הכירו את BlindVoice – המערכת שמנגישה את כל האינטרנט לעיוורים

ברחבי העולם יש כמיליארד איש עם מגבלויות שונות שמונעות מהם לצרוך טקסט מודפס: החל מעיוורון או לקות ראיה, דרך מוגבלות בקריאה ועד בעיה בהבנה מקריאה כמו דיסלקציה. מוגבלויות אלו מונעות מאנשים חשיפה ויכולת לצרוך את מקור המידע האינטרנטי הטקסטואלי העצום. המידע האינטרנטי הזה זמין לכל האנשים שיכולים לעשות את הדבר "הפשוט" כמו קריאה והבנה של טקסט. פער ביכולות השימוש בטקסט כתוב, יוצר פער של הזדמנויות בין אנשים.

להרשמה לכנס פורבס ישראל ליזמות חברתית טכנולוגית – לחצו כאן

מערכת BlindVoice תוכננה על מנת לסגור את הפער הזה. המטרה היא הנגשת כל התוכן הטקסטואלי באינטרנט, ותוכן טקסטואלי אחר, באמצעות העברתו לפורמט שיכול להיקלט דרך חוש השמיעה ולא דרך הראיה.

כיום קיימות לא מעט תוכנות המסוגלות לקרוא טקסט, אך בעוד הקול המכאני, חסר האינטונאציה שהן מפיקות יכול להיות יעיל עבור הודעות קצרות, הוא אינו יכול להקלט בצורה טובה כאשר מדובר בטקסטים ארוכים. BlindVoice פועלת באופן שונה, באמצעות פלטפורמה לתוכן שנוצר בעזרת ההמון (UGC). הפלטפורמה מאפשרת לאנשים להקליט קטעי טקסט מהאנטרנט תוך שימוש בציוד הקלטה רגיל המצוי בכל מחשב ולהעלות אום אל מאגר קבצי קול, אותו ניתן לצרוך באמצעות אפליקציה ייעודית עבור משתמשים עיוורים וכבדי ראייה.

BlindVoice מציגה דרך חדשה ליצור תוכן קולי. כיום תוכן קולי מיוצר באמצעות אולפן הקלטות, ציוד מיוחד ובעזרת טכנאי אודיו מקצועי. מה שמייחד את BlindVoice היא העובדה שכל אלה אינם נדרשים: התכנים מעובדים על ידי טכנאי הקול אוטומטי כך שאיכותם הסופית גבוהה וקלה לצריכה. בימים אלו עובד צוות בראשות פרופסור דויד מלאך מהטכניון, על פיתוח והשבחת טכנאי הקול האוטומטי. החברה נמצאת כרגע בשלבי חיפוש משקיע מתאים ומעריכים כי השירות יהיה פתוח לקהל בעוד כשנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן