הכירו את "הכפתור האדום" – כיפת הברזל של האלימות ברשת

הרשת הופכת לזירה אלימה יותר ויותר ככל שחולף הזמן ולמרות זאת עדיין לא קם גוף שתפקידו אכיפת תופעת האלימות המתגברת ברשת. לרוב הקורבנות הם בני נוער הנותרים חסרי ישע אל מול התוקף המקוון. לאחרונה נחשפו לתופעה הזו במלוא הדרה דרך אפליקציית סיקרט הידועה לשמצה, אשר המאפשרת לפרסם סטטוסים באנונימיות מוחלטת. אותה דרך פעולה חשפה את הצד החטטני ואף ניתן להגיד, השטני של הנוער של היום והותירה ילדים רבים במצב נפשי רעוע וחשיבה אובדנית מהנזק החברתי שנגרם להם באפליקציה.

לאחר שצפו בתופעת האלימות הגועשת באינטרנט, החליטו שלושה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה – אלון בר דוד, עדי זוטא ולירון פטאו, לפעול בנושא והקימו את ארגון 'הכפתור האדום'.

הכפתור האדום הוא מיזם חברתי המאפשר למשתמשים ברשת להוריד בחינם תוסף לדפדפן האינטרנט המשמש כלחצן מצוקה למעשי בריונות וירטואליים. לאחר הורדת התוסף יופיע כפתור אדום בשורת התפריט שעליו יוכלו המשתמשים אשר חשים כי נחשפו לתכנים פוגעניים ללחוץ כדי לקבל סיוע. לאחר הלחיצה נשלח צילום המסך הפוגעני אל הארגון לצורך טיפול בהסרת התוכן. לעיתים, במקרי הצורך נשלח התוכן גם למשטרת ישראל, עמותת סה"ר או ער"ן.

את קבלת הדיווחים, מיונם והטיפול בהם מבצעים מתנדבים – סטודנטים במרכז הבינתחומי. הפניות שמוגדרות כאלימות מועברות לאתרים בהם הופיע התוכן האלים ובשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי, הגופים פועלים להסרתם. כלי חשוב אשר יעזור למגר את האלימות בהמשך הוא מדד הכפתור האדום אשר בו מפורסמים נתונים לגבי כמה תכנים אלימים כל אתר סילק –  דבר שישפיע על פופולריות האתרים.

מייסדי הארגון טוענים כי אחוזי ההצלחה בהסרת תכנים והגשת סיוע קרובים ל-100% ומהווים תקדים עולמי. "אנו מאמינים כי שיתוף פעולה אתנו יתרום רבות לשמירה על ערכי הליבה המופרים מדי יום ביומו ברשת וביחד נוביל חזון שעתידו לשנות את פני המציאות הווירטואלית בישראל".

כיום מותאם התוסף לדפדפן כרום, אך בימים אלה עובדים המפתחים על התאמתו גם לדפדפנים נוספים ולמובייל. צפו בסרטון הארגון:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן