הירידות בבורסה נמחקו: פרטנר זינקה ב-7.4%, סקיילקס ב-41.6%

הבורסות בתל אביב נפתחו הבוקר במגמה שלילית, אולם לקראת סיום יום המסחר נחקו הירידות, והמסחר ננעל סביב רמות הפתיחה. מניית פרטנר זינקה על הרקע הפרסומים לגבי המגעים המתנהלים לרכישתה ב-7.4%. זאת למרות השינויים הארגוניים והפרסונליים עליהם הודיעה היום החברה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ואילו מדד ת"א 100 רשם ירידה של 0.15%. מדד הבנקים שזינק בחמישי האחרון ב-2.1% עלה ב-0.6%, ומדד הגז והנפט צנח ב-1.9%.

מניית פרטנר זינקה ב-7.4% לאחר ההודעה על מגעים המתנהלים בין איש העסקים, חיים סבן, לרכישת השליטה בחברת פרטנר מידי איש העסקים אילן בן-דב. הצדדים מנהלים מגעים לאחר שהתפוצצה העסקה עם החברה הסינית האצ'יסון לגבי למכירת השליטה בפרטנר. חברת סקיילקס, בעלת השליטה בפרטנר, זינקה בכ-41.6%.

אסדת גז ימית | צילום: רויטרס

בארה"ב, התפרסם ביום שישי האחרון בוול סטריט מדד אמון הצרכן לחודש אוקטובר, המשקף כיצד תופסים הצרכנים את המצב הכלכלי. המדד היה הגבוה מזה חמש שנים (83.1 נקודות, בעוד שתחזיות האנליסטים עמדו על 78 נקודות בלבד). הפתעה נוספת סיפקו הדוחות הכספיים של הבנקים וולס פרגו וג'יי.פי. מורגן שהיו טובים מהצפוי, בין היתר לאור ההתאוששות בשוק הנדל"ן.

בזירה המקומית, מחר צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן, כאשר בחודש שעבר הוא רשם עלייה חדה של 1%. אנליסטים רבים ממתינים לראות האם מדובר בזינוק חד פעמי או בתחילתה של מגמה.

מניות השותפות הישראליות במאגר לוויתן, דלק קידוחים בשליטת יצחק תשובה, אבנר ורציו ריכזו עניין רב לאחר שביום חמישי הודיעה נובל אנרג'י כי הסיכוי למציאת נפט בליוויתן עומד על 25% וכי החל מ-2018 החברה צופה קצב הפקה של 120 אלף חביות ביום. הפוטנציאל למציאת נפט בלווייתן מוערך בטווח שבין 210 מיליון ל-1.5 מיליארד חביות נפט. רציו נפלה ב-13.5%, אבנר ירדה ב-3.5% ואילו דלק קידוחים נחלשת ב-2.1%.

כמו כן, הורידה קרן המטבע הבינלאומי ביום שישי האחרון את תחזית הצמיחה של אסיה לשנתיים הקרובות כאשר בעדכון שערכה קרן המטבע לתחזית הכלכלית האזורית, העריכה הקרן את אחוז הצמיחה בשנה הבאה ב-5.9%, ירידה של 0.7% מאז ההערכה האחרונה. קרן המטבע הזהירה גם כי קיים סיכוי של 1 ל-7 כי הצמיחה תיפול מתחת ל-4%. גם באשר לשנה הנוכחית מעדכנת הקרן את התחזית כלפי מטה כאשר מורידה אותה ב-0.6% כך שעתה היא נעמדת ב-5.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן