היום השני לחיסון נגד הפוליו: "עדיין לא זוהה צורך להרחבת המבצע"

היום (ג') יצא לדרך היום השני של מבצע חיסון הילדים נגד פוליו בדרום הארץ. אתמול דיווח ערוץ 10 כי משרד הבריאות מתכוון להרחיב את מבצע החיסונים לכל הארץ, ואף הזמין כבר את מנות החיסון הדרושות, אך במשרד הבריאות הכחישו את הדברים ואמרו כי החלטה בעניין תתקבל רק בשבוע הבא.

צחי גרוסמן, מזכ"ל הארגון לרפואת ילדים, נתן הבוקר בגלי צה"ל תמונת מצב עדכנית: "לא צריך לגרום לפאניקה אבל צריך להבהיר לציבור שאנחנו נקטנו במהלך הזה לאחר שגילינו שיש סיכוי אמיתי לחלות. אנחנו עושים הערכת נזק ותועלת כל הזמן, ואנחנו בודקים כל הזמן איפה הווירוס מסתובב".


משפחה שהגיעה כבר להתחסן | צילום: יאסר עוקבי

גרוסמן הוסיף, "כרגע הניטור מעיד על צורך לחסן בדרום ולכן שם מחסנים עכשיו. מה שקורה בחודשים האחרונים הוא בהחלט חריג ולכן הוחלט לצאת למבצע. אנחנו לא רוצים שמישהו יחשוב שאנחנו מסתירים משהו, אנחנו לא מסתירים כלום. המרחק בין זיהוי צורך בחיסון בכל הארץ, לבין הרגע שאפשר יהיה להתחיל לחסן את כולם יהיה קצר".

פרופ' ירון דגן, חבר הוועדה המייעצת למשרד הבריאות בנוסף חיסונים הוסיף: "יכול להיות שלא יהיה מנוס לחסן את כל המדינה אם הבדיקות יעידו על צורך בכך, אבל כרגע אין החלטה לחסן את כלל ילדי ישראל. האוכלוסיה בארץ בעיקר מחוסנת, ומחוסנת היטב אבל אנחנו לוקחים אמצעי זהירות כדי שחס וחלילה לא יהיה אדם אחד שיחלה. אנחנו מחפשים לראות אם יש ראייה להתפשטות גם צפונה, ואם אנחנו נמצא אותו – אנחנו מוכנים להמשיך במבצע בכל הארץ מיד. צריך לעקוב טוב מאוד והעמדה, גם שלי, יכולה להשתנות".

אתמול, ביום הראשון למצבע אתמול חוסנו באזור הדרום כ-4,000 ילדים עד גיל תשע, מתוך כ-150 אלף שהוזמנו לתחנות לבריאות המשפחה באזור מגוריהם. מבצע החיסון מתקיים בתחנות לבריאות המשפחה (תחנות טיפת חלב), שיפעלו בכל יום מ-8:00 עד 20:00. רשימת התחנות מתפרסמת באתר האינטרנט של משרד הבריאות, המפעיל גם מוקד טלפוני לבירורים, במספר 5400*.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן