היעד החדש של אייפון 5: תשלומים סלולריים בטווח אפס

מסתבר שמתאם בן 19 פינים לא יהיה הדרך היחידה שבה יתקשר האייפון 5 עם העולם שסביבו: שמועות גורסות כי הדור הבא של טלפוני אפל יצוייד בשבב NFC (תקשורת טווח אפס); הדבר יאפשר למכשיר לתקשר עם מכשירים הנמצאים בסמיכות גיאורפית אליו, ונחשב ע"י רבים כנקודת הכניסה לעולם היוקרתי של תשלומים סלולריים. עם אפל על העגלה הזאת, טכנולוגיית NFC תוכל בקלות למדיי להפוך לאמצעי תשלום מקובל על סחורות ושירותים. 

טכנולוגיית NFC מאפשרת ביצוע רכישה והחלפת נתונים בין מכשירים, בטווח שבין מגע פיזי ועד 20 סמ'. בניגוד לבלוטות' ה- NFC פועל כהתקן פסיבי בתאימות ל- RFID. מכשיר סמרטפון או טאבלט המצוייד בשבב NFC הופך אותם למעשה לכרטיס אשראי לכל דבר.

אתר '9 טו 5 מאק' מרכז את המידע המשוטט בנושא, הכולל רמזים משאריות קוד-חומרה, פליטות פה בראיונות, וספקולציות ארוכות-טווח. רוב המומחים והפרשנים מתקשים לדמיין מצב שבו אפל לא תכליל את טכנולוגיית הNFC במכשירים שלה, והברזל חם להכות בו כרגע. תשלומים סלולריים כבר נדמים כעתיד של כלכלת הסמארטפונים, והגיעה זמנה של אפל להצטרף לגל.

גוגל הודיעה בשנה שעברה על הפעלת מערכת התשלומים הסלולריים שלה, וע"פ הנתונים שלהם אונליין – לא פחות מ- 140,000 סוחרים בארה"ב מקבלים תשלום באמצעותה. אפל הייתה יותר זהירה – השקתה של מערכת תשלומים חדשה לבסיס צרכנים שלא ממש מבין אותה, ולעולם שעוד לא ממש מוכן לקבל אותה – זה לא הסגנון של אפל. אבל NFC הוא משהו חם עכשיו, והוספת בסיס המשתמשים העצום של אפל לפלח הכלכלי הזה נראית במובנים רבים כמו נקודת המפנה במשחק לו זקוקה הטכנולוגיה.

אפל, למעשה, מאוד שקולה בכניסתה ל'עולם האמיתי' כמעבירת תשלומים. יש לה כבר מיליונים של כרטיסי אשראי רשומים דרך אייטיונז, וטרנזקציות זעירות עושות את דרכן לאורך האפ-סטור כבר שנים. תשלומים סלולריים הם תוצר טבעי של הפמיליאריות שאפל טיפחה דרך רכישות האפ-סטור שאיפשרה. אמון הצרכן שבנתה אפל דרך מכירות מוזיקה ואפליקציות יהפוך ליתרון גורף כשהיא תגיע לתשלומים סלולריים.

כאמור, מדובר בספקולציות בלבד; די ברור שאפל תשלב בסופו של דבר את ה-NFC במכשיריה, אבל אם היא תתמהמה ולא תעשה זאת כבר באייפון 5 המתקרב, היא עשויה למצוא את עצמה מפגרת מאחור בהמשך – בלי כל היתרונות שצברה לה בנושא עד כה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן