הכינו עצמכם לפריצה: כך תגנו על המידע האישי במחשב שלכם

הרגע הזה בו אתם מגלים שפושע סייבר חדר לחשבונות שלכם, הדליף מידע פרטי וקיבל גישה לקבצים הכי קריטיים שלכם הוא מפחיד, לכל הפחות. מאחר ואנחנו תלויים כל כך בחשבונות הדיגיטליים שלנו, יש מספיק נזק שיכול להיגרם, ברגע שהאדם הלא נכון מחזיק במידע הפרטי שלנו.

בזמן שכולנו נשמח לשלוח את הפושעים הללו למקום בו הם שייכים, לרוע המזל הם בדרך כלל חכמים מדי מכדי ליפול בידינו. כתוצאה מכך, האופציה היחידה שיש לנו היא הגנה – ואנחנו לא מתכוונים רק לכך שהסיסמא שלכם תהיה חזקה יותר.

למזלנו, יש כמה צעדים שאתם יכולים לבצע כדי להבטיח כי הקבצים החשובים ביותר שלכם יקבלו את האבטחה הגבוהה ביותר שהם זקוקים לה, כך שתוכלו לנוח ולדעת בוודאות כי המידע הפרטי שלכם תמיד יהיה שלכם, ורק שלכם. יואב וילנר, מנכ"ל ראנקי, עם כמה טיפים פשוטים שיכולים לעשות הבדל גדול.

ביחרו את האנטי וירוס המתאים

בעוד שזה נראה די בסיסי, אי אפשר להדגיש מספיק את החשיבות של אנטי וירוס מודרני בעל יכולת תפקודית גבוהה. לא רק שאתם זקוקים לאחד שיסרוק את קבצי המחשב שלכם ויזהה וירוסים, אלא שאתם גם צריכים אחד שיפסיק אוטומטית אתרים שמטעינים ומתקינים תוכנות זדוניות לתוך המחשב שלכם.

האמת היא שנראה לנו כי רק לאתרים מפוקפקים יש וירוסים ותכנות מזיקות ומסוכנות, אבל האקרים הופכים יותר ויותר לכאלו שמסוגלים להטמיע אותם בתוך אתרים חוקיים שאנחנו משתמשים בהם כל יום. כתוצאה מכך, אתרים שתמיד חשבנו שהם "בטוחים" הם אולי לא כאלה.

"להאקרים יש כעת גישה לכלים כמו ערכות של נקודות תורפה בתוכנה שניתן לפרוץ באמצעותן למחשב, שאותם הם יכולים להטמיע לתוך אתרים חוקיים, ואנחנו יכולים לקבל את הוירוס רק מביקור באתרים האלו", אומר אורי בריסון, מנכ"ל LogDog, חברה שמספקת כלי נגד פריצות לסלולר. "זה רק מדגיש את הצורך בהעלאת ההגנה שאנחנו אולי לא רגילים להשתמש בה עדיין".

לכן, בחרו אנטי וירוס שהוא חכם יותר מההאקרים. היו בטוחים שהוא כולל מערכת שסורקת את כל האתרים לפני שהם נטענים, כך שתוכלו לדעת בוודאות שכל אתר שאתם מבקרים בו הוא אכן בטוח לשימוש.

תוכנת אנטי ריגול יכולה  למנוע גניבת סיסמאות ופרטיים אישיים | צילום: thinkstock

שמרו על המחשב שלכם מעודכן

בואו נודה: האנשים היחידים שחכמים מספיק כדי להילחם במצפינים, הם מצפינים אחרים. לכן כל המומחים של ווינדוס מעדכנים באופן שוטף את המערכת שלכם, במטרה להפוך את המחשב שלכם לחסין מפני האיומים החדשים ביותר. זה תלוי בכם אם תבדקו את המחשב שלכם ותבטיחו כי הוא מעודכן בהתאם. זה אולי מתסכל להפסיק הכל ולהפעיל את המחשב מחדש בשביל עדכונים, אבל התוצאות שוות את זה.

השיגו תוכנת אנטי ריגול

בדומה לוירוסים, תוכנת ריגול יכולה להיות מוטמעת בתוך האתרים שאנו מבקרים בהם, במטרה להשיג מידע על הרגלי קניה, סיסמאות ופרטים אישיים אחרים. במטרה להגן על עצמכם, תורידו מוצר אמין נגד תוכנת ריגול, עדיף כזה שיסרוק ביסודיות את כל הקבצים שלכם. אם יש לכם בעיה לגלות את האחד שמתאים לכם, הנה כמה הצעות.

השתמשו בסיסמאות חזקות ובטוחות
אם אתם עדיין משתמשים בשם האמצעי שלכם וביומולדת שלכם כסיסמאות עבור האימייל, האתר וחשבונות חשובים אחרים, עכשיו זה הזמן לעצור ולהתחיל להיות יצירתיים. קודם כל, אותה סיסמא לא צריכה להיות בשימוש בכמה אתרים מסיבות ברורות: אם היא הודלפה פעם אחת, כל החשבונות שלכם נמצאים בבת אחת בסכנה. במקום זאת, תיצרו סיסמא מורכבת עם לפחות 8 תוויות. השתמשו במגוון של אותיות (גם גדולות וגם קטנות), מספרים וסמלים (כמו #1%) כדי שהסיסמא שלכם תהיה חזקה יותר. אם אתם מפחדים שלא תצליחו לזכור סיסמאות ייחודיות עבור כמה חשבונות, השתמשו במנהל סיסמאות מאובטח כמו LastPass או PasswordBox.

הפסיקו להשתמש בשפת Java

רבות מהפריצות המזיקות (במיוחד אלו שמערבות תוכנה זדונית שמוטמעת באתרים שמשתמשים בהם רבים), מתוכננות לפי שפת Java. מאחר ומשתמשים בה די הרבה באופן כללי, אם יש מידע ספציפי שהוא רגיש, שווה לחסום את שפת ה-Java במטרה להבטיח כי להאקרים לא תהיה דרך אפשרית לשים את ידיהם על המידע.
אם אתם משתמשים ב-Firefox, תוסף נהדר לחסום את שפת ה-Java הוא NoScript. אם אתם משתמשים בכרום, נסו את ScriptSafe כדי לשמור על עצמכם מוגנים יותר.

גבו את המידע שלכם

קורה שמחשבים קורסים. כאשר הכל נופל, תהיו שמחים לדעת שכל הקבצים הקריטיים שלכם לא אבדו לנצח. לכן, גבו אותם על ידי הורדה שלהם אל תוך כונן חיצוני או שתאכסנו אותם בשירות ענן מאובטח. כל אלו שווים את המחיר הזול יחסית.

בימינו, החשבונות שלנו הם ביסודו של דבר כל עולמינו. כתוצאה מכך, זה לא מפתיע שפריצה מהווה כזו דאגה רצינית. בעוד שפריצה היא אולי אחד מהסיוטים הגדולים שלנו, בשל הסתכלות נרחבת יותר על התופעה, אנחנו זוכים לפתרונות טובים יותר שמבטיחים כי החוויה הקשה הזו לעולם לא תתממש. האקרים הם אולי חכמים, אבל ישנם יותר ויותר טריקים של הגנה שיכולים לסייע לנו לאבטח ולשלוט על החיים הדיגיטליים שלנו, ולהישאר שפויים. שימוש בטיפים האלו יכול לקרב אותנו לשמירה על המידע הכי חיוני שלנו, כך שהוא יהיה באמת מאובטח.

יואב וילנר הוא מנכ"ל ראנקי וכן בלוגר במגזינים היוקרתיים בעולם: Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן