הילדים ביצעו רכישות מופרזות באפליקציות? אפל תשיב את הכסף

אם יש לכם ילדים, אתם בוודאי מכירים את התהליך המוכר בו אחד מהם משחק עם הסמארטפון או הטאבלט שלכם, ופונה אליכם על מנת להקליד את סיסמת הנעילה. לצערם של הורים רבים, ילדיהם מנצלים את חוסר תשומת הלב ומבקשים את הסיסמה במעמד רכישה של מוצרים בתוך האפליקציות עצמן.

מדובר ככל הנראה בבעיה כה נפוצה, עד שהמנהל האחראי על מחלקת רכישות ה-In-App הוציא אימייל המתייחס לנושא זה, וקרא למשתמשים שנפגעו בעקבות סכומי רכישה לפנות אל החברה, ולקבל בתמורה פיצוי. משתמשים עם חיובים העומדים על פחות מ-30 דולרים יקבלו כרטיס מתנה ל-iTunes בשווי 5 דולרים, ומשתמשים שחוייבו בסכומים גבוהים מכך יקבלו החזר במזומן.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

במייל הרשמי שהוציאה אפל נכתב כי במסגרת תביעה שהוגשה לאחרונה, הוחלט כי רכישות שהתבצעו על ידי קטינים ללא ידיעתו של המבוגר האחראי ובעל המכשיר יפוצו בהתאם. בעוד שאפל מכחישה את כל ההאשמות שהוטחו בפניה, שכללו בין היתר טענה כי מאפשרת לקטינים לבצע רכישות ללא ידיעתם של המבוגרים האחראים עליהם או בעלי המכשיר, מבהירה החברה כי הפיצוי הנוכחי מגיע במטרה למנוע התדיינות משפטית מעיקה ויקרה.


צילום: רויטרס

ההסדר הנוכחי ישפיע על כ-23 מיליון משתמשים שחוייבו בסכומים גבוהים בעקבות רכישות שביצעו ילדיהם, כאשר עליהם להגיש את בקשת התביעה עד ינואר 2014. אך רגע לפני שאתם צוהלים על כך שהרכישה האחרונה של ילדיכם תוחזר לכם במלואה, חשוב להבהיר כי ההסדר רלוונטי אך ורק לתושבי ארצות הברית. על כן, משתמשים ממקומות אחרים בעולם יאלצו לוודא למה ילדיהם זקוקים לסיסמה שלהם, או לחילופין להבהיר להם את ההשלכות של הרכישות הללו.

החלטתה של אפל להחזיר את הכספים שנגבו ללא ידיעתם של המשתמשים הגיונית אמנם, אך מעלה הרבה שאלות ותהיות אחרות כגון האם אפל מתכננת לשנות את מודל התשלום, כעת שהבינה כי הרוכשים העיקריים הם קטינים המבצעים את הרכישות ללא ידיעת הוריהם? אך השאלה המתבקשת ביותר היא כיצד החלטתה להחזיר את הכספים עתידה להשפיע על המפתחים והאפליקציות בהן בוצעו הרכישות המדוברות? אפל אינה מפרטת האם מתכננת לקחת אחריות מלאה, או מתכננת "להעניש" את המפתחים באמצעות הוצאת הכספים מחשבונותיהם, למרות שהם אינם האשמים במקרה זה.

במידה ואכן תבחר לקחת את הכספים בחזרה מהמפתחים, ייתכן שתהרוס את מודל הרכישות הפנימי, או שתפגע במפתחים בצורה משמעותית. לצערנו, יהיה עלינו להמתין ולראות כיצד תבחר אפל להתמודד עם הנושא, לכשיגיע תאריך הפרעון.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

פוקסקון מהמרת על Firefox: שוכרת 3,000 מהנדסי תוכנה

בקרוב: פייסבוק תגיש לכם חדשות בסגנון Flipboard

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן