הכי מבוקשות: אילו חברות כבשו את פסגת דירוג לינקדין העולמי?

ילידי שנות ה-90 אולי יתקשו להאמין לפרט הבא, אך ממש לא מזמן אנשים עדיין נהגו לסקור את מודעות ה"דרושים" בעיתונים בחיפוש אחר משרת חלומותיהם. לאחר שזיהו משרה אשר קסמה להם הם ניגשו לדואר (או למכונת הפקס, תלוי באיזו שנה הסקירה ההיסטורית הזו מתקיימת) בכדי לשלוח את קורות החיים שלהם, ציפו למענה, לבשו את החליפה המרשימה ביותר שלהם – והגיעו לראיון עבודה. אך כל אלו (למעט החליפה המרשימה) כמעט ונעלמו מחיינו, כשאת מקומם תפסה רשת האינטרנט ופלטפורמות ייעודיות למציאת עבודה, ובראשן הרשת האמריקאית "לינקדין".

באמצעות לינקדין ודומותיה, יכולים העובדים כל העת לתור אחר משרות המתפנות בזמן אמת ובהתאמה מירבית לרצונותיהם, יכולותיהם וכישוריהם. העובדים אשר מחפשים אחר מקום עבודה חדש לא מסתפקים בפירוט כישוריהם ויכולותיהם, אלא אף מסמנים חברות מסוימות אחריהן ירצו לעקוב ולקבל עדכון מיידי עם התפנות משרה בהן.

מלבד המהירות האדירה ויכולות ההתאמה האישית אשר טכנולוגיה זו הביאה לשוק חיפוש העבודה, העתקת המאמצים אל הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת גם מעקב מדויק אחר תנועותיהם של העובדים ברשת – ואחר החברות אחריהן הם בוחרים לעקוב. כעת, דו"ח חדש אשר פורסם בארה"ב חושף מי הן החברות בעלות מספר העוקבים הגדול ביותר – כשמשמעות הדבר, מסבירים בחברה, היא למעשה רשימה של מקומות העבודה המבוקשים ביותר במדינה.

צילום: fotolia

את פסגת הדירוג נדמה כי תוכלו גם אתם לנחש בקלות, כששלושת המקומות הראשונים נתפסו על ידי שלושת מותגי הטכנולוגיה המוכרים והחזקים ביותר בעולם. במקום הראשון נמצאת חברת הענק גוגל, מיד אחריה המתחרה הגדולה אפל, ובמקום השלישי הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק. במקום הרביעי נמצא מותג טכנולוגי מוביל נוסף בדמותה של חברת מיקרוסופט. את ה"חמישייה הפותחת" סוגרת דווקא החברה הראשונה שאינה טכנולוגית, היא ענקית הספורט נייקי.

המשך פסגת הדירוג מעלה כמה חברות מעניינות לא פחות. כך, במקום השישי נמצאת חברת "וולט דיסני", אשר מסתבר כי המוני בני אדם עוקבים אחריה בשקיקה ובציפייה להתפנות משרה; במקום השביעי נמצאת יצרנית הרכב הבכירה ביותר בדירוג, היא החברה האמריקאית "טסלה" של היזם אילון מאסק, אשר נחשבת לחדשנית ופורצת דרך בתחום הרכבים החשמליים. במקום השמיני ניצבת ענקית הקמעונאות "פרוקטר אנד גמבל", בתשיעי רשת בתי הקפה "סטארבקס" ובמקום ה-10 תאגיד הנפט "Shell".

עוד חברות מעניינות ובולטות במעלה הדירוג: חברת נטפליקס, שמעסיקה כמה מאות עובדים בלבד (לעומת החברות הקודמות שהוזכרו פה, ומעסיקות עשרות אלפים), הגיעה למקום ה-15; סוכנות הידיעות "בלומברג" במקום ה-16; תאגיד הנפט BP (אשר היה אחראי לדליפת הנפט הגדולה במפרץ מקסיקו בשנת 2010 ונחשב בשנים האחרונות לחברה השנואה ביותר בארה"ב) הגיע עד למקום ה-21 ונראה כי החברה הצליחה להתאושש מהמשבר ולשקם את תדמיתה הציבורית. אם תרצו לעבוד איתנו במגזין פורבס, אגב, קחו בחשבון שאתם לא לבד – שכן התאגיד האמריקאי הגיע למקום ה-42 ברשימה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן