הכירו את הרובוט שיעזור לקשישים להישאר בבית בלי מטפלים

אלה מכם שמרימים גבה כשאנשים מדברים על מהפכת הרובוטים ודאי לא ירצו לשמוע את זה – אבל הרובוטים מגיעים אליכם הביתה. יותר נכון לבית של סבא וסבתא שלכם.

הרובוט הקטור נוצר כחלק מפרויקט CompanionAble, ומטרתו לסייע לאנשים מבוגרים, המתקשים לבצע פעולות בעצמם, או זקוקים לעזרה. במסגרת הפרויקט, משולב הרובוט המסייע (הקטור), יחד עם דגם של בית חכם ומרכז שליטה מרכזי, כשמטרת הפרויקט כולו לעזור למבוגרים לחיות בביתם. הפרויקט, בו הושקעו ארבע שנות פיתוח, נמצא בשלבים אחרונים של ניסויים בהולנד ובבלגיה, וקיבל מימון של 7.8 מיליון יורו מן האיחוד האירופי. את הקבוצה מוביל פרופ' אטא בדיי ממעבדת מחקר מערכות באוניברסיטת רדינג בבריטניה, ו-19 מומחים עובדים על הקטור. 19 חוקרים, ארבע שנים, 7.8 מיליון יורו.

"אנחנו מקווים שהקטור יסייע לאנשים להישאר עצמאיים לאורך זמן רב יותר, לקבל טיפול בבתים שלהם ולהימנע מנסיעות מיותרות ומאשפוזים מיותרים בבית החולים", אמר בדיי.

הקטור מרשים במובנים רבים.

הוא משלב את קונספט הבית החכם עם עזר רובוטי, הוא פרקטי והוא מיועד לשימוש המוני ולא רק כהוכחה תיאורטית במעבדות. הוא מגיע כשקוראים לו, הוא מכיל את היומן שלכם ומזכיר לכם לעשות דברים ששכחתם, כמו למשל לקחת תרופה. הוא יכול גם לשמור על המשקפיים שלכם בכיס שלו כדי שלא תאבדו אותם לעולם. להקטור יש גם מנגנון לזיהוי נפילות, ובמקרי חירום, הקטור יכול להעריך, באמצעות מרכז השליטה אליו הוא מחובר, כמה רצינית הנפילה ומהי העזרה הנדרשת. עוד יכולת נחמדה שיש לרובוט היא החיבור החברתי, והקטור מאפשר למשתמשים בו לנהל שיחות וידיאו עם משתמשים אחרים.

בניגוד לפרויקטים רובוטיים אחרים שפותחו במעבדות ובאוניברסיטאות, הקטור מוכיח כי ייצור מסחרי של רובוטים אפשרי, יותר מאשר רובוט ניקוי הרצפה רומבה. יוצריו היו מכווני שוק מלכתחילה, וכיום הוא מותקן במספר בתי הדגמה. במקביל, וריאציות שונות של רובוטי הקטור חיות כיום עם סבתות וסבים אמיתיים, ומוכיחות כי הוא יכול לתמוך בהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן