הכירו את הנשים העשירות בעולם: 10 המיליארדריות בפסגת דירוג פורבס

רשימת עשירי העולם של פורבס לשנת 2014 סיפקה לא מעט שינויים ולעומת שנים קודמות ונתונים מעניינים היכולים להצביע על מגמות כמו מעבר העושר בין מדינות מפותחות ומתפתחות או מעבר ההון בין התעשיות הוותיקות ותעשיות הטכנולוגיה החדשות, אך נתון אחד שעולה מן הרשימה בולט במיוחד: מספר הנשים הרב שהתברגו אליה השנה.

172 נשים נכללו ברשימה הנוכחית – עליה של 25% משנת 2013 ושל 60% מהשנתיים הקודמות. מתוך 268 המצטרפים החדשים לרשימה נרשם שיא של 42 נשים, עם מצטרפות חדשות כמו המנהלת התפעולית של פייסבוק, שריל שנברג, שעוררה דיון סביב תנועת "Lean In" בראשותה, הנכדות של אסתי לאודר האיקונית: ארין לאודר זינטרהופר וג'יין לאודר, שייקחו את המושכות של תאגיד הענק באביב הקרוב, והמנכ"לית השותפה של חברת ההימורים האינטרנטית Bet365, דניס קוטס.

בעוד מרבית הנשים ברשימה ירשו את כספן מהורה או מבן זוג, 32 או כחמישית מהנשים ברשימה היו דמויות מפתח בבניית האימפריות העשירות שלהן, כאשר מדובר במספר שיותר מהכפיל את עצמו בשלוש השנים האחרונות. נשים אמנם נותרות המיעוט המרכזי מתוך 1080 המיליארדרים מהרשימה שהרוויחו את הונם באופן עצמאי, אבל אי אפשר להתעלם מכך שמדובר בהבטחה עתידית משמעותית.

12 נשים שנמצאות ברשימה השנה בנו את הונן המסיבי מכלום, כאשר הרוב השיקו את תכניתן העסקית באופן עצמאי. אילי הון עצמאיות כוללות את המעצבת טורי בורץ', אופרה ווינפרי, מייסדת חברת "ספיינקס", שרה בלייקלי ופורולנשו אלקיג'ם, האישה המיליארדרית הראשונה בניגריה שעשתה את הונה מנפט. עשרת הנשים העשירות בעולם מחזיקות נכסים מצליחים במיוחד והונן המשותף מגיע לסכום של 223 מיליארד דולר, עליה של 26% מהשנה שעברה.

תמונות: רויטרס, יוטיוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן