הכירו את האמבולנס המעופף – פיתוח ישראלי שמעורר התעניינות בעולם

בימים האחרונים זכה ה-AirMule, כלי טיס ישראלי המפותח על ידי חברת Urban Aeronautics, להתעניינות רבה מעבר לים. הפיתוח עצמו אינו חדש, הוא עלה על שולחן השרטוטים כבר ב-2007, אלא שבשבועות האחרונים הודיעה החברה הישראלית על השלמת סדרת ניסויים מוצלחת למדי וגם שיחררה סרטון קצר שמדגים את הפיתוח בפעולה.

על ציר יבנה ניו יורק

ה-AirMule הוא כלי טיס ללא טייס המזכיר במידה רבה את הטכנולוגיה העומדת מאחורי הקאודקופטרים הקטנים יותר ומאפשר למעשה המראה ונחיתה בכל מקום ובאופן מדוייק למדי. בניגוד לכלי טיס אחרים בהם הלהבים חשופים ובכך פגיעים מחד ועשויים לפגוע מנגד, כאן מדובר בפיתוח שמסתיר את הלהבים ומאפשר לכלי הטיס לתמרן באזורים עירוניים סבוכים באופן פשוט ובטוח יותר.

על אף שיכול לשמש לאינספור מטלות שונות, הייעוד של ה-AirMule, או לפחות כך מנסה החברה למתג אותו בימים אלה הוא על תקן מרל״ט (מסוק רפואי ללא טייס). בימים אלה בוחנות לא מעט חברות פיתוחים שונים שנועדו להסב מסוקים קיימים לכלי טיס נטולי טייס באמצעות מחשוב שישלוט עליהם מרחוק.

הפיתוח כאן שונה ומתייחס לכלי תחבורה מעופף שנועד לשליטה מרחוק ולניווט מדוייק שיאפשר לו להגיע לכל מקום ובאופן מיידי. היתרון המובהק של AirMule על פני מסוקים המשמשים כיום כאמבולנסים מעופפים נוגע ליכולתו לנוע ולתמרן באיזורים עירוניים באופן קל הרבה יותר והוא גם שקט יותר, פונקציה שיכולה להתגלות כרלוונטית בשדה בקרב.


ה-AirMule. מושך תשומת לב בעולם | צילום: מתוך יוטיוב

ה-AirMule שוקל טון אחד בלבד ויכול לשאת עד 400 קילו כשהמטרה כאמור היא לשאת אנשי צוות וציוד שנועד להציל נפגעים בעת לחימה, בתאונות או באסונות טבע. על אף שהפיתוח החל כבר ב-2007, החברה עדיין נמצאת במרחק של מספר שנים משימוש מבצעי וצפוייה לה עוד שורה ארוכה של ניסויים ואישורים על מנת שה-AirMule יוכל להתחיל ולשמש עבור פינוי נפגעים.

חברת Urban Aeronautics נוסדה בשנת 2000 על ידי ד״ר רפי יואלי, מהנדס בתעשייה האווירית בעברו ומייסד חברת המזל״טים AD&D, ומאז עברה מספר גלגולים שכללו בין היתר שיתוף פעולה רחב עם יצרנית המסוקים האמריקאית בל. בראיונות שהעניק יואלי בימים האחרונים סיפר האחרון כי הפיתוח של UrbanAero צפוי להפוך למבצעי עוד לפני שנת 2020.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

לפייסבוק תוכניות גדולות עבור Paper

דיווח: ה-iWatch של אפל יכלול ניטור גופני, יושק בסמוך ל-iOS 8

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן