הכירו את המיזם שיספר לכם כמה אתם פראיירים, ואיך תשלמו פחות

נתחיל בוידוי: עד שהחברים מ-Feex הגיעו אלינו למשרד בכדי לחשוף בפנינו את המיזם שלהם, לא היה לי מושג כמה עמלות אני משלם עבור קופת הגמל שלי. החשבון האישי שלי בקופת הגמל קיים כבר שנים רבות, העמלות נלקחות מידי חודש וכולם חיים בשלום.

במדינת ישראל חיים עוד אלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי אנשים כמוני, שלא מודעים לשינויים בתעריפי העמלות, לא עוקבים אחרי המסמכים הנשלחים מידי חודש או רבעון ורק מסתכלים על הסכום הכולל שהתקבל מהתשואה של קופת הגמל. מוכר?

Feex עזרה לי להבין, בסופו של דבר, שאני משלם כסף רב עבור עמלות שנגבות בתמורה לניהול קופת הגמל שלי, ויכול לשלם פחות וכי המרחק לשם מסתכם בכמה פעולות פשוטות שעליי לעשות ולא מעבר.

הכוח בידיים שלכם, הידע – מגיע מההמונים

שירותי השוואות מחירים של קופות גמל וסוכנויות ביטוח קיימות כבר שנים, הבעיה העיקרית איתן היא שהמחיר המוצג שם מגיע מהקרנות עצמן ולא מחיר משתלם, או דיל שמושג במסגרת משא ומתן. Feex הציגה לי את האמת המרה בפנים – שאני משלם עמלה מוגזמת ואני יכול לשלם הרבה פחות. כמו כן, הפשטות וה-UX של האתר מאפשר גם למשתמשים פחות מתקדמים להבין מה לעשות ולמי צריך להתקשר או לשלוח דואר אלקטרוני.

הפלטפורמה של Feex מאפשרת למשתמשים לשלוח את המסמכים הפיננסיים שלהם בתצורת מסמך PDF או כל מסמך אחר המגיע מהחברה או מהבנק, כאשר ניתן גם לצלם תמונה של המסמך הרלוונטי ישירות מהסמארטפון ולשלוח לאתר, דוגמאת דו"ח רבעוני של חברת ביטוח, דו"ח שנתי של קופת גמל ועוד.

Feex מנטרת את המסמכים הללו בעזרת מנוע עיבוד תמונה, מוציאה את הנתונים הרלוונטיים מהמסמך ומעבירה אותם למאגר נתונים סטטיסטי המקבל את המקורות שלו מנתונים של משתמשים אחרים בשירות ומאגרי נתונים שונים הזמינים ברשת.

צילום: יח"צ

תוך דקות תדעו עד כמה אתם פראיירים

בתום תהליך עיבוד הנתונים האורך מספר דקות, מתבצעת השוואה של נתוני המשתמש מול נתונים של משתמשים אחרים באותו סטטוס פיננסי ומונפק דו"ח תמונת מצב עדכני שנשלח למשתמש ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני שלו.

לאחר הכניסה לניתוח המסמך, מוצג למשתמש מחוון הנקרא Sucker Meter, המובא בצורת מד אדום-צהוב-ירוק המראה למשתמש כמה הוא משלם, כמה הוא יכול לשלם באמצעות תהליך מיקוח וכמה הוא יכול לחסוך, כאשר לאחר מכן מוצגת בפני המשתמש תכנית פעולה להמשך שתעזור למשתמש להמשיך ולחסוך כסף בעתיד.

היתרון הגדול של הפלטפורמה הוא שהיא מיועדת למשתמשים שלא מבינים בתעשייה ולא בקיאים בהתנהלות מול החברות הללו. לכן, בעזרת צילום המסך בצד שמאל תוכלו לראות את הדו"ח של Feex שמסביר למשתמש צעד אחר צעד את ההתנהלות מול חברת הביטוח, בדיוק מה להגיד ומה לא להגיד בכדי לקבל דיל טוב יותר.

חברת Feex הוקמה באפריל 2012 על ידי אורי לוין, יו"ר החברה והמשקיע הראשון שלה. שהוא בין היתר גם מייסד ונשיא Waze, יואב צוראל, אייל הלחמי ודוד וייס. החברה מעסיקה 13 עובדים ויושבת בהרצליה פיתוח.

סרטון וידאו: Feex – "הרובין הוד" של העמלות

 

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

Philips Mira: קודם כל עיצוב ורק אחר כך טלפון אלחוטי

אינטל חשפה את Silvermont – הדור הבא של מעבדי Atom

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן