הכלכלה השחורה בישראל מוערכת ב-185 מיליארד שקל

היקף הכלכלה השחורה בישראל מוערך ב-185 מיליארד שקל, כך עולה ממחקר חדש של חברת ויזה אירופה. על פי הנתונים, היקף העבודות הלא מוצהרות והמכירות הלא מדווחות מהווה 18.9% מהתמ"ג במדינה. 

נתוני הכלכלה השחורה בישראל תואמים את הנתונים ממדינות נוספות באגן הים התיכון, כמו יוון, טורקיה ופורטוגל. עם זאת, בויזה אירופה מציינים כי הנתונים המקומיים גבוהים מאלה של מדינות מערב אירופה, צפון אמריקה והכלכלות המפותחות באסיה. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בחברה אמנם מציינים כי לאחרונה נעשו בישראל מאמצים להילחם בתופעה על ידי הגברת גביית המסים, אולם ללא תוצאות משמעותיות. תופעת הכלכלה השחורה נובעת ממיסוי גבוה באופן יחסי, נטל מס שאינו מאוזן, סחבת מנהלית בהשוואה למדינות החברות ב-OECD וכן הכללה פיננסית בלתי מספקת של מיגזרים כגון ערבים וחרדים. 

צילום: רויטרס 

בויזה אירופה טוענים כי מיגור הכלכלה השחורה עשוי לסייע לישראל להתמודד עם בעיות כלכליות רבות, כגון: הכלכלי בישראל, הגירעון בתקציב, הגזירות הכלכליות ושחיקת מעמד הביניים. בחברה מציעים להגביר את השימוש באמצעי תשלום אלקטורוניים על מנת לצמצם את התופעה. 

לטענת החברה, כדי לקדם את המלחמה בכלכלה השחורה יש צורך בשיתוף פעולה מצד הרשויות הציבוריות, הבנקים, הקמעונאים ומערכות התשלומים האלקטרוניות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן