הישר מסרטי המדע הבדיוני: חמשת הגאדג'טים החדשניים ביותר של שנת 2014

בזמן שהעולם יושב ביראה וממתין להשקת הסמארטפון הבא, להקת מהנדסים ויזמים כבר בוחשים בקלחת ומביאים חידושים יוצאי דופן. אם אתם מעוניינים באלטרנטיבה טבעית לתאורת רחוב? או נהיגה באמצעות האייפון שלכם בלבד – הגעתם למקום הנכון. לפניכם חמשת הגאדג'טים המעניינים ביותר של שנת 2014.

1. Scio סורק מולקולרי

נראה כיאלו הגאדג'ט הזה יצא היישר מתוך סרט מדע בדיוני. אך מלבד העובדה שהוא נראה כמו צעצוע זול הקונספט שמאחורי מוצר זה הוא פשוט גאוני. Scio הוא פרי יוזמתם של חברת סטארט-אפ ישראלית שבנויה משיתוף פעולה של מוחות גדולים מMIT, סטנפורד, הרווארד, מכון ויצמן, הטכניון ואוניברסיטת תל אביב. ה- Scio הוא חיישן מולקולרי בגודל של כף יד ובמחיר סביר המאפשר לנו לסרוק ולגלות את האיפור המולקולרי של כל דבר ולאחר מכן הנתונים עוברים בזמן אמת לטלפון הנייד.

המשמעות היא שאנו יכולים לסרוק כל דבר ולקבל דיווח מלא על המבנה המולקולרי שלו לטלפון שלנו. איזה אבטיח מבין כל אלו הנמצאים בסופר הוא המתוק ביותר? כמה יחידות של אלכוהול יש בכוס היין שממולנו וממתי התפוח שאנו עומדים לאכול?
מכירת הסורק המיוחד הזה תתחיל במרץ 2015, כאשר מחיר הסורק יעמוד על 249 דולר בלבד.

2. מכונית ללא נהג

המכונית ללא הנהג, פרי פיתוחה של ענקית החיפוש, גוגל שולטת בכותרות העולם. אבל המציאות היא שאין זה סביר כי מכונית זו תהיה זמינה לקנייה בקרוב והמחיר שלה בהחלט לא הולך להיות בטווח של מעמד הביניים. אך חברת סטארט-אפ אחרת מקווה לשנות את התמונה העגומה הזו. חברת 'קרוז אוטומציה' הנמצאת בסן פרנסיסקו מפתחת אביזר לרכב, כזה שיאפשר נהיגה ללא נהג, במחיר סביר של 10 אלף דולר בלבד.

קייל ווגט, מייסד הפרויקט, מקווה להתחיל בהתקנת הגאדג'ט שהמציא על המכוניות שלנו, כבר בתחילת השנה הבאה. לפי שעה זו, המוצר עובד רק על דגמי ה-A4 וה-S4 של חברת אוודי, אך החברה עובדת על התאמת המכשיר לכל סוגי המכוניות. בדומה למכונית ללא הנהג של גוגל, גם כאן מדובר בגאדג'ט המאופיין בחיישנים רבים הסורקים את האזור באופן מיידי וכך נוסעים במסלול מסוים ונמנעים מהתנגשויות.

ווגט מתאר את המצאתו כ"טייס הכבישים המהירים", מה שזה אומר הוא שמדובר במכשיר סיוע לנהיגה ולא מערכת המשתלטת באופן מלא על הנהיגה. המשתמשים יוכלו לעבור למערכת על ידי הקשה על כפתור בממשק מובנה במכונית וכאשר הנהג מעוניין בהחזרת השליטה על המכונית לידיו עליו ללחוץ על דוושת הבלמים או להניח הידיים על ההגה.

3. עצים זוהרים בחושך

המעצב ההולנדי דאן רוסאגארדה ועמיתו אלכסנדר קריצ'בסקי פיתחו דרך לשלב מאפיינים של מדוזות בעצים כך שיווצרו עלים הזוהרים בחשכה. זה מבריק, זה חדשני ומרגש במיוחד. המעצב ההולנדי חשף את הרעיון שלו לראשונה בתערוכת ה-SXSW שבאוסטין השנה. נכון להיום מדובר באבטיפוס ראשוני בביתו שעובד, אך הוא מקווה ליצור גרסה גדולה בהרבה בקרוב. בכדי להפוך את התקווה למציאות הוא החליט לשתף פעולה עם קריצ'בסקי ואוניברסיטת ניו יורק.

קריצ'בסקי יוצר את הצמחים על ידי איחוי די אן איי של חיידקים ימיי זורחים עם גנום הכלורופלסט של הצמח. כתוצאה מכך הגבעולים והעלים פולטים אור הדומה לזה שמיוצר על ידי גחליליות ומדוזות.

אם עצים הזוהרים בחשיכה יהיו נטועים על פני מדרכות ברחבי העולם הם יחליפו את פנסי הרחוב ולכך יש יתרון פוטנציאלי סביבתי ענק מימדים. שלא לדבר על היופי המדהים שיתווסף בהרף עין לרחובותינו הצנועים.

4. AnkiDrive

Anki נוצר על ידי שלושה מהנדסים והוא אחד ממשחקי ההיי-טק הפיזיים הראשונים שיצאו לשוק. הנחת היסוד היא ליסוע קדימה, ניתן לשלוט במכונית באמצעות האייפון או האייפד ולנהוג בה לאורך מסלול מירוצים. כל מכונית סורקת את המסלול בערך 500 פעמים בשניה באמצעות ומשתמשת באלגוריתמים העדכניים ביותר כדי לקבוע את מיקומה המדויק, מהירותה ומסלולה. כך היא גם יודעת את מיקומה ביחס לכל מכונית אחרת על המסלול. כדי לתבל מעט את המשחק, לא רק שהמכוניות מעוצבות על ידי הארלד בלקר המפורסם אלא שמצורף אליהן גם כלי נשק חדשני ומיוחד.

5. ה- PocketScan

PocketScan נמצא על הקו הדק שבין המצאה מגוחכת לגאונות מוחלטת. ההמצאה הפשוטה והקטנה הזו מאפשרת לך לסרוק כל דבר שהיא באה איתו במגע. ממבט ראשון זה לא נדמה כהמצאה מהפכנית מאחר ורבים מאיתנו יכולים פשוט לצלם עם הטלפון הנייד שלנו, במידה ואנו מעוניינים בעותק דיגיטלי של משהו.

אבל זו הפונקציונליות הנוספת של ה- PocketScanשמכניסה אותו לרשימה הזו. אם למשל אנו רוצים לסרוק מסמך כלשהו, התוכנה הנלווית למכשיר תזהה את הטקסט – בכל שפה שהיא – ותהפוך את הקוסץ הסרוק למסמך הניתן לעריכה. כנ"ל לגבי תמונות או כל דבר אחר שנבחר לסרוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן