הכירו את Whisper: האפליקציה שתספק לכם תובנות אובייקטיביות על המוצר שלכם – ובחינם

מחקר צרכנים אינו דבר פשוט, תשאלו כל יזם או יועץ עיסקי. הדינמקיות החברתיות המשתנות, עד כמה שהן הכרחיות להתנעת תהליך השיווק של כל מוצר, יכולות לגרום לכאב ראש לא קטן בקרב היזמים החדשים. הבעיה מתחילה לרוב מכיוון שכשמרבית האנשים נשאלים אודות מוצר מסוים, הם נוטים לומר את מה שהם חושבים שהצד השני רוצה לשמוע, או אפילו גרוע מכך – הם נותנים תשובות שגורמות להם להרגיש טוב יותר לגבי עצמם – ואינן בהכרח משקפות דעותיהם האמיתיות והכנות בקשר למוצר. כדי לקבל תגובות אמיתיות מצרכנים, תגובות שאינן משוחדות או מחושבות מראש, היינו נאלצים לארגן מחקר בו ה"נחקרים" כלל לא ידעו שהם כאלה.

אך לארגן חקר שוק שכזה יהיה דבר כמעט בלתי אפשרי. גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה אתית, מכוני המחקר יתרחקו רק מהשמעת הרעיון כמו מאש. אך כעת, פלטפורמה דיגיטלית חדשה מציעה לעשות בדיוק את זה: האפליקציה החדשה בשם Whisper, מציעה ליזמים לקבל תובנות צרכניות בעילום שם ממגוון רחב של גולשים, אשר יחלקו את מחשבותיהם ודעתם אודות כל מותג אליו הם נחשפו בשוק.

האפליקציה יוצרת מעין רשת חברתית,אשר מציעה לאנשים לשתף במחשבות שלהם את כל מי שחפץ לראות ולקרוא. אבל בניגוד לרשתות בסיסיות יותר, דוגמת פייסבוק וטוויטר, באפליקציה הזו מותר לפרסם רק בעילום שם – והאנונימית הזו בדיוק היא שמסירה את כל החסמים בדרך לאמת המזוקקת. למרות שניתן למצוא גם פוסטים שלא בדיוק יעזרו לכם לגבש דעה על מוצר כזה או אחר, ישנה אופציית חיפוש שימושית ביותר שהופכת את האפליקציה הזן למקור לתובנות יקרות ערך עבור כל מפתח מוצר, יצרן או חברה.

אם המותג שלך גדול מספיק, כנראה שתוכל למצוא פוסטים מכל סוגי חוויות המשתמש האפשריות, והחלק הטוב ביותר הוא שמדובר בתגובות שלא עברו שום עיבוד – מה שכתוב הוא מה שהאנשים הללו חשבו. לכן, בתגובות הללו טמונה אמת רבה יותר מכל קבוצת מיקוד שתעשו, ועוד לא הזכרנו את החלק הכי טוב – זה בחינם.

תובנות עסקיות בחינם, בכמה פעולות פשוטות | אילוסטרציה: shutterstock

כדי לבחון את היתרונות שבשימוש באפליקציה, ניקח למשל את מותג BestBuy. לאחר חיפוש קצר באפליקציה, הנה כמה מהתגובות האנונימיות שנרשמו:

"ביזבזתי 45 דקות בבסט-ביי, בניסיון למצוא טלוויזיה חדשה בעלות של 6000 דולר, והמוכר העלוב שלהם פשוט המשיך לחלוף על פני ולעזור לאנשים שחיפשו מוצרים ב-150 דולר… ואני עוד הייתי שם קודם. עלובים".

"העבודה בבסט-ביי עושה לי סיוטים וחרדה באופן יומיומי. תודה למנהלים".

"בסט-ביי היקרים, בכל מה שקשור לעבודה, אתם פשוט בדיחה! תפסיקו לומר שאתם מעריכים את העובדים שלכם ולהמשיך לצפצף עלינו! אתם הסיבה העיקרית שאני שונא להתעורר בבוקר והיחס שלכם מכשיל אתכם כחברה".

כפי שניתן לראות בברור, לבסט-ביי יש בעיות רציניות עם העובדים שלה, והעובדים מתחילים לקרוס תחת הלחץ. אין ספק שלו אני הייתי מנהל בסט-ביי, זה בדיוק מסוג המידע שהייתי רוצה לדעת. 

ההזדמנות של Whisper

בדיוק עכשיו, כשמפתחי האפליקציה עוד שוקלים איך להרוויח כסף דרך פרסום בפלטפורמה, אני הייתי שוקל להרחיב את היריעה – ולהפיק רווח גם מאופציית המחקר השיווקי שהוצגה כאן, במקביל. הם יכולים להציע שירות שינטר את אזכורי המותגים ויציג אותם בהתאם, שירות גאוגרפי שיציג היכן הפופולריות של המותג בעליה, או לחילופן בירידה, ואין ספק שישנן עוד אופציות רבות.

תובנות צרכניות הן קריטיות להצלחתו של כל מיזם – חדש או ותיק. אם יצליחו להבטיח כי מתחזים ובעלי אינטרסים שונים לא ינצלו את האנונימיות המושרשת ברשת החברתית הזו לקידום מטרות שונות, Whisper תוכל להפוך לכלי עזר משמעותי בעולם העסקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן