הכירו: היזמים הישראלים שמנערים את שוק הנדל"ן האמריקאי

ישנו ספק קל בכך ש-2015 תיזכר כשנה יוצאת דופן בכל הקשור לטכנולוגיית נדל"ן. עם יותר מ-1.7 מיליארד דולר שמתפרסים בכל העולם במעל ל-190 עסקאות, טכנולוגיית נדל"ן הגיעה לרמות הסכמים ומימון אשר טרם נראו. שתיים מתוך החברות המובילות במגזר הזה היו WeWork וקומפאס, שנוסדו בהתאמה על ידי הישראלים אדם נוימן ואורי אלון.

לפי המידע של Israeli Mapped in NY, אשר עוקב אחר סטארט-אפים ישראלים בניו יורק, אלון ונוימן הם רק קצה הקרחון. גיא פרנקלין, מייסד Israeli Mapped in NY, "אלון ונוימן הם לא הישראלים היחידים שמעורבים במגזר הנדל"ן הטכנולוגי הזה. ישנם כעת מעל ל-12 סטארט-אפים שהם חלק מהעלייה העכשווית בתחום, אשר נוסדו על ידי ישראלים שפועלים בניו יורק. הטכנולוגיה החדשה שהפכה להיות חלק מסביבת הנדל"ן איפשרה לחברות לנער את התעשייה ולמצוא לה פתרונות חדשים, לאחר שלא חל בה שינוי יותר ממאה שנה. הסטארט-אפים משנים את הדרך בה אנשים רוכשים, מוכרים ושוכרים נדל"ן באזור ניו יורק. בנוסף, הם משנים את הדרך בה אנשים רואים ומבינים את צרכי הנדל"ן שלהם".

אולי המוכרת מכולם היא WeWork, שנוסדה ב-2010 על ידי נוימן ומיגל מקלבי, ומתגאה בכך שהיא "קהילה של יוצרים". WeWork מספקת חללי עבודה משותפים עבור יזמים, פרילנסרים, סטארט-אפים כמו גם עסקים קטנים. יש לה 54 לוקיישנים בעולם, כאשר המספר הזה יותר מהכפיל את עצמו מסוף 2014. כיום יש לה תוכניות לפתוח לוקיישנים נוספים בכל יבשת עד 2017. במרץ האחרון היא גייסה 430 מיליון דולר , ובמהלך 2015 השווי שלה זינק מ-10 מיליארד דולר ל-16 מיליארד דולר.

לא פחות משגשגת היא קומפאס, אשר נוסדה בסוף 2012 על ידי היזם הסדרתי אורי אלון ורוברט רפקין. לפלטפורמת הנדל"ן הזו שבסיסה בניו יורק, יש משרדים בהמפטונס, בוסטון, וושינגטון, מיאמי ולוס אנג'לס. קומפאס מספקת ללקוחות שירותי השוואת תיווך יחד עם סוכנים מיוחדים אשר משתמשים בטכנולוגיה הטובה ביותר כדי להפוך את תהליך הרכישה, הקנייה או ההשכרה של הנכס לפשוט, רציף וחכם. עד ספטמבר 2015 קומפאס גייסה 50 מיליון דולר וכיום הסטארט-אפ מוערך בשווי של 800 מיליון דולר, אשר יותר מהכפיל עצמו בהשוואה לשנה שעברה.

כמה סטארט-אפים דומים ראויים לציון הם Fisbo, אשר מספק פלטפורמת מסחר עמית-לעמית שפוטרת את הצורך בסוכן; Propcy, שמספקת שירותים אנליטיים של נדל"ן למגורים לרוכשים ומתווכים; ו-Splacer, פלטפורמת אונליין לעריכת רשימות, מציאה והזמנה של חללים לטווח קצר עבור אירועים.

אורי אלון, ממייסדי קומפאס, ואדם נוימן, ממייסדי WeWork | צילום: מארק ניימן, יח"צ

Real היא חברה נוספת אשר משנה באופן משמעותי את הדרך בה מתווכים פועלים, תוך כדי שהיא עושה זאת מבניין פיזי אחד בתפוח הגדול. החברה סיימה לאחרונה סבב גיוס בגובה 6 מיליון דולר, בהובלת מגמה ונצ'רס. לפי מנכ"ל Real תמיר פולג, "הכסף ששמרנו מאי החזקה במשרדים, יחד עם טכנולוגיה שהיא סופר יעילה – הולך לעמלה גבוהה יותר לסוכנים. אנחנו לא גובים מהמתווכים אילו שהן עלויות חודשיות, ואנחנו מעניקים לסוכנים 85% מהעמלה שלהם, גם כשאנחנו מספקים להם פרטים של לקוחות פוטנציאליים".

אלי רזין מוביל את Credifi, סטארט-אפ חם אחר שגייס לאחרונה 8 מיליון דולר, בהובלת BV וכרמל ונצ'רס. זוהי פלטפורמת ביג דאטה שמשרתת את השוק הפיננסי של נדל"ן מסחרי, ובעזרתה החברה מספקת נתונים על נכסים, הלוואות ומוצרים פיננסים, יחד עם קריטריונים ואנליזות כדי להקל על יצירת הלוואות וזרימת החוזים. בנוסף, Credify אף מסייעת עם מסחר ומעקב אחר נכסים.

כל הסטארט-אפים האלו נמצאים בזוויות שונות של תעשיית הנדל"ן, אשר שווה טריליונים של דולרים. חברה אחת, Oliver, הולכת בעקבות שוק הנדל"ן על ידי זה שהיא מסייעת לשכור דירה ללא שימוש במתווך. זאת מאחר והרשימות של Oliver כוללות בעלי דירות, והיא מספקת את היכולת לחפש ולקבל תוצאות תוך שניות.

יוסי שמש, מייסד שותף ומנהל טכנולוגי ראשי ב-Oliver, ואף מייסד של אפליקציית Mobli לשיתוף סרטונים, אומר כי הוא החליט "ללכת לתחום הנדל"ן מאחר וזו תעשייה שמרנית שזועקת לשינוי בדרך בה אנחנו רואים את זה – בני דור המילניום ודור ה-Z כבר לא משתמשים בשירותים מסורתיים כמו מתווכים או פלטפורמות איסוף שמות של לקוחות. התעשייה תעבור שינוי לכזו שמתמקדת בצרכן, בה אינדיבידואל יכול פשוט "להתחבר" לרשימת מצאי של נדל"ן, באופן המשכי, בדיוק כמו שאנחנו מזמינים כיום מכוניות או מזון".

בסופו של דבר, כל הסטארט-אפים האלו משנים את הדרך בה אנשים מנהלי עסקי נדל"ן בניו יורק ובשאר העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן