הכירו את ה-Outernet, אינטרנט בחינם מהחלל החיצון

האם מהפכת הנגשת האינטרנט תגיע דווקא מהמקום הכי פחות צפוי – החלל החיצון? ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח בשם Media Development Investment Fund הכריז על פרויקט חדש בשם Outernet, אשר מטרתו היא להנגיש את רשת האינטרנט לכל העולם, ללא קשר למיקום הגיאוגרפי בו המשתמשים נמצאים והכי חשוב – בחינם. כל זאת תוך עקיפה של אמצעי סינון, צנזורה ואחרים.

ההערכה הטכנית של הפרויקט כבר החלה בחודש דצמבר האחרון, ואב טיפוס ראשון ייבחן כבר בחודש יוני הקרוב. במסגרת התוכנית, כמה מאות לוויינים בעלות נמוכה יישלחו אל החלל בכדי לאפשר את שידורה של רשת האינטרנט. בכדי להרחיב את הטווח של אזורי השירות, הלווינים ינצלו פרוטוקולים כגון DVB, UDB ואחרים. ה-Outernet ישדר תוכן מתעדכן הכולל חדשות גלובאליות, אפליקציות, מידע, אפליקציות חינוכיות ושירותי תקשורת בעת חירום.

מנגישים את האינטרנט לכולם

״על ידי מינוף טכנולוגיות של Databasting על גבי לווינים בעלות נמוכה, ה-Outernet יהיה מסוגל לעקוף את הצנזורה, להבטיח את פרטיות המשתמשים, ולהציע שירות מידע אוניברסלי, נגיש ללא עלות לכל אזרחי העולם.״ נכון להיום, כמעט 40 אחוז מאזרחי העולם אינם בעלי גישה לרשת האינטרנט, כך שהיעד הסופי של הפרוייקט יצריך עבודה קשה והרבה מאוד משאבים כספיים, אך לפחות על פי הקרן, מדובר ב-12 מיליארד דולר ו-3 שנים בלבד. ״הפרוייקט יאפשר לאזרחים להפחית את התלות שלהם בתוכניות דאטה יקרות, במקומות שבהם התשלומים החודשיים יקרים מידי עבור האזרח הממוצע, ויציע למשתמשים תוכן מתעדכן באינטרנט באופן רציף, היישר מהמרחב עוקף הצנזורה של האינטרנט״.

כזכור, זהו לא הפרוייקט הראשון שמנסה להנגיש את האינטרנט למקומות בהם כיום אין גישה לכך. גוגל עובדת כבר זמן מה על Project Loon, אשר נועד לספק אינטרנט במקומות מרוחקים באמצעות כדור פורח. המטרה היא לחבר מיליוני אנשים מרחבי העולם לאינטרנט, באמצעות רשת עולמית של כדורים פורחים. הכדורים הפורחים של ענקית החיפוש לא רק יאפשרו את הגלישה באינטרנט מבחינה טכנית, הם גם יהפכו אותה לכזו הניתנת במחירים סבירים.


הבלונים של גוגל. קרדיט תמונה: חשבון הפייסבוק של Craig Crew

את הניסוי הראשון עורכת גוגל בניו-זילנד, כאשר כדורים פורחים עם ציוד אלקטרוני הופרחו לאוויר וניקדו את שמי מישורי קנטרברי. מטרת הניסוי היא לבדוק האם ניתן לספק אינטרנט אלחוטי באוויר, באמצעות רשת של בלונים פורחים המהווים למעשה "נקודות חמות". אתמול, זיהה אתר FlightRadar 7 כדורים פורחים כאלו, מבוססים על הליום, עפים מעל חופי ניו זילנד והתמונות רק מאששות את ההנחה כי בעתיד, בסיוע של חברות כמו גוגל ו-IDIF ועם עזרה של הרבה מאוד כסף, האינטרנט יהיה נגיש לכולם ובמחיר הרבה יותר אטרקטיבי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן