היזמים העשירים מתחת ל-40: אנשי פייסבוק בראש, ישראלי במקום ה-16

יזמי ההייטק והטכנולוגיה שולטים ברשימה הראשונה של פורבס המוקדשת כולה ליזמים הצעירים המצליחים בארה"ב. הם מעניקים משמעות חדשה למושג "החלום האמריקאי" ומוכיחים שוב כי אין דרך מוצלחת כיום להפוך לעשיר מהר – מאשר לעבור למערב המדינה ולשכנע משקיעים לתמוך ברעיונות השאפתניים שלך. כמה מהם בוודאי ייכשלו בדרך, אבל אלו שמצליחים, עושים זאת בצורה פנטסטית, למרות גילם. למעשה, מבין 40 מהאנשים המצליחים ביותר מתחת לגיל 40, אשר כולם שווים 400 מיליון דולר או יותר – 34 עשו את הונם במגזר ההייטק ו-33 גרים בקליפורניה. 21 מהם הם מיליארדרים ורבים אחרים יצרו כמה מחברות הטכנולוגיה הלוהטות כיום או עובדים בהן, כולל אובר, איירביאנבי, פיטביט ופינטרסט.

פייסבוק אחראית להונם של שמונה מהיזמים העשירים בארה"ב מתחת לגיל 40, אשר שלושה מהם הם גם העשירים ביותר והצעירים בדירוג. מארק צוקרברג מוביל את הרשימה עם שווי של 47.1 מיליארד דולר, יותר מפי 4 מהאדם השני בדירוג, המייסד השותף וחברו למכללה, דסטין מוסקוביץ'. במקום ה-3 נמצא יאן קום, אשר הגיע לארה"ב בגיל 16 וקיבל דירה דרך הדיור הממשלתי. הוא הקים את ווטסאפ, שהיא היום שירות שליחת ההודעות במובייל הגדול בעולם, עם 800 מיליון משתמשים ב-2009. הוא מכר אותה בשנה שעברה עבור 22 מיליארד דולר.

נוכחות ישראלית ברשימה ניצבת במקום ה-16. אדם נוימן, עם שווי של 1.5 מיליארד דולר, הוא המנכ"ל של WeWork. הוא נולד בקיבוץ בארץ והחברה שלו הפכה חללי עבודה משותפים להשכרה, ממחיר של 45 דולר לחודש ועד לעסק שמגלגל 10 מיליארד דולר. נוימן, 36, פתח את החברה ב-2010 יחד עם שותפו מיגל מקלבי. החברה גייסה יותר מ-900 מיליון דולר ממשקיעים כמו גולדמן זאקס, ג'ייפי מורגן צ'ייס ובנצ'מארק קפיטל, ופתחה משרדים בארה"ב, ישראל אמסטרדם ולונדון. השווי של WeWork לאחר הגיוס זינק מ-1.5 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר בפחות משנה.

הצעיר ברשימה הוא פאלמר לאקי. הוא היה בן 21 בלבד כאשר מכר את חברת ציוד המציאות המדומה שלו, אוקולוס, לפייסבוק בעבור 2.3 מיליארד דולר ביולי 2014. לאקי, אשר עדיין עובד באוקולוס אבל אין לו תואר לתפקידו, גם חי עדיין עם שישה שותפים – איתם הוא נהנה לשחק משחקי מחשב, למרות שהשווי שלו הוא 700 מיליון דולר.

נוימן (מימין); היזם הישראלי ששווה 1.5 מיליארד דולר | צילום: יח"צ

לאקי הוא אחד מכמה ברשימה שעדיין נמצאים בשנות ה-20 לחייהם. למרות זאת, רק שניים מהם מיליארדרים. אלו הם מייסדי סנאפצ'ט איוון שפיגל ורוברט מרפי, אשר זכורים ככאלו שדחו הצעה בת 3 מיליארד דולר מפייסבוק בסוף 2013. פחות משנתיים לאחר מכן השניים גייסו 538 מיליון דולר במאי, ולפי ההערכות שווי החברה הוא 16 מיליארד דולר.

מנכ"ל Zenefits, פרקר קונארד, אשר דורג במקום ה-22, זכה להצלחה ענקית לאחרונה, כאשר אחד מהמשקיעים העלה את ערך החברה שלו ב-48%. למרות זאת, פרקר נאלץ להודות כי המכירות איטיות יותר מהצפוי. זה לא הטריד את קונארד, אשר בעבר החלים מסרטן ופוטר על ידי חברו למכללה והמייסד השותף בסטארט-אפ הקודם שהקים.

אליזבת הולמס, האישה היחידה ברשימה, עזבה את סטנפורד בגיל 19 כדי להתחיל חברה לבדיקת דם. היום, 12 שנה לאחר מכן, החברה שלה מתמודדת עם בעיות התבגרות מסוג אחר. ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) אמר להולמס בספטמבר, כי החברה שלה, Theranos, השתמשה במכשיר לאיסוף דם שלא אושר. כתוצאה מכך היא השביתה את המכשיר עד לקבלת היתר.

בין המעטים אשר הפכו לעשירים מחוץ לקליפורניה, ואינם יזמי הייטק, הם שחקן הגולף לשעבר טייגר וודס, אשר הרוויח את רוב כספו מחסויות והסכמים אחרים, ולא מהספורט עצמו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן