הכירו את הבן והאב שרוצים לשנות את עולם אבטחת המידע

אסף קידון, מייסד משותף ומנכ"ל חברת אבטחת המידע Sookasa, הפועלת מעמק הסיליקון, שובר את תבנית הסטארט-אפיסט הטיפוסי. אחרי הכל, אבא שלו, שגם הוא יזם בעצמו, למעשה עובד אצלו.

כנראה שכשעל הפרק עומד מאבק בסביבה סופר תחרותית, זה בהחלט עוזר להקיף את עצמך באנשים עם ניסיון. "למדתי מאבא שלי כל חיי", הוא אומר. "אבל לעבוד איתו, זאת חוויה שונה לחלוטין. ראיתי אותו מפתח עסקים מאז שהייתי קטן, וזה נהדר לראות כעת את הצד השני של זה".

אחד השיעורים החשובים שאסף למד מאביו הוא שיש להסתכל על התפתחות של סטארט-אפ כמו על ריצת מרתון. "צריך לפלס את דרכך למעלה", הוא אומר. "אתה מתחיל עם בניה של שירות מוצלח שעובד עבור משתמש אחד, אחר כך שניים, ואז עשרה, מאה ואלף – וכל שלב הוא אתגר חדש. אין ארוחות חינם ואין קיצורי דרך, בייחוד עבור מוצרים שקשורים באופן קרוב לשטף העבודה החשוב ביותר של אנשים".

אסף ואביו. "לעבוד ביחד – חוויה שונה לחלוטין"

אך כמובן שאסף הספיק ללמוד גם כמה שיעורים מחוץ לעולם ההייטק, במהלך שירותו הצבאי בחיל המודיעין. "משם למדתי את הערך של מריטוקרטיה (הנהגה שנבחרת לפי כישורים). דרגה וגיל לא משנים – מה שמשנה היא השורה התחתונה" . עם הרקע הזה (שנחשב "אקזוטי" למדי בארה"ב), אסף הצליח לבנות חברה חדשנית, שמאמצת גישה מאוד שונה בתחום האבטחה אונליין.

"אני מסכים שהענן הוא באמת בטוח באופן כללי. ספקים מכובדים החל מגוגל ועד דרופבוקס מעסיקים מומחים בתנאים טובים מאוד, על מנת לוודא שהמידע מוצפן כהלכה".

אבל יש חור גדול אחד באידיליה הזו – המכשירים הסלולריים. כאשר יותר ויותר אנשים משתמשים בהם בעבודה, מתעוררים כמה סיכונים משמעותיים. יש לזכור שכמויות גדולות של מידע על מכשירי המובייל, לא מקודדות וחושפות מידע קריטי לעולם.

כאן נכנסת לתמונה Sookasa. למעשה, הטכנולוגיה של החברה היא מאוד פשוטה לשימוש. מתקינים על המכשיר הסלולרי תוכנה שיוצרת תיקייה מיוחדת, כמו זו שנוצרת עבור חשבון דרופבוקס. כאשר מורידים קובץ הוא ישמר בה באופן מוצפן.

"כפי אנו רואים זאת, יש יותר מידי פוקוס בימים אלה על אבטחת מקום האחסון המרכזי, במקום להגן על המידע עצמו. מידע משגשג ונצא במגמת עליה בכל מקום, מה שאומר שאנחנו צריכים לחשוב מחדש על כל התפיסה שלנו לגבי אבטחה".

זה צריך להגיע כהוראה מגבוה וזה ידרוש הרבה מאוד מאמץ, אך עבור אסף, שכאמור נמצא במרתון, זה טריוויאלי. זה גם ישתלם בסופו של דבר – בייחוד אם לוקחים בחשבון את המספר העצום של מכשירים סלולריים במקומות העבודה, חשופים לפגיעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן