביא למהפכה באופן בו ילדנו מגיעים ממקום למקום, ולצמצם משמעותית את כמות הפעמים שאנו נשמע את הבקשה "תסיעו אותי".

הרעיון בבסיס המיזם, כפי שמספר סגן נשיא בכיר בחברה צ'ארלי לוץ, הוא הרחבת תחום הנסיעות השיתופיות – ובניית פלטפורמה אשר תותאם במיוחד להסעתם של ילדים וצעירים. לדבריו, הוא ושותפיו הבינו כי בעוד תחום הנסיעות עבר בשנים האחרונות את אחד השינויים הגדולים בתולדותיו, נסיעות הילדים נותרו עדיין מאחור – זאת למרות שמאפיינים רבים הופכים את התחום למקרה קלאסי עבור טרנד הנסיעה השיתופית המתפתח.

ראשית, הוא מסביר, על פי רוב הילדים נוסעים לאותם יעדים. כך, למשל, הם זקוקים להסעה בשעות הבוקר לבית הספר ולהסעה חזרה לביתם באותה השעה; לאחר מכן הם זקוקים להסעה לחוג, למגרש הספורט או לבריכה – ושוב, כולם מתפזרים לבתיהם באותה השעה בדיוק. לכן, מסביר לוץ, תחום ההסעות השיתופיות נראה לא רק הגיוני עבור נסיעות אלו – אלא גם מתבקש.

צילום: מתוך אתר החברה

לכן, הקימו לוץ וחבריו את Shuddle – פלטפורמה חדשה אשר מאפשרת להורים הנוסעים לאותו היעד לחלוק ביניהם את הנסיעה. כך, למשל, תוכלו באמצעות האפליקציה לאתר מי מההורים בשכונתכם מתכוונים להסיע את בנם לבית הספר למחרת. אם אכן תמצאו הסעה המתאימה לכם תוכלו לשריין לילדכם מקום ברכב עבור תשלום של כמה דולרים. התשלום כמובן יהיה זול בהרבה מאשר הזמנת מונית לילד, וההורה הנוהג יוכל לקבל החזרים על הנסיעה והדלק.

אך לא רק הורים יוכלו להציע את שירותיהם כנהגים: בדומה לחברת הענק Uber, ב- Shuddle מציעים גם למשתמשים פרטיים להירשם ולעבוד כנהגים, ולהרוויח כסף כתוצאה מכך. מכיוון שמדובר בקהל לקוחות רגיש במיוחד – החברה מקפידה להעסיק אך ורק "נהגים" עם ניסיון של מספר שנים בעבודה עם ילדים (מה שהביא לכך שמרבית הנהגים הן נשים), ודורשת שורה של תעודות יושר ואישורים בטרם יקבלו אותם למאגר. לאחר שנהג מצטרף למאגר הוא רשאי להציע נסיעות בנתיבים קבועים – וההורים יכולים לצרף אליו את ילדיהם, כאמור, עבור תשלום נמוך יחסית. הנהג מחויב לסוע כל העת עם מכשיר מעקב פועל, וכן לעדכן במערכת לאחר שאסף את הילד ולאחר שהוריד אותו ביעד.

בינתיים מתכוונים בחברה להשיק את השירות עבור תשלום קבוע בגובה 8 דולרים לילד – ללא קשר למרחק הנסיעה (השירות מוגבל לנסיעה בתוך הערים בלבד). לוץ מסביר כי לרוב מדובר בסכום נמוך מאשר הייתה עולה נסיעה במונית – בעוד באמצעות הפלטפורמה ההורה יכול לדעת בוודאות כי האדם אשר מסיע את הילד עבר תהליך של בחינה ואישור, ובכל מקרה הנסיעה נמצאת בפיקוח כל העת.

אך בכך לא מסתכמים היתרונות שמציע השירות. כל מי שנסע בקרבת בית ספר בשעות הבוקר לבטח נתקל בעומסים הכבדים שנותרים עקב ריבוי רכבי ההורים שמסיעים את ילדיהם לבתי הספר, ואותו הדבר קורה גם בשעות סיום הלימודים. בראייה רחבה, צמצום מספר הרחבים יוכל להביא לצמצום בעומסי התנועה, לצמצום זיהום האוויר, וכמובן גם לחיסכון כלכלי. אך מעל הכל, מבין גם לוץ, הדבר החשוב ביותר בוא מידת האמון שיתנו ההורים בשירות ובנהגים הנכללים בו.

אז האם נסכים לשלוח את ילדנו עם נהג זר אשר עבר שורה של אישורים? לוץ עצמו משוכנע שכן. המהפכה שהחלה Uber, כך נראה, לא עוצרת – ונראה שגם מחסום הגיל לא ממש יכול לעצור אותה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן