מספר התלמידים הכולל במערכת החינוך צפוי לגדול מכ-1.565 מיליון תלמידים בשנת 2012, לכ-1.744 מיליון תלמידים בשנת 2019 – תוספת כוללת של כ-182 אלף תלמידים (גידול של כ-11%). כך עולה מתחזיות סטטיסטיות למערכת החינוך לשנים 2019-2013 שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בחינוך העברי, מספר התלמידים צפוי לגדול מכ-1.148 מיליון תלמידים בשנת 2012, לכ-1.287 מיליון תלמידים בשנת 2019 (תוספת של כ-139 אלף תלמידים, גידול של כ-12%). בחינוך הערבי, מספר התלמידים צפוי לגדול מכ-417 אלף תלמידים בשנת 2012, לכ-457 אלף תלמידים בשנת 2019 (תוספת של כ-40 אלף תלמידים, גידול של כ-10%).
כשבוחנים את הרכב תוספת התלמידים, שהסתכמה בכ-420 אלף תלמידים במהלך השנים 2019-2001, לפי מגזרי המערכת השונים, עולה כי כ-40% מהתוספת בשנים אלו הייתה במגזר הערבי וכ-39% נוספים במגזר החרדי. כ-14% מהתוספת הינה בחינוך הממלכתי-דתי וכ-7% בלבד מהתוספת הינה בחינוך הממלכתי העברי.
יחד עם זאת, בקצב הגידול השנתי של המגזרים השונים חלו שינויים בולטים במהלך התקופה: בחינוך הערבי קצב הגידול השנתי צפוי לרדת מ-3.4% בממוצע לשנה בעשור הקודם, ל-1.3% בממוצע לשנה בתקופת התחזית. בחינוך החרדי קצב הגידול השנתי צפוי גם הוא לרדת בתקופת התחזית: בחינוך היסודי מ-4.7% בממוצע לשנה בעשור הקודם, ל-3.6% בממוצע לשנה ובחינוך העל-יסודי מ-4% בממוצע לשנה ל-2.3% בממוצע לשנה.
צילום: IngImages ASAP
בחינוך היסודי הקצב צפוי לקטון מ-4.7% בממוצע לשנה בעשור הקודם, ל-3.6% בממוצע לשנה בתקופת התחזית ובחינוך העל-יסודי היסודי מ-4% בממוצע לשנה בעשור הקודם, ל-2.3% בממוצע לשנה בתקופת התחזית. בחינוך העברי, קצב הגידול השנתי צפוי להכפיל עצמו במהלך תקופת התחזית, מ-0.9% לשנה בעשור הקודם, ל-1.8% לשנה בתקופת התחזית.
על-פי התחזית בשנת 2019, למעלה ממיליון תלמידים (כ-60%), ילמדו במחוז ירושלים, תל-אביב והמרכז. במחוז חיפה ילמדו כ-10% מהתלמידים ובמחוזות הצפון והדרום כ-30% מהתלמידים.
תוספת התלמידים הכוללת הצפויה למערכת החינוך תגיע לכ-182 אלף תלמידים עד שנת 2019 (גידול של 9%). בחינוך היסודי התוספת תגיע לכ-123 אלף תלמידים (גידול של 13%), ובחינוך החרדי לכ-63 אלף תלמידים. עיקר תוספת התלמידים צפויה במחוז ירושלים (כ-76 אלף, גידול של 25%), במחוז המרכז (כ-58 אלף, גידול של 16%) ובמחוז הדרום (כ-25 אלף, גידול 10%).
הביקוש למורים למתמטיקה בחטיבה העליונה צפוי להגיע ל-6,484 מורים עד שנת 2019 (תוספת של כ-1,745 מורים ביחס לשנת 2012, גידול של 37%). באנגלית, הביקוש צפוי להגיע לכ-5,300 מורים (תוספת של 1,226 מורים ביחס לשנת 2012, גידול של 30%). במקצועות פיסיקה, ביולוגיה וכימיה היקף הביקוש צפוי להיות קטן יותר משמעותית.
|
|