הכל ב-100: שיטת הרזיה חדשה בשילוב עם צרכנות נבונה תסייע לכם לדעת בדיוק כמה אתם אוכלים

העולם המערבי הולך ומתרחב, ולא במובן הטוב של המילה. גם אנחנו בישראל אימצנו את המגמה הלא רצויה הזו וכיום כשני שלישים מהישראלים חושבים שעליהם לרזות. בטווח הארוך רובנו נכשלים. למה זה קורה? הרי כולנו יודעים שכשמדובר בהרזיה, שם המשחק הוא קלוריות.

אבל לא רק אנחנו אשמים – אחת האשמות העיקריות לתופעת ההשמנה בעולם המערבי הן האריזות ושיטת המכירה. "אנחנו חיים בסביבה שאינה תומכת בירידה במשקל. ולא מדובר על החברים, המשפחה או אפילו על אמצעי התקשורת, אלא על משהו הרבה יותר ראשוני שכל כך התרגלנו לחיות אתו, עד שאנחנו אפילו לא שמים אליו לב", אומרת רוני גורדון, יזמית של פרויקט חדש שמתיימר לשנות בצורה רדיקלית את תרבות צריכת המזון בארץ.

אם נרצה לאכול 1,200 קלוריות, פשוט נאכל 10 אריזות בלבד | צילום: Shutterstock

כיום אנחנו קונים את המזון שלנו ביחידות של משקל או נפח – 1 ליטר חלב, 250 גרם גבינה, 100 גרם פיצוחים וכו', אך גורדון מציעה קונספט חדש – אריזות מזון לפי קלוריות: בכנס הישראלי לתזונה מונעת, אשר נפתח האתמול בגני התערוכה בתל-אביב, הוצג מודל של חנות בה כל המוצרים מכילים 100 קלוריות בדיוק. "הגיע הזמן לאמץ גישה המתייחסת לקלוריות כמו לתקציב כספי, אותו יש לנהל בצורה נבונה", מסבירה גורדון.

"אם נרצה לאכול 2,000 קלוריות ביום פשוט נספור 20 אריזות. אם נבחר לאכול 1,200 קלוריות ביום, נאכל 12 אריזות". על פי מחקרים, 100 קלוריות עודפות ביום הן תוספת משקל של 5 ק"ג בשנה. בהתאם, וויתור על אריזה אחת של 100 קלוריות עודפות ביום תסייע להורדה במשקל של 5 ק"ג בשנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן