הכירו: חברת הרכב האמריקאית ששואפת להיות גדולה יותר מטסלה

בביתן עמוס במיוחד בלילה גשום בלאס וגאס, חברת Faraday Future חשפה עצמה בפעם הראשונה לעולם. סטארט-אפ כלי הרכב החשמליים החדש נמצא עדיין במרחק של "כמה שנים מהשקת כלי הרכב הראשון שלו, אבל הוא לא מפחד להגיד בקול רם כמה מהציפיות הגבוהות שלו.

"טסלה ואילון מאסק יצרו משהו שכולנו צריכים לשבח אותם על כך", אמרבאירוע השקת החברה ניק סמפסון, סגן נשיא בכיר ב-Faraday Future ולשעבר מהנדס בטסלה. "אבל טסלה נוסדה ב-2003. חמש שנים לאחר מכן, הם ייצרו את Roadstar במהדורה מוגבלת, על בסיס פלטפורמת לוטוס. שבע שנים אחרי ההקמה, הם החלו לעבור על מפעל הייצור הראשון שלהם והיו להם 600 עובדים. ואז, אחרי 9 שנים, הם הוציאו לעולם את כלי הרכב הראשון שמיועד לשוק הרחב. טסלה מוטור פעלה במהירות איטית ומסוכנת בהשוואה לשאר תעשיית הרכב".

"אבל תנו לי לספר לכם היכן אנחנו היום", המשיך סמפסון. "Faraday Future הוקמה לפני 18 חודשים בלבד. באותה שנה וחצי כבר העסקנו 750 עובדים בכל העולם, בנינו מפעל ענק בגודל יותר מ-2.5 מיליון מטר מרובע, ונשיק את כלי הרכב הראשון שלו תוך שנתיים בלבד. כל זאת ב-18 חודשים, הייתי אומר שזה די מהר".

מה הופך את החברה למהירה כל כך? סמפסון הסביר כי חלק מכך הוא הודות לגישה שלה להנדסת מכוניות, במה שנקרא "פלטפורמת אדריכלות משתנה", או VPA. הוא הוסיף שהמונח המופרז הוא גישה מודולרית להנדסת כל כלי הרכב של Faraday Future. בסרטון קצר, החברה הקליפורנית מסבירה שהבטרייה שלה מעוצבת כ"מחרוזת" שמאפשרת לה להוסיף או להסיר בטריות על בסיס המערך של המנוע, מערכת הכוח, הגלגלים או כל חלק פנימי אחר. פרטי הגישה הזו עדיין לא ברורים לחלוטין, אבל החברה מבטיחה שהיא הולכת לנוע מהר יותר מאשר טסלה התקדמה אי פעם.

כך ייראה FFZERO1, כלי הרכב האוטונומי של Faraday Future | צילום: אתר החברה

"עם VPA, אנחנו יכולים לדחוס את הזמן שלנו באופן דרמטי בשוק ולהפחית את העלויות שלנו", התגאה סמפסון.

לא רק ש-Faraday Future עושה דברים מוגזמים כמו VPA, היא מקבלת כסף רב מסין. המיליארדר הסיני ג'יה יוטינג, מייסד ומנכ"ל LeTV, עומד מאחורי מפעל שעלותו מיליארד דולר, המיועד לבניית כלי הרכב של Faraday Future. השבוע החברה דיברה יותר על הקשר שלה עם LeTV, והתייחסה ל"נטפליקס של סין שעברה למוצרים אחרים כמו פלאפונים. "בעוד ש-Faraday ו-LeTV הן שתי חברות נפרדות, אנחנו עובדים יחד על אלמנטים שונים של פיתוח כלי רחב", ציין סמפסון. במרץ האחרון יוטינג עלה לכותרות לאחר שהעלה לחשבון ה-Weibo האישי שלו (המקבילה סינית לטוויטר ופייסבוק) פוסטר ובו נראית קריקטורה של היטלר, בתנועת מועל יד שעל זרועה מופיע הלוגו של אפל במקום סמל צלב קרס. לצד הקריקטורה נכתב "חופש מול דיקטטורה", כדי לציין את ההשוואה בין האנדרואיד שנחשב לפתוח יותר ומיוצג בפוסטר על ידי דלתות פתוחות, לבין אפל.

באותו אירוע הוצג גם קונספט המכונית (שנראית די מגוחכת) FFZERO1, כלי רכב אוטונומי עם מנוע של 1000 כוחות סוס. למרבה הצער, Faraday לא הציגה גרסאות דמו חיות של המכונית.

בסיום הנאום, סמפסון היה חייב לציין את אפל והאייפון. "אפל לא רק הגדירה מחדש את הפלאפון, היא שינתה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים, מתארגנים ונהנים מהחיים שלנו", הוא אמר. "זה מה שאנחנו ב-Faraday מחפשים לעשות. אנחנו מסתכלים את העתיד, מחפשים הזדמנויות ופועלים כדי להביא אותן לחיים, כדי לסייע להגדיר מחדש את עולם הניידות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן